Gå til innhold

Noen som bor/har bodd i England?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vet hvordan klassesamfunnet fungerer? Er det stor forskjell, eller har skillene på overklassen og vanlige folk blitt mindre?

 

Jeg spør fordi min datter som går på skole like utenfor London har fått seg kjæreste som visstnok er adelig :o og da lurer jeg på om det blir problemer med hans familie osv.

 

Jeg kjenner ikke til det engelske samfunnet bortsett fra filmer og serier :)

 

Anonymous poster hash: 67de6...05e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodde 2 år i Richmond, rett utenfor London. Å være adelig er litt fancy, men en adelig tittel i England betyr ikke sp mye siden slike titler igså kan kjøpes.

Kongefamilien og deres nærmeste er Adelige, med stor A. Resten not so much;) Du kan feks. kjøpe 1cm. med land i Skottland og få en adelig tittel med på kjøpet.

 

Anonymous poster hash: d9d64...17a

Skrevet

Bodde 2 år i Richmond, rett utenfor London. Å være adelig er litt fancy, men en adelig tittel i England betyr ikke sp mye siden slike titler igså kan kjøpes.

Kongefamilien og deres nærmeste er Adelige, med stor A. Resten not so much;) Du kan feks. kjøpe 1cm. med land i Skottland og få en adelig tittel med på kjøpet. Anonymous poster hash: d9d64...17a

Det vet jeg, men dette er visst en gammel familie med eiendommer og greier.

 

Er det ikke særlig forskjell lenger, altså? Håper at det ikke er det :( vi er en helt vanlig fsmilie fra et lite sted og det er ikke noe fancy med oss, men vi er skikkelige og lykkelige mennesker.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 67de6...05e

Skrevet

Kjenner litt til det og tror det varierer veldig. Men blir det trøbbel må de jo være passe teite i og med at William giftet seg med Kate :-) Min mann er adelig og det er litt annerledes enn hva vi er vant med her, men går helt fint altså :-)

 

Anonymous poster hash: 87225...146

Skrevet

Klasseskillene er fremdeles store i england.. men jeg tipper hun kan komme unna med mer folkelig bakgrunn fordi hun er utenlandsk. Mangel på dannelse kan forklares med misforståelser, kulturforskjeller osv..

 

Anonymous poster hash: f780b...4eb

Skrevet

det går ikke an å kjøpe titler!

 

har han tittel, er han upper class. det er store skiller mellom klassene.

det trenger derimot ikke by på problemer. hun er tross alt utenlandsk.

 

sannsynligvis vil hun ha en trugg økonomisk fremtid med denne karen.

 

 

 

Anonymous poster hash: 163e5...85e

Skrevet

Min mann er ikke adelig, og det man merker det på er jo oppførsel og væremåte i stor grad. Blir det et problem kan penger kjøpe klærne kleskoden krever, og resten kan læres. Bare se på de som gifter seg inn i kongefamiliene, de blir opplært til hvordan de skal opptre osv. Det blir litt det samme blant "vanlige" adelige.



Anonymous poster hash: 0f647...146
Skrevet

det går ikke an å kjøpe titler!

 

har han tittel, er han upper class. det er store skiller mellom klassene.

det trenger derimot ikke by på problemer. hun er tross alt utenlandsk.

 

sannsynligvis vil hun ha en trugg økonomisk fremtid med denne karen.

 

 

 

Anonymous poster hash: 163e5...85e

Jo, det kan man flere steder i Europa!

 

Anonymous poster hash: 87225...146

Skrevet

Huff, fikk litt vondt av deg HI. Det er slett ikke sikkert at det blir noen problemer ut av dette. Det viktigste er at de har det bra og det trenger ikke være negativt at dere ikke har samme bakgrunn. Norge har vel ikke adel og det vet de sikkert. Hun kommer sikkert til å møte endel rare mennesker enten det er jetset eller adelige og de kan være hyggelige for det. Håper du ikke stresser med dette. Hadde det vært forventet at han kun datet folk med en spesifik bakgrunn hadde han nok visst om det og forholdt seg til det.

 

Anonymous poster hash: 87225...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...