Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Vi er ute etter en ny bil og har kikket på og prøvekjørt flere. Vi har gjort dette nå på slutten av vår sommerferie for å få tid til det på dagtid. Dette innebærer at det er blitt gjort før vi har fått søkt om billån siden vår kundebehandler har vært på ferie også. Vi tror det skal gå greit å få billån, men er ikke helt sikker. Jeg regner med det tar litt tid før vi får svar, og så skal bilen vi har nå inn til en overhaling i neste uke igjen før vi kan klargjøre den for salg. Vi vet heller ikke hvor fort, eller om, vi får solgt bilen vi har nå selv. Alternativt vet vi at de kan ta den i innbytte, men da taper vi en del penger på det mot å selge den selv. Så til poenget (har lært meg at man helst bør ha med alle detaljer her inne før man kommer til poenget ). I den ene forretninger vi var, fant vi drømmebilen vår. Den var egentlig litt over den prisen vi hadde tenkt, men vi fikk tilbud på en demobil. Altså at bilen har blitt brukt til testkjøring og av de som jobber der, men ellers er ny i år. Prisavslaget var såpass stort at vi kan kjøpe bilen dersom banken sier ja. Problemet er bare at det vil nok ta minst 3-4 uker før vi er klar til å kjøpe den, og da er jeg redd den skal være solgt til noen andre. Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Er det vanlig å selge demobiler fort, eller venter de litt dersom de har noen kjøpere som er interessert? Anonymous poster hash: d8527...8fe
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Jeg prøvde å selge min egen bil i 6 mnd uten hell. Selv til veldig lav pris (ca 15000 under markedsverdi som var 120000). Fikk ikke solgt den. Sendte den da i innbytte hos forhandleren (fikk 80 000 kr for den - stort tap, men bilen ble for liten med baby, vi måtte ha større og mer sikker bil). Forhandleren solgte bilen min på under 1 uke. Altså bilen som jeg hadde prøvd å selge i 6 mnd, ble solgt på under en uke, til markedspris (15000 mer enn jeg ville selge den for). Så min erfaring er at de får solgt fort. Spesielt om det er avslag i pris ute og går. Anonymous poster hash: 2c73a...d63
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Jobber for en forhandler. Og hadde ALDRI kjøpt en demobil. Uansett pris. De behandles virkelig dårlig. Anonymous poster hash: f599c...61e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Jeg prøvde å selge min egen bil i 6 mnd uten hell. Selv til veldig lav pris (ca 15000 under markedsverdi som var 120000). Fikk ikke solgt den. Sendte den da i innbytte hos forhandleren (fikk 80 000 kr for den - stort tap, men bilen ble for liten med baby, vi måtte ha større og mer sikker bil). Forhandleren solgte bilen min på under 1 uke. Altså bilen som jeg hadde prøvd å selge i 6 mnd, ble solgt på under en uke, til markedspris (15000 mer enn jeg ville selge den for). Så min erfaring er at de får solgt fort. Spesielt om det er avslag i pris ute og går. Anonymous poster hash: 2c73a...d63 Vi kommer til å la dem ta bilen i innbytte dersom vi ikke får solgt den selv innen 3-4 uker (vi vil gi det et forsøk selv, men orker ikke bruke mye energi g tid på det), men det jeg lurte på var mer om de antagelig fortsatt har demobilen jeg forelsket meg sånn i. Anonymous poster hash: d8527...8fe
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Jobber for en forhandler. Og hadde ALDRI kjøpt en demobil. Uansett pris. De behandles virkelig dårlig. Anonymous poster hash: f599c...61e Kan du utdype litt? Jeg har jo kjørt denne bilen selv, og den var helt vidunderlig å kjøre. Den så også veldig fin ut både inni og utenpå (studerte lakken nøye). HI Anonymous poster hash: d8527...8fe
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 *dytter litt* HI Anonymous poster hash: d8527...8fe
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Og en siste gang HI Anonymous poster hash: d8527...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå