Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Og får sjokk oer hvor mye støv det blir i løpet av denne tiden? Vurderer å vaske huset to ganger i uka Anonymous poster hash: f210a...029
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Ja og det syns ikke en gang Støvet sniker seg på plass så fort jeg vasker det vekk.... Anonymous poster hash: b7e3f...c81
PRobert Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Vi må støvsuge to ganger daglig hvis ddt skal holde seg bra, og bord og benker vasker jeg sikkert over 20 ganger daglig Ikke har vi spesielt mye som drar støv heller føler jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Ja. Skikkelig demotiverende å vaske når det varer så kort! Til høsten blir det endelig vaskehjelp! Anonymous poster hash: 386a0...754
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Jeg støvsuger 3-4 ganger og vasker gulvene 2 ganger pr uke.Mannen er "flink" til å gå inn med sko og katten røyter. Anonymous poster hash: ac35b...d89
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Jeg lever heller godt med noen hybelkaniner enn å støvsuge to ganger daglig. Herreminhatt, hvor manisk skal man være?! Det er forresten rent og pent her, selv med støvsuging en til to ganger i uka, og en gulvvask. Tørker støv hver uke. Og jeg bor på gård.. Anonymous poster hash: b10e4...0e9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Her hos oss støvsuger vi 2 ganger i uka og vasker ordentlig hver 14.dag, ellers så tar vi 'kattevask' etter behov. Før da vi hadde små unger som krabbet på golvet, rengjorde vi titt og ofte. Anonymous poster hash: 770b9...d53
Gjest Julia1984 Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Har ei som kommer og vasker huset 1 gang pr uke. Med 3 barn er det helt nødvendig
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Helt klart mye skitt med 2 barn under 4 år;) Støvsuger oppholdsrom (stue+kjøkken) 2-3x i uken og resten 1x i uken. Helt nødvendig å vaske 1x i uken ja;) Denne uka ble det 2x. Støvtørking skal være 1x pr.uke men blir noen ganger bare tatt ser støvet vises best (vinduskarmer og tv-bord). Anonymous poster hash: 6d17c...d00
Gemini77 Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 Ja, vaskehjelpen vår vasker hver uke. Og jeg rydder og drar over alle bord hver dag.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 Trodde det var ganske vanlig å vaske huset hver uke jeg Anonymous poster hash: 99492...5f0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 What?? Vasker dere gulvene hver uke? Jeg støvesuger 1-2 x i uka og tørker støv med en tørr mikrofiberklut. Flekker på gulvet tar jeg med en fuktig klut. Vasker ALDRI gulvene. Trodde det var helt ut jeg?? Fuktighet tiltrekker seg jo bare mer støv.... Hos meg ser det alltid fint og rent ut ;-) Vasker kun flisene i gangen samt flisene på badet.... Anonymous poster hash: a42ef...018
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Er et vel ganske så vanlig å vaske gulvene innimellom ja;) det vises på min hvite mopp selv om gulvene ser helt rene ut etter støvsuging/ tørrmopping. Bruker bare microfibermopp og vann. Anonymous poster hash: 6d17c...d00
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 What?? Vasker dere gulvene hver uke? Jeg støvesuger 1-2 x i uka og tørker støv med en tørr mikrofiberklut. Flekker på gulvet tar jeg med en fuktig klut. Vasker ALDRI gulvene. Trodde det var helt ut jeg?? Fuktighet tiltrekker seg jo bare mer støv.... Hos meg ser det alltid fint og rent ut ;-) Vasker kun flisene i gangen samt flisene på badet.... Anonymous poster hash: a42ef...018 Mener du seriøst at du aldri vasker gulvene?! Æsj. Anonymous poster hash: 84848...a0a
Berta_78 Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Vaskehjelp hver uke. Støvsuger i tillegg en gang i uken, kjøkken hver dag.
Gjest Julia1984 Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Vasker aldri gulvene...? Æsj sier jeg også
Mamma_til_2 Skrevet 3. august 2014 #17 Skrevet 3. august 2014 Gulvene,listene og frontene på skapene blir vasket hver uke, badet vaskes minimum 2 ganger i uken og det støvsuges hver dag etter at barna er i seng, kjøkkenbenkene ol vaskes mange ganger daglig! Og klær vaskes og brettes hver dag!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #18 Skrevet 3. august 2014 Har ei som kommer og vasker huset 1 gang pr uke. Med 3 barn er det helt nødvendig Vasker huset selv 1-2 ganger pr uke, endatil har vi 3 barn ;-) Anonymous poster hash: c3836...985
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #19 Skrevet 3. august 2014 What?? Vasker dere gulvene hver uke? Jeg støvesuger 1-2 x i uka og tørker støv med en tørr mikrofiberklut. Flekker på gulvet tar jeg med en fuktig klut. Vasker ALDRI gulvene. Trodde det var helt ut jeg?? Fuktighet tiltrekker seg jo bare mer støv.... Hos meg ser det alltid fint og rent ut ;-) Vasker kun flisene i gangen samt flisene på badet.... Anonymous poster hash: a42ef...018 Mener du seriøst at du aldri vasker gulvene?! Æsj. Anonymous poster hash: 84848...a0a http://www.sinnetshelse.no/helsenyttarkivet/artikler/gulvvaskhtm.htm Derfor!! Anonymous poster hash: a42ef...018
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #20 Skrevet 3. august 2014 What?? Vasker dere gulvene hver uke? Jeg støvesuger 1-2 x i uka og tørker støv med en tørr mikrofiberklut. Flekker på gulvet tar jeg med en fuktig klut. Vasker ALDRI gulvene. Trodde det var helt ut jeg?? Fuktighet tiltrekker seg jo bare mer støv.... Hos meg ser det alltid fint og rent ut ;-) Vasker kun flisene i gangen samt flisene på badet.... Anonymous poster hash: a42ef...018 Mener du seriøst at du aldri vasker gulvene?! Æsj. Anonymous poster hash: 84848...a0a http://www.sinnetshelse.no/helsenyttarkivet/artikler/gulvvaskhtm.htm Derfor!! Anonymous poster hash: a42ef...018 [ Søk | Om arkivet | Temaliste ] Share on email Share on print Share on twitter Share on facebook Gammeldags gulvvask avlegs... Dårlig inneklima kan føre til helseplager som hodepine, uopplagthet og en følelse av svimmelhet. Andre symptomer er irritasjon i øynene, nesen og i halsen, snue, nesetetthet, hoste og heshet. For å forebygge disse plagene, er det viktig å sørge for godt renhold og god utlufting. Tidligere ble såpe og vann ansett som den mest effektive metoden å gjøre huset rent på. I dag er det kommet til nye og langt mer effektive rengjøringsmetoder. Allikevel er det mange som fremdeles sverger til vann og såpe/rengjøringsmiddel... - Gammeldags gulvvask er i dag avlegs, sier spesialrådgiver Stein Ekkeren som er utdannet kjemiker. Han jobber på avdeling bygg og innemiljø, seksjon innemiljø, ved Teknologisk institutt i Oslo. Her har han blant annet vært med på å utteste ulike rengjøringsmetoder og hans konklusjon er klar: Tørre rengjøringsmetoder er langt mer effektive enn de våte metodene til å fjerne støv og løst smuss. - Forsøk her ved TI har vist at gulvvask med vann og såpe ikke er noen godt egnet metode for å fjerne støv. Når vi rengjør med såpe og vann, fjerner vi ikke støvet; vi sprer det ut over gulvflaten. Etter en vanlig gulvvask kan det derfor være like mye støv på gulvet som det var før rengjøringen startet, påpeker Stein Ekkeren. - Dette gjelder vel og merke gulvflater som ikke var sterkt tilsmusset før de ble vasket. Det vanlige idag er å bruke varmt vann og forholdsvis mye rengjøringsmiddel når man vasker. Da tror man at det blir rent og pent. Men dette stemmer ikke. Det mange ikke vet, er at både bakterier og sopp trives og formerer seg i mye fuktighet og varme. Hvis det blir restfuktighet tilbake etter gulvvask, kan dette resultere i at både sopp og bakterier får svært gode vekstforhold. Disse mikroorganismene kan være mye helsefarligere enn støv. What?? Vasker dere gulvene hver uke? Jeg støvesuger 1-2 x i uka og tørker støv med en tørr mikrofiberklut. Flekker på gulvet tar jeg med en fuktig klut. Vasker ALDRI gulvene. Trodde det var helt ut jeg?? Fuktighet tiltrekker seg jo bare mer støv.... Hos meg ser det alltid fint og rent ut ;-) Vasker kun flisene i gangen samt flisene på badet.... Anonymous poster hash: a42ef...018 Mener du seriøst at du aldri vasker gulvene?! Æsj. Anonymous poster hash: 84848...a0a http://www.sinnetshelse.no/helsenyttarkivet/artikler/gulvvaskhtm.htm Derfor!! Anonymous poster hash: a42ef...018 [ Søk | Om arkivet | Temaliste ] Share on email Share on print Share on twitter Share on facebook Gammeldags gulvvask avlegs... Dårlig inneklima kan føre til helseplager som hodepine, uopplagthet og en følelse av svimmelhet. Andre symptomer er irritasjon i øynene, nesen og i halsen, snue, nesetetthet, hoste og heshet. For å forebygge disse plagene, er det viktig å sørge for godt renhold og god utlufting. Tidligere ble såpe og vann ansett som den mest effektive metoden å gjøre huset rent på. I dag er det kommet til nye og langt mer effektive rengjøringsmetoder. Allikevel er det mange som fremdeles sverger til vann og såpe/rengjøringsmiddel... - Gammeldags gulvvask er i dag avlegs, sier spesialrådgiver Stein Ekkeren som er utdannet kjemiker. Han jobber på avdeling bygg og innemiljø, seksjon innemiljø, ved Teknologisk institutt i Oslo. Her har han blant annet vært med på å utteste ulike rengjøringsmetoder og hans konklusjon er klar: Tørre rengjøringsmetoder er langt mer effektive enn de våte metodene til å fjerne støv og løst smuss. - Forsøk her ved TI har vist at gulvvask med vann og såpe ikke er noen godt egnet metode for å fjerne støv. Når vi rengjør med såpe og vann, fjerner vi ikke støvet; vi sprer det ut over gulvflaten. Etter en vanlig gulvvask kan det derfor være like mye støv på gulvet som det var før rengjøringen startet, påpeker Stein Ekkeren. - Dette gjelder vel og merke gulvflater som ikke var sterkt tilsmusset før de ble vasket. Det vanlige idag er å bruke varmt vann og forholdsvis mye rengjøringsmiddel når man vasker. Da tror man at det blir rent og pent. Men dette stemmer ikke. Det mange ikke vet, er at både bakterier og sopp trives og formerer seg i mye fuktighet og varme. Hvis det blir restfuktighet tilbake etter gulvvask, kan dette resultere i at både sopp og bakterier får svært gode vekstforhold. Disse mikroorganismene kan være mye helsefarligere enn støv. Anonymous poster hash: a42ef...018
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå