Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Jeg har fire veldig sosiale barn, og er dårlig på å huske navn. Derfor lagrer jeg alltid foreldrene til mine barns venner som "Mammaen til xx" eller "Pappaen til xx". Var en mor som så det og ble litt lang i masken og lurte på hvorfor jeg ikke ville ha navnet hennes, men jeg vet at om kort tid vil jeg ikke klare å huske det uansett. Jeg husker selvsagt noen av dem, de som barna er aller mest med og som jeg har møtt mange nok ganger, men på ingen måte alle sammen. Flere som er som meg? Anonymous poster hash: 8e139...785
Sjokoman Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Jeg lagrer alltid på samme måte som deg:) "mamman til xxx". Rimelig hårsår om man blir sur for det...
Mamma_til_2 Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Gjør akkurat det samme som du, har og en egen "mappe" på tlf som jeg legger alle barnas venners tlfnr.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Gjør det samme jeg :-) men jeg skriver navnet på mammaen også: navn mamma navn på barn: Lise mamma Siri.. Så vet jeg navnet til mammaen også, så flaut om jeg ikke husker det når vi møtes ;-) Anonymous poster hash: fb4b4...a74
Iiiiik Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Jeg skriver "Emmas mamma Trine" f.eks, da kan det hende jeg lærer det etter hvert i hvert fall. Må ha barnets navn først, for det husker jeg som regel.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Jeg er som deg, bare at jeg slenger på navnet til foreldrene i parentes "Emilies mamma (Thea)" Eller "Thea - Emilies mamma" Så er jeg ikke helt i blinde når det kommer til foreldre Anonymous poster hash: 223c3...c27
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Lagrer med begge navn. F.eks Gunn/ Susanne. Rart å ikke huske navnene til de nærmeste vennene ja. Og sa du ar du ikke ville ha navnet hennes? Handler ikke om å være hårsår men hadde nok også reagert;-) Anonymous poster hash: 6a5c0...490
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Samme her - slenger på navnet også, så lærer jeg det raskere Anonymous poster hash: f08c9...729
♥Coxinelle♥ Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Jeg lagrer for- og etternavn på foreldrene og skriver "mamma til Rikke" på arbeidsgiver. Har iPhone, og når jeg søker på Rikke, får jeg opp begge foreldre. :-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Pleier å lagre som Bjørg Larsmor. Da heter hun Bjørg og er moren til Lars Slik lærer jeg navn OG finner igjen på tlf Anonymous poster hash: 8c1fe...259
mamman til to gutter Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Jeg lagrer også begge navnene. På noen få har jeg kun foreldrenes navn, men da har jeg kjent dem godt fra barnehagen før jeg har fått tlfnr.
mamman til to gutter Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 Jeg lagrer også begge navnene. På noen få har jeg kun foreldrenes navn, men da har jeg kjent dem godt fra barnehagen før jeg har fått tlfnr.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Jeg lagrer på foreldrenes navn, men har navnet til ungen i parantes. Hilde (Hanna) Monica (Thea) Anonymous poster hash: d0664...55a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 Sånn gjør jeg også :-D Anonymous poster hash: 6612a...c68
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 gjør nesten det samme - med har med navnet selvsagt... eks: Nina - mor til Kasper. Anonymous poster hash: 175a1...895
Guttaboys Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Jeg lagrer "navn på barnet-avdeling i bhg-mor/far". Eller så hadde jeg ikke visst hvem de var:)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Jeg lagrer f.eks Monica/Trine Da er Monica moren, Trine er barnet. Har også 4 barn som alle har en haug av venner, så det er lett å gå litt i surr. Men man kommer fort inn i det, og når jeg har ringt ett par ganger så sitter som regel navnene Anonymous poster hash: 7ad14...453
Januaris Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 Jeg lagrer det på denne måten: Anne (Pettermamma) Odd (Petterpappa)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 Jeg lagrer navnet på mammaen og ungen.. Hehe, må jo huske det på en eller annen måte.. "Kari" -Ola 3b "Kari" Ola Bhg Anonymous poster hash: 87276...cb7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 Lagrer med begge navn. F.eks Gunn/ Susanne. Rart å ikke huske navnene til de nærmeste vennene ja. Og sa du ar du ikke ville ha navnet hennes? Handler ikke om å være hårsår men hadde nok også reagert;-) Anonymous poster hash: 6a5c0...490 Nei, altså det foregikk omtrent slik: Jeg: Da er jeg klar, hva er nummeret? Hun: (sier nummeret) Jeg: Flott, da er det lagret. Hun: Men skal du ikke ha navnet mitt? Jeg: Jeg lagret deg som mammaen til xx jeg (og smiler) Så jeg sa jo ikke at jeg ikke ville ha navnet heller, men ja, ser at det kanskje ble litt dårlig forklart. Men det med å lagre begge deler var jo genialt, det skal jeg begynne med! Og som nevnt i HI, så husker jeg navnet på en del av foreldrene altså, men de jeg sjeldent har noe å gjøre noe med husker jeg ikke. HI Anonymous poster hash: 8e139...785
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #21 Skrevet 3. august 2014 Jeg er lærer og har med mange elever og foreldre å gjøre...har bare måttet tvinge meg selv til å bli god på navn (har over 65 elever jeg forholder meg til på en vanlig hverdag, og til en hver tid foreldre til mange av dem som sender mail/sms eller ringer). På mobilen er foreldrene lagret med for/etternavn og barnets navn i parantes. Nå som mitt eget barn skal starte i barnehagen regner jeg med at det blir mange både barn og voksne å forholde seg til...må nok lagre foreldrene sitt nr som "Marit, mammaen til "barnets navn-barnehagens navn". Hehe. Anonymous poster hash: a4432...650
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå