Gå til innhold

Kun seriøse svar. Hva skjer med dette? Harry folk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er oppvokst og bor i en by i Østfold.

Bodde borte og studerte noen år, både min mann og jeg. Bosatte oss her igjen etter studier, selv om vi var veldig i tvil.

Venner og familie bor her. Vi jobber i Oslo og pendler, det går fint.

Nå kommer det jeg skammer meg over å si, men som samtidig stjeler så mye energi fra meg og min tankevirksomhet.

Det er utrolig mange Harry folk her. I mangel på bedre ord å si, og beklager og måtte si det.

Møter det overalt, foreldre, på fotballen, skolen, nærmiljø etc.

Prototypen er mannen skriver på fb: Nå smakte det ille høyt med en kall en!! Kjerringa si det se!! Jaddææ!

Jeg får magesår.

Brydde meg ikke så mye tidligere, men det siste året har jeg vært mye irritert fordi jeg kjeder meg så usigelig mye. Jeg orker ikke relatere meg til det. Slår du av en prat med noen på butikken kan du vedde på at innholdet handler mye om NAV, ufør, slitenhet, alkohol og div problemer.

Jeg er rett og slett dritt lei og beklager og si det "høyt"!! Jeg føler meg ikke bedre enn noen, men uten å styre det selv så irriterer det meg og jeg er innvendig så utrolig lei:(

Hva kan vi gjøre? Hva er dette? Akkurat som kroppen ikke klarer å late som mer:/

Anonymous poster hash: c6239...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere får enten flytte, finne dere i at folk er noen tullinger eller finne de som ikke er tullinger. Nekter å tro at en hel by består av bygdetullinger.....

Anonymous poster hash: 31375...a28
Skrevet

Vanskelig å svare seriøst på ei så tullete problemstilling. Aldri i verda om heile byen er harry, det må vere du som er ein magnet på enkelte typar folk. Evt ser du det du vil sjå.

Skrevet

Å hva mener du med Harry?

Ut fra innlegget ditt så fikk ikke jeg med deg det.

Om jeg møter en narkoman, ensomme gamle folk, voksne eller barn så har jeg en glede av å prate med de. Det å være hyggelig mot mennesker og bruke det positivt er noe jeg setter pris på ved meg selv.

Du burde virkelig jobbe med deg selv. For du er ett menneske og mener noe negativt om de fleste. Da ligger feilen hos deg!

Anonymous poster hash: 9f249...ef9

Skrevet

Sier ikke at hele byen er Harry, men det er mange i denne byen.

Tro det eller ei.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Det jeg ser av østfoldinger på tv er bare utrolig flaut

Anonymous poster hash: be4a7...12d

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg inne har empati, medfølelse etc. Vi jobber frivillig og lever av å hjelpe og redde andre mennesker.

Ville vært en glede og kunne samarbeide på et adekvat nivå både innen barnas idrett og skole. Her er d ingen som kommer på Fau møte og d er ikke møter, ingen vet hva deres agenda og virkeområde egentlig er.

Det ER en overflod her:(

Skrevet

Bodde borte og studerte noen år, både min mann og jeg. Bosatte oss her igjen etter studier, selv om vi var veldig i tvil.

Nå kommer det jeg skammer meg over å si, men som samtidig stjeler så mye energi fra meg og min tankevirksomhet.

Det er utrolig mange Harry folk her. I mangel på bedre ord å si, og beklager og måtte si det.

Prototypen er mannen skriver på fb: Nå smakte det ille høyt med en kall en!! Kjerringa si det se!! Jaddææ!

Jeg får magesår.

Brydde meg ikke så mye tidligere, men det siste året har jeg vært mye irritert fordi jeg kjeder meg så usigelig mye. Jeg orker ikke relatere meg til det. Slår du av en prat med noen på butikken kan du vedde på at innholdet handler mye om NAV, ufør, slitenhet, alkohol og div problemer.

Jeg er rett og slett dritt lei og beklager og si det "høyt"!! Jeg føler meg ikke bedre enn noen, men uten å styre det selv så irriterer det meg og jeg er innvendig så utrolig lei:(

Hva kan vi gjøre? Hva er dette? Akkurat som kroppen ikke klarer å late som mer:/

Sarpsborg?

Anonymous poster hash: 2ecc9...c1e

Skrevet

Ja, Sarpsborg.

Skrevet

Jeg skjønner deg også.. Bor selv i Oslo men har en sønn som spiller hockey, og de vi kjenner i Fredrikstad/Sarpsborg/Halden er ofte slik du beskriver.... Ikke det at det er noe galt i at man er "Harry" !

Men jeg kjenner igjen eksemplene du gir på Facebook statuser for å si det mildt ;)

Måtte trekke litt på smilebåndet nå ;)

Anonymous poster hash: 999c4...8ce

Skrevet

Takk for "støtten"! ;-)

Er i ferd med å tippe over for meg her:/!

Eller: Nå ere like før det Bara klikkær for mæj asså!!!;-)

Neida, men uff, prøver daglig å skjerpe meg!

Skrevet

Og derfor flytter jeg aldri dit mannen er fra.

Kan dere ikke flytte?

Stygt å si det, men store deler av østfold sliter med sosioøkonomiske problemer. Lite arbeidsplasser, høy arbeidsledighet, flere uføretrygdede og barn som trenger hjelp av bv. Ikke et sted jeg ønsker at mitt barn skal vokse opp

Anonymous poster hash: 484a5...630

Skrevet

Veldig vanskelig å finne noe i ditt innlegg å svare seriøst på.

Faktum er at du må flytte.

Anonymous poster hash: 134e0...325

Skrevet

Jeg kjenner meg også igjen. Bor i Oslo men er fra en østfoldby. Jeg la veldig godt merke til det da jeg var på sommerferie i hjembyen. Det er snakk om småting, som hvordan folk ter seg, hvordan de snakker til hverandre osv. Vurderer å flytte tilbake dit men er faktisk litt betenkt. Vi har også familie og venner der og det er selvsagt ikke alle som er "harry".

Anonymous poster hash: 18444...26c
Skrevet

Så er man ufør så er man automatisk harry...?

Anonymous poster hash: 378b4...3bd
Skrevet

Takker for forståelsen.

Jeg angrer veldig på at vi flyttet hjem.

Alle er laaaangt i fra slik, men jeg har fått helt avsmak på det. Klarer ikke late som lenger i samtaler.

Det er bare blitt for mye tror jeg.

Føler meg som en sosialarbeider store deler av tiden.

IKKE meningen å støte noen, jeg ønsker å finne ut hva det feiler meg,

Skrevet

Så er man ufør så er man automatisk harry...?

Selvsagt ikke. Men er virker det mer som sosial arv enn arbeidsuførhet.

Skrevet

Takker for forståelsen.

Alle er laaaangt i fra slik, men jeg har fått helt avsmak på det. Klarer ikke late som lenger i samtaler.

Tror ikke det feiler deg noen ting, Sarpsborg ER ganske harry... Er ikke både Moss og Fredrikstad litt bedre? Dere kunne flytte dit og samtidig være i nærheten av jobb i Oslo og familie/venner i Sarpsborg. Bare en tanke. Eller rett og slett flytt til Oslo. Sarpsborg kommer ikke til å endre seg.

Anonymous poster hash: a8e51...00e

Skrevet

Takker for forståelsen.

Takker for forståelsen.

Du spør hva som feiler deg.... kanskje du er redd for at andre skal se på deg slik du ser på de som irriterer deg?

Du skriver jo selv at ikke alle er slik, så jeg tror du har fokuset på feil plass. Du fokuserer for mye på det og de som irriterer deg. Fokuser på andre ting og andre folk, fokuser på det som er positivt.

Jeg er ikke derfra og ikke bodd der, men kjenner en god del personer i Østfold. Både med og uten utdannelse, alt fra vanlige jobber til høye lederstillinger. Ingen av dem er slik du beskriver.

Var i Halden en stund sist sommer, kunne kanskje se litt av det du snakker om der, men jeg tror det går mer på hva du fokuserer på.

Ønsker du egentlig å bo der dere bor? Se bort fra det du går og irriterer deg over i andre - ønsker du egentlig å bo der? Eller kanskje den enorme frustrasjonen din går på at du egentlig ikke trives med det at dere flyttet dit og egentlig ønsker deg bort? I så fall kan det jo være enklere å skylde på at andre er håpløse enn å innrømme at det var en feiltakelse å flytte dit for din egen del?

Mener ikke dette som en kritikk, bare stiller spørsmålene for kanskje å få deg til å tenke på en annen måte.

Du skriver at du føler deg som en sosialarbeider - da tenker jeg at du må bli flinkere til å ikke ta inn over deg andres situasjon, men likevel ha empati med de som sliter. Du kan være med på å styre samtaler også slik at temaet ikke drøyer for lenge på ting du ikke ønsker å snakke om.

Jeg har faktisk vurdert å flytte til Østfold ;) De jeg kjenner der er kjempehyggelige mennesker, oppegående og engasjerte er de også.

Anonymous poster hash: 18dad...1e7

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte og derfor flytter jeg nok ikke hjem igjen etter studiene.

Tror det handler mye om at du og de som "ble igjen" i hjembyen har utviklet forskjellige verdier og synspunkter. De har ofte ikke høyere utdannelse og har heller ikke møtt alle de nye og forskjellige menneskenr man møter under studier osv. Hva med å prøve å få kontakt med noen som akkurat har flyttet til byen?

Skrevet

Det er vel bare sånn at deler av Østfold er ganske belastet. Du har sikkert rett i dine observasjoner og da tror jeg det beste for dere er å flytte. Hva med mellom Østfold og Oslo ? Mange fine steder som Son, Drøbak og Nesodden. Jeg bor i Asker og kan ikke si at det er så mye harry her. Kommer seg fort over fjorden og gjennom tunellen hvis du har familie i Østfold :-)

Anonymous poster hash: bcde6...c67

Skrevet

Du må først lære deg forskjellen på prototype og stereotyp!

Anonymous poster hash: ba826...668

Skrevet

Jeg får magesår.

Prototypen av en mann? Eller var det stereotypen?

Det er visst sant det du skriver. Folk fra særp er litt "korte".

Anonymous poster hash: 744e9...8fd

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte og derfor flytter jeg nok ikke hjem igjen etter studiene.

Tror det handler mye om at du og de som "ble igjen" i hjembyen har utviklet forskjellige verdier og synspunkter. De har ofte ikke høyere utdannelse og har heller ikke møtt alle de nye og forskjellige menneskenr man møter under studier osv. Hva med å prøve å få kontakt med noen som akkurat har flyttet til byen?

For en arrogant holdning!

Skrevet

Kjære vene. Spar deg. Mannen min er leder i en stor bedrift som lager prototyper for bedrifter som Apple etc. Det ligger vel litt langt fremme i hjernebarken hos meg.

Jeg har 8 år universitetsutdannelse, så kort vil jeg ikke påstå at jeg er.

Men takk for at du påtok deg oppgaven med autokorreksjon. Mulig du er herifra siden dette var det som fenget deg ved teksten.

Hjertelig takk for andre konstruktive tilbakemeldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...