Gå til innhold

14 måneder og middag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter får stort sett alltid det samme som vi spiser til middag, sammen med oss. Hun spiser det meste og er flink til å smake på. Men i det siste ser jeg at hun ikke spiser så bra som hun har gjort, i dag spiste hun for eksempel bare mais og ikke noe av det andre hun hadde på asjetten. Hva gjør vi da? Mannen min mener at hun da kan gå til kveldsmat(grøt ca kl 19) og at hun fort vil lære at hun må spise middagen sin. Jeg er i utgangspunktet enig i tankegangen, men jeg er usikker på om hun er stor nok til at vi kan gjøre det sånn? Hva tror dere? Hva gjør dere hvis deres barn ikke spiser middag?

Anonymous poster hash: c7501...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har noen tanker?

Anonymous poster hash: c7501...8d4

Skrevet

Vår datter på snart 11mnd er litt i samme situasjon. Jeg tenker at barna er litt som oss - noen dager er man bare ikke så sulten. Selvom de er små tror jeg vaner legges tidlig, så vår får ikke noe annet i stedet om hun ikke spiser, men så er det sjeldent mer enn en time mellom middag og kvelds...

Skrevet

Her er hun 10 mnd, og spiser hun ikke mat jeg vet hun liker så må hun vente til neste måltid.

Greit nok, noen ganger så kommer f.eks lunsj tidligere enn vanlig hvis hun ikke har spist frokost.

Det er helt uaktuelt at hun skal få vanen om at "nekter jeg så får jeg noe bedre"

Normale barn sulter ikke ihjel frivillig....

Anonymous poster hash: 880ee...70e

Skrevet

Slik er min gutt og innimellom.... Har ofte vært når det har vært tenner på vei, øm i gommene og ikke så godt å tygge. Dersom han ikke vil ha middag så gir jeg banan eller yoghurt. Synes de er for små til at de må vente til neste måltid. Jeg tenker at jeg vil ikke lage problem ut av noe som ikke er et problem....er ganske så romslig på det meste. Tenker pytt pytt... Være glad vi har mat:) finnes større problem i denne verden....

Anonymous poster hash: cdf56...e3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...