Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Jeg ble tilsatt i et årsvikariat i fjor og søkte på nytt da nye stillinger ble utlyst. Til min type jobb er jeg godt kvalifisert og har også flere års ansiennitet, men jeg mangler mastergrad. Det året jeg jobbet der fikk jeg veldig gode tilbakemeldinger på jobben jeg gjorde, og at jeg hadde personlige egenskaper og samarbeidsevner som var svært gode i forhold til jobben. Det var over 100 søkere til de nye stillingene, og jeg fikk ikke fast jobb, men et nytt årsvikariat. Nå vet jeg at han som jeg skal være vikar for med stor sannsynlighet til si opp jobben sin til neste år og at stillingen vil bli utlyst som fast stilling. Jeg kommer selvsagt til å søke. Jeg er kvalifisert for stillingen og vil da ha 2 års erfaring på denne arbeidsplassen, samt 5 år fra en annen og liknende arbeidsplass, men er kanskje ikke den med aller best utdannelse totalt pga manglende master. Tror dere likevel at det er sannsynlig at jeg vil kunne få jobben? Jeg mener, de har jo alt valgt meg to ganger. Anonymous poster hash: 571b4...d69
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Dersom alle søkerne har like kvalifikasjoner så stiller du først i køen. Selv enkelte søkere med mer utdannelse, men mindre erfaring kan det hende at du stiller høyere enn. Men jeg ville forhørt meg med ditt aktuelle fagforbund. Det er nettopp i disse sakene at fagforbundet kan være gull verdt. Anonymous poster hash: 04cdb...3aa
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Dersom alle søkerne har like kvalifikasjoner så stiller du først i køen. Selv enkelte søkere med mer utdannelse, men mindre erfaring kan det hende at du stiller høyere enn. Men jeg ville forhørt meg med ditt aktuelle fagforbund. Det er nettopp i disse sakene at fagforbundet kan være gull verdt. Anonymous poster hash: 04cdb...3aa Jeg gjorde det i år, og da fikk jeg vite at det var så mange av søkerne som både var bedre kvalifisert og hadde mer erfaring, at jeg nok ikke ville få jobb videre. Jeg ble lei meg, og desto mer overrasket når jeg likevel ble tilbudt en jobb. Nå kan det jo selvsagt være at det er fordi en annen hadde takket nei først, men jeg fikk inntrykk av at jeg var førstevalget til den stillingen. Det er derfor jeg har et lite håp, men vet jo at utdanning også i prinsippet skal telle mest. HI Anonymous poster hash: 571b4...d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå