Gå til innhold

Dere som har erfaring med katter..... :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sterilisert jentepus på 1 år, har hatt henne fra hun var 12 uker. Hun er veldig hjemkjær og glad i oss eiere :P

I morgen skal vi hente en guttepus på 12 uker.

Jeg har allerede glemt fra forige gang, hvor lenge skal den nye pusen være inne før den slippes ut? :-) burde jeg holde den "gamle" pusen inne noen dager også, tilfelle den stikker av, eller kan den bare gå ut når den vil..? :-)

Vil ikke miste noen puser her, hehe :P

Og når kan vi kastrere den nye pusen? :-)

Anonymous poster hash: 25f6a...7bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen klinikker vil kunne kastrer pusen din allerede nå, men det vanlige er mellom 4 - 6 mnd.

På grunn av utvikling av retningssans kan man ikke slippe ut en kattunge på egen hånd før den er 8 - 9 mnd gammel, og iallefall ikke før den er kastrert. Men du kan ta den med ut i sele allerede nå, det er postitivt for da blir katten kjent utendørs på trygge premisser. 

Anonymous poster hash: 04a0a...142
Skrevet

Noen klinikker vil kunne kastrer pusen din allerede nå, men det vanlige er mellom 4 - 6 mnd.

På grunn av utvikling av retningssans kan man ikke slippe ut en kattunge på egen hånd før den er 8 - 9 mnd gammel, og iallefall ikke før den er kastrert. Men du kan ta den med ut i sele allerede nå, det er postitivt for da blir katten kjent utendørs på trygge premisser. 

Enig med denne.

Anonymous poster hash: 6bd25...19d

Skrevet

Noen klinikker vil kunne kastrer pusen din allerede nå, men det vanlige er mellom 4 - 6 mnd. På grunn av utvikling av retningssans kan man ikke slippe ut en kattunge på egen hånd før den er 8 - 9 mnd gammel, og iallefall ikke før den er kastrert. Men du kan ta den med ut i sele allerede nå, det er postitivt for da blir katten kjent utendørs på trygge premisser. Anonymous poster hash: 04a0a...142

Enig med denne. Anonymous poster hash: 6bd25...19d

Også enig

Anonymous poster hash: 1f86e...560

Skrevet

Tusen takk! :) da følger jeg dette rådet siden "alle" er enig :-)

Skrevet

Men det jeg ikke fikk svar på, kan jeg slippe ut den vi hadde fra før? Eller vente til de har blitt kjent? :-)

Skrevet

Men det jeg ikke fikk svar på, kan jeg slippe ut den vi hadde fra før? Eller vente til de har blitt kjent? :-)

Blitt venner mener jeg...som kan ta en goood stund. HI

Skrevet

Ikke lett det der, men det kan være skummelt å stenge den gamle katten inne fordi gamlekatten kan bli frustrert over dette med at h*n blir stengt inne. Frustrasjonen kan jo også  delvis gå utover den nye katten, slik at de får en dårlig start sammen. Erfaringen tilsier at gamlekatten vil være glad for å få friperioder fra den nye masete kattungen. En kattunge kan bli masete for en voksen katt. Nå er jo ikke katten din så gammel ennå da, så det går nok veldig bra når jeg tenker meg om.. 

Jeg hadde heller hatt den nye katten på et mindre område i huset om det er mulig, slik at den nye katten litt gradvis blir kjent med lukten. Kattene lever i luktens verden. 

Skrevet

Den gamle katten kan du fint slippe ut som normalt, men den nye bør være inne så lenge som mulig. Både for tilknytningens del, men også fordi de faktisk har elendig retningssans. I tillegg kommer høsten og vinteren nå, og katter flest går muligens ut, men de legger seg bare et varmt sted og gjør lite ut av seg, så de har det best innendørs/med valgmulighet. De kan lett forfryse poter og ører.

Lykke til, katt er moro:)

Anonymous poster hash: 0801a...fbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...