Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Og vet hvordan klassesamfunnet fungerer? Er det stor forskjell, eller har skillene på overklassen og vanlige folk blitt mindre? Jeg spør fordi min datter som går på skole like utenfor London har fått seg kjæreste som visstnok er adelig og da lurer jeg på om det blir problemer med hans familie osv. Jeg kjenner ikke til det engelske samfunnet bortsett fra filmer og serier Anonymous poster hash: 67de6...05e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Bodde 2 år i Richmond, rett utenfor London. Å være adelig er litt fancy, men en adelig tittel i England betyr ikke sp mye siden slike titler igså kan kjøpes. Kongefamilien og deres nærmeste er Adelige, med stor A. Resten not so much;) Du kan feks. kjøpe 1cm. med land i Skottland og få en adelig tittel med på kjøpet. Anonymous poster hash: d9d64...17a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Bodde 2 år i Richmond, rett utenfor London. Å være adelig er litt fancy, men en adelig tittel i England betyr ikke sp mye siden slike titler igså kan kjøpes. Kongefamilien og deres nærmeste er Adelige, med stor A. Resten not so much;) Du kan feks. kjøpe 1cm. med land i Skottland og få en adelig tittel med på kjøpet. Anonymous poster hash: d9d64...17a Det vet jeg, men dette er visst en gammel familie med eiendommer og greier. Er det ikke særlig forskjell lenger, altså? Håper at det ikke er det vi er en helt vanlig fsmilie fra et lite sted og det er ikke noe fancy med oss, men vi er skikkelige og lykkelige mennesker. Hi Anonymous poster hash: 67de6...05e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Kjenner litt til det og tror det varierer veldig. Men blir det trøbbel må de jo være passe teite i og med at William giftet seg med Kate :-) Min mann er adelig og det er litt annerledes enn hva vi er vant med her, men går helt fint altså :-) Anonymous poster hash: 87225...146
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Klasseskillene er fremdeles store i england.. men jeg tipper hun kan komme unna med mer folkelig bakgrunn fordi hun er utenlandsk. Mangel på dannelse kan forklares med misforståelser, kulturforskjeller osv.. Anonymous poster hash: f780b...4eb
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 det går ikke an å kjøpe titler! har han tittel, er han upper class. det er store skiller mellom klassene. det trenger derimot ikke by på problemer. hun er tross alt utenlandsk. sannsynligvis vil hun ha en trugg økonomisk fremtid med denne karen. Anonymous poster hash: 163e5...85e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Min mann er ikke adelig, og det man merker det på er jo oppførsel og væremåte i stor grad. Blir det et problem kan penger kjøpe klærne kleskoden krever, og resten kan læres. Bare se på de som gifter seg inn i kongefamiliene, de blir opplært til hvordan de skal opptre osv. Det blir litt det samme blant "vanlige" adelige. Anonymous poster hash: 0f647...146
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 det går ikke an å kjøpe titler! har han tittel, er han upper class. det er store skiller mellom klassene. det trenger derimot ikke by på problemer. hun er tross alt utenlandsk. sannsynligvis vil hun ha en trugg økonomisk fremtid med denne karen. Anonymous poster hash: 163e5...85e Jo, det kan man flere steder i Europa! Anonymous poster hash: 87225...146
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Huff, fikk litt vondt av deg HI. Det er slett ikke sikkert at det blir noen problemer ut av dette. Det viktigste er at de har det bra og det trenger ikke være negativt at dere ikke har samme bakgrunn. Norge har vel ikke adel og det vet de sikkert. Hun kommer sikkert til å møte endel rare mennesker enten det er jetset eller adelige og de kan være hyggelige for det. Håper du ikke stresser med dette. Hadde det vært forventet at han kun datet folk med en spesifik bakgrunn hadde han nok visst om det og forholdt seg til det. Anonymous poster hash: 87225...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå