Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Sitter her oppgitt....har en datter på 15 år som bor 2 uker hos meg og 2 uker hos far. Vi har begge vært i forhold i mange år . Jeg og min mann har 2 barn sammen,stabile jobber og eier del av tomannsbolig. Eksen min og hans samboer har et barn sammen , hun jobber men han sliter med å holde på en jobb og leier og flytter ofte. Vi har et bra samarbeid men kan komme på kant ang det økonomiske siden de lever over emne og betaler regningene om de har noe igjen. Perfekte luksusfellen deltakere egentlig. I dag dro jeg og datteren vår innom faren for å hente et par ting hun trengte mens faren ikke var hjemme. Er vandt til at det er ganske rotete der men dette tok kaka....ble helt satt ut....var så ille at jeg tenkte at om barnevernet hadde sett dette hadde de notert det. Jenta mi så jo at jeg ble sjokkert og sier at sånn ser det alltid ut. Det er spesielt kjæresten til pappaen som roter og aldri rydder. Leker, søppel, klær, skittenkopper , ting og tang over alt! Nå forstår jeg hvorfor jenta vår er så opptatt av å ha det ryddig på rommet sitt. Jeg spurte henne om jeg kunne få ta bilder og det var ingen problem. Vet ikke hvorfor jeg gjorde det men følte at det var viktig. Ikke for å vise andre bare for å ha sagt. Har ikke lyst til å sende henne dit i morgen men vil jo ikke starte en krig. Hun er enormt lojal ovenfor meg og pappaen så å be henne om å bo på heltid hos oss nytter ikke. Selv om jeg er den stabile i livet hennes. Forslag? Anonymous poster hash: f49e9...f35
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Slutte å stikke nesa di i slike ting. Og stakkars datteren din. Anonymous poster hash: cebcc...700
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Ja stakkars datteren min! Det er ikke snakk om å stikke nesa mi i slike ting men om å bry meg om hvordan datteren min har det når hun ikke er hos oss! Jeg stopper jo ikke å bry meg i det hun drar til faren. Dette er ikke snakk om "normalt" rotete. Hi Anonymous poster hash: f49e9...f35
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Ja stakkars datteren min! Det er ikke snakk om å stikke nesa mi i slike ting men om å bry meg om hvordan datteren min har det når hun ikke er hos oss! Jeg stopper jo ikke å bry meg i det hun drar til faren. Dette er ikke snakk om "normalt" rotete. Hi Anonymous poster hash: f49e9...f35
Hengebuksvinet Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Skjerp deg. Eg kan til ei viss grad forstå at du vil det beste for dottera di, men det er uansett ikkje greitt å ta seg til rette på denne måten. 1. Du har ingen rett til å gå inn i huset til eksen og nyefamilien når han/ho ikkje er der. 2. Desse bileta bør du slette umiddelbart. Eg har sjølv ein eks som har det rotete/ skittent, men so lenge ungen er positiv til å vere der legg eg meg ikkje i det. Og berre tanken på at eg eller mannen skulle gå inn til hans eks... Om ungen hadde vore to år, kanskje. Og då etter å ha ringt for å avtale med dei som eig huset. Men ein 15-åring?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Hadde sendt melding til bv, for datteren din og det andre barnets skyld. Anonymous poster hash: de3db...62f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 Hadde sendt mld til barnevernet. Anonymous poster hash: 9b395...99d
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 rotete eller møkkete? Hvor møkkete? Er det fare for barnets helse? Man skal være forsiktig med å melde til BV. Hvertfall når det kommer til din egen eks. Anonymous poster hash: ec687...06e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Du har egentlig tråkket over streken når du begynner å ta bilder i andre folks hus. Datteren din er 15 år, hun må da fint kunne bestemme hvor hun vil bo uten at dere lager noen sak av det. Kan hun ikke bare flytte inn til dere på heltid hvis faren har det så møkkete? Anonymous poster hash: 6c7be...658
valkyrien Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 En 15-åring kan vel også ta litt ansvar og hjelpe til med opprydning hvis det er så fælt å være der...
NormaJean Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 OK, tok du bilder Inni huset til din eks? Ville vel anbefalt deg å slette de asap! Snakk om overtramp! En ting er at du er uenig i hvordan de lever mtp rydding og rot, men å gå rundt og ta bilder er den DÅRLISTE ideen. Ever! Og stakkars datteren din. Du spurte henne om lov? Dette skal du evt ikke involvere henne i, hun skal ikke måtte velge å si ja til at mamma tar bilder av pappa sitt hjem når du tydelig signaliserte at dette syns du var ekkelt! Hva du burde gjøre er feks å spørre din eks om å få prate med han, møte han ansikt til ansikt. Si hva du gjorde hjemme hos han, hva du så, at du finner det litt bekymringsverdig og så se om dere kan finne en løsning. Hadde jeg hatt en eks som tok bilder inni mitt hjem hadde jeg flydd i taket!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Du kan ikke spørre henne om lov til og ta bilder i din eks sitt hus. Det du har gjort nå er et skikkelig overtramp og du har satt deres datteren i midten. Anonymous poster hash: a5f78...f03
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Du kan ikke spørre henne om lov til og ta bilder i din eks sitt hus. Det du har gjort nå er et skikkelig overtramp og du har satt deres datteren i midten. Anonymous poster hash: a5f78...f03 Hadde eksen til min samboer flydd rundt i mitt hus og tatt bilder så hadde jeg blitt fly forbanna Anonymous poster hash: a5f78...f03
Anonym bruker Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Jeg er barnevernped. og jobber i den kommunale barneverntjenesten. Jeg skal ikke gå innpå det med bildene, men jeg kan si noe om rot og det skal jeg gjøre. Det er forskjell på rot og rot. Den ene typen rot er klær, leker, litt oppvask, håndduker etc. som viser at her bor den en familie med barn som kanskje ikke vil eller orker å rydde så mye. Dette er ikke rot som er farlig eller skadelig for barns oppvekst. Den andre typen rot er den som ikke er så heldig. Da snakker jeg om søppel utover, nedgrodde toaletter, ukesvis med oppvask og matrester, sneiper, tomme ølflasker osv. Du skjønner kanskje tegninga? Om eksen og kjæresten er typen som har den første typen rot så ville jeg latt dem leve i fred i rotet sitt. Er de familie med rot nummer 2 så ville jeg tatt det opp med dem. Inneklima og god hygiene er viktig med barn i hus. Å leve i en søppelsti gangner ingen og kanskje de da trenger litt hjelp og opplæring i husstell og vask. Anonymous poster hash: 14803...a6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå