Gå til innhold

Hvorfor er ofte hundemennesker litt "møkkete"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fare for å generalisere, men de med store hunder eller mange hunder synonymer jeg ofte med litt "møkkete" mennesker.

Min far har hund og er ikke slik, men mange flere med hund enn med ikke.

Anonymous poster hash: 9c853...c55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan møkkete? Dårlig hygiene? Skittent hus?

Anonymous poster hash: 19776...464

Skrevet

Hva tenker du på når du skriver møkkete da? Møkkete hus, møkkete klær, hygiene?

Skrevet

He he.. Morsomt :) Vi har en labrador på ett år. Røyter masse, så vi må støvsuge og vaske oftere for å holde det rent. Noe vi også gjør. Så det kommer vel an på hvordan man er fra før. Mange uten hund vasker sjeldent. Men det blir jo ikke så fort møkkete, da de ikke har en hund som røyter og blir møkkete på potene ute. Hvis noen som vasker sjelden, skaffer seg hund, så sier det seg selv at det blir skittent :P

Bortsett fra at det nok er litt hundehår på gulvet til tider, føler jeg meg ganske ren. Vasker klær og dusjer som andre normale folk.

Hva fikk deg til å starte denne tråden forresten? Nysgjerrig..

Skrevet

Da har du ikke møtt meg eller vært hos meg ihvertfall.

Anonymous poster hash: b0182...969
Skrevet

Hehe, jeg har lagt merke til det samme. Ikke alle, selvfølgelig, men en stor andel.

Anonymous poster hash: 20c3b...78b
Skrevet

Ja, som du sier selv tror jeg nok at du generaliserer litt. Har selv to store og mitt hus er langt over snittet rent, da jeg faktisk vasker hele huset 2-3 ganger i uken nettopp på grunn av hundene. Mye mer skittent hos de jeg kjenner som har flere barn :-) kjenner ikke mange andre enn meg som vasker sofatrekk, putetrekk og gardiner så ofte. Kan det ha noe å si hvor du bor ?

Anonymous poster hash: 5d35c...52c

Skrevet

Vi har to hunder som ikke røyter. Vasker huset 1 gang per uke. Har ett barn. Jeg regner huset vårt for vanlig rent hus. Det JEG har lagt merke til er at familier med flere barn har det mer rotete eller "møkkete" enn oss med ett barn. Jeg generaliserer selvsagt, men det er jo lov i denne tråden ;).

Anonymous poster hash: 85e09...bcd

Skrevet

Jeg kjenner flere med store hunder, og det jeg alltid ser hos disse er at det er hundehår i maten og hundehår i sofaen. Det er også klatter med pels på gulvet og når jeg kommer hjem til meg selv er det fullt av hår på sokkene mine og på buksebaken. Det verste er dog når man spiser mat og før man begynner ligger det allerede tre-fire hundehår på tallerkenen. Gud bedre så uappetittelig.

Anonymous poster hash: 0fdb1...573

Skrevet

Helt enig med deg! Har ikke støv på hjernen, men jeg syns det er ekkelt å se at dem kommer inn uten å bli tørket og vasket godt og tar med all skiten og knut det utover huset, æsjjj. Og ikke snakk om pelsdotter her og der. Det er en av grunnene til at jeg sjeldent drar på besøk hos dem. Inviterer heller dem hit uten dyr :)

Anonymous poster hash: 5b2d1...09f

Skrevet

Knut = gnir

Anonymous poster hash: 5b2d1...09f

Skrevet

Kommer an på folket det. Har vært hos folk med retriver med strøkent hus ( ser ikke at der er hund) og folk med retriver og hår over alt!

Anonymous poster hash: 58d54...263

Skrevet

Det er fordi vi vil leve litt lenger, og tenker at skit og møkk er bra for immunforsvaret.

Skrevet

Jeg tenker ofte det samme. Har tre venner med hunder, og et par uten. Det nytter jo ikke å vaske hver dag om hunden røyter konstant, da vil man jo få hår på seg uansett hvor mye man vasker. Hundeeiere synes nok ikke hundehår er uhygienisk, noe det sikkert ikke er heller, men for oss som ikke har hund så er det ikke spesielt herlig å få på seg. Det klør i nesa og på hele meg om personen har masse hundehår på seg. 

En annen ting er at hundeeiere er oppi dette hver dag, og kjenner derfor ikke lukten. For jo, man kan ofte lukte hund av de som har det. De tre vennene mine kan fint lukte hund og være dekket av hundehår uten å bry seg. De andre vennene mine får angst av hår og hundepoter i sofaen. Det er nok en vanesak, og man trenger nødvendigvis ikke å være uhygienisk, men særlig behagelig for de som ikke har hund er det ikke. 

Anonymous poster hash: 90c93...e0b
Skrevet

Jeg tenker ofte det samme. Har tre venner med hunder, og et par uten. Det nytter jo ikke å vaske hver dag om hunden røyter konstant, da vil man jo få hår på seg uansett hvor mye man vasker. Hundeeiere synes nok ikke hundehår er uhygienisk, noe det sikkert ikke er heller, men for oss som ikke har hund så er det ikke spesielt herlig å få på seg. Det klør i nesa og på hele meg om personen har masse hundehår på seg. 

En annen ting er at hundeeiere er oppi dette hver dag, og kjenner derfor ikke lukten. For jo, man kan ofte lukte hund av de som har det. De tre vennene mine kan fint lukte hund og være dekket av hundehår uten å bry seg. De andre vennene mine får angst av hår og hundepoter i sofaen. Det er nok en vanesak, og man trenger nødvendigvis ikke å være uhygienisk, men særlig behagelig for de som ikke har hund er det ikke. 

Må bare legge til at jeg mener absolutt ikke at hundeeiere skal ta hensyn til dette altså, det er det som følger med å ha hund. Sånn er det bare, og hunder har like mye rett til å leve som mennesker. Sier bare at dette er grunnene til at jeg og flere venninner ikke velger å få oss hund, og jeg tenker ofte "møkkete". 

Skrevet

Tja? Kan bare snakke for meg selv, innrømmer at det er skittent å ha hund ;) han pisser på seg selv, driter på seg selv, drar med bøss og skitt inn, spiser griseøre og tørrfisk og tørrfôr. Sånn er det! Vasker hunden og gulvene så godt vi kan ;) han sover ikke i senga med oss. Til gjengjeld har de barna som vokser opp med dyr mindre sjanse for allergi og et effektivt immunforsvar!

Anonymous poster hash: a9673...cf8

Skrevet

Jeg tenker ofte det samme. Har tre venner med hunder, og et par uten. Det nytter jo ikke å vaske hver dag om hunden røyter konstant, da vil man jo få hår på seg uansett hvor mye man vasker. Hundeeiere synes nok ikke hundehår er uhygienisk, noe det sikkert ikke er heller, men for oss som ikke har hund så er det ikke spesielt herlig å få på seg. Det klør i nesa og på hele meg om personen har masse hundehår på seg.  En annen ting er at hundeeiere er oppi dette hver dag, og kjenner derfor ikke lukten. For jo, man kan ofte lukte hund av de som har det. De tre vennene mine kan fint lukte hund og være dekket av hundehår uten å bry seg. De andre vennene mine får angst av hår og hundepoter i sofaen. Det er nok en vanesak, og man trenger nødvendigvis ikke å være uhygienisk, men særlig behagelig for de som ikke har hund er det ikke.  Anonymous poster hash: 90c93...e0b

Det kommer helt an på eierne. Er man flink til å stelle hunden sin så lukter den ikke skikkelig vondt, og den røyter ikke fra seg så mye hår inne. Når min hund røytet kan jeg f.eks velge å vaske den 3 ganger i løpet av en uke, og gre skikkelig, så får man av omtrent all pels som skal av. Hår i sofaen får vi selv om hunden ikke er i sofaen.

Skrevet

Jeg tenker ofte det samme. Har tre venner med hunder, og et par uten. Det nytter jo ikke å vaske hver dag om hunden røyter konstant, da vil man jo få hår på seg uansett hvor mye man vasker. Hundeeiere synes nok ikke hundehår er uhygienisk, noe det sikkert ikke er heller, men for oss som ikke har hund så er det ikke spesielt herlig å få på seg. Det klør i nesa og på hele meg om personen har masse hundehår på seg.  En annen ting er at hundeeiere er oppi dette hver dag, og kjenner derfor ikke lukten. For jo, man kan ofte lukte hund av de som har det. De tre vennene mine kan fint lukte hund og være dekket av hundehår uten å bry seg. De andre vennene mine får angst av hår og hundepoter i sofaen. Det er nok en vanesak, og man trenger nødvendigvis ikke å være uhygienisk, men særlig behagelig for de som ikke har hund er det ikke.  Anonymous poster hash: 90c93...e0b

Det kommer helt an på eierne. Er man flink til å stelle hunden sin så lukter den ikke skikkelig vondt, og den røyter ikke fra seg så mye hår inne. Når min hund røytet kan jeg f.eks velge å vaske den 3 ganger i løpet av en uke, og gre skikkelig, så får man av omtrent all pels som skal av. Hår i sofaen får vi selv om hunden ikke er i sofaen.

Hunder lukter alltid. Punktum.

Har vært hos X-antall hundeeiere som alltid skryter av at hunden ikke lukter noe. Jo. De lukter.

Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg kan forstå hva du mener. Jeg kjenner fire stykker som har hund og tre av de er litt "møkkete". 

Anonymous poster hash: 6a1ed...785
Skrevet (endret)

hvor skrev jeg at hunder ikke lukter?

Jeg tenker ofte det samme. Har tre venner med hunder, og et par uten. Det nytter jo ikke å vaske hver dag om hunden røyter konstant, da vil man jo få hår på seg uansett hvor mye man vasker. Hundeeiere synes nok ikke hundehår er uhygienisk, noe det sikkert ikke er heller, men for oss som ikke har hund så er det ikke spesielt herlig å få på seg. Det klør i nesa og på hele meg om personen har masse hundehår på seg. En annen ting er at hundeeiere er oppi dette hver dag, og kjenner derfor ikke lukten. For jo, man kan ofte lukte hund av de som har det. De tre vennene mine kan fint lukte hund og være dekket av hundehår uten å bry seg. De andre vennene mine får angst av hår og hundepoter i sofaen. Det er nok en vanesak, og man trenger nødvendigvis ikke å være uhygienisk, men særlig behagelig for de som ikke har hund er det ikke. Anonymous poster hash: 90c93...e0b

Har vært hos X-antall hundeeiere som alltid skryter av at hunden ikke lukter noe. Jo. De lukter.

hvor skrev jeg at hunder ikke lukter?

Endret av mamma_til_verdens_beste
Skrevet

Egentlig HI, lurer jeg litt på hva du ønsker å oppnå med dette innlegget? De fleste med hunder er glade i dyrene sine og er nok ikke mer urenslig enn deg. Her vi bor er det mange settere og dette kvalifiserer vel som store hunder. Eierene ser som regel ganske sporty ut og jeg tror nok at deres " møkkete " begrenser seg til litt fett hår fra påskefjellet. Jeg tror jeg kan være rimelig sikker på at jeg har vaskingen bedre på stell enn deg og du har sikkert noe hjemme hos deg som jeg ville ha funnet møkkete og ekkelt. I bunn og grunn handler dette om dine fordommer og ditt behov for å dele dette med andre og med det stigmatisere videre. Hva sier du hvis jeg sier at jeg mest sannsynlig ikke ville ha trives hjemme hos deg? At jeg egentlig sikkert ville synes du hadde det smakløst med mindre alle møblene dine er fra Hødnebø og du har leid inn konsulent for å plassere de. At jeg ville synes kjøkkenet ditt var ekkelt fordi du ikke har den beste kjøkkenkluten og gammel brødrister med smuler. Leker overalt ? Vasker du bare en gang i uken? Ikke hyggelig å lese slikt? Vi har alle våre fordommer og helt ærlig tror jeg vi bør holde de for oss selv.

Anonymous poster hash: 5d35c...52c

Skrevet

Ja,  min hund lukter

....kjempegodt! det er en liten hund som ikke røyter. Myk, fluffy pels, som man bare MÅ bore nesen ned i og snuse inn den gode, varme lukten.

det er mest hunder med fet pels og som sikler mye som lukter vondt. Og så når de er våte.

Anonymous poster hash: 67a88...4ad

Skrevet

Har hatt liten røytefri hund, hamster og fisker. ALLE lukter.. Bare første døgnet etter vask av bur/dyr som er luktfritt.

Det eneste vi har hatt som ikke lukter er katt! Aldri mer dyr, takk for påminnelsen :D

Anonymous poster hash: bec7b...96e

Skrevet

Kjekt med liten hund som ikke røyter !:) han hverken lukter eller griser rundt seg med pels

Anonymous poster hash: 31bed...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...