Gå til innhold

vi har 50/50

Anbefalte innlegg

Skrevet

men nå vil guttene ( 9 og 12 år ) flytte til faren,noen jeg ikke vil,vet de får gjøre nesten som de vil hos faren og han snakker stygt om meg,og sier at jeg og min nye mann kun tenker på våre 2 barn på 1,5 år og 3 år, og de vil få det mye finere enn hos han,

Både jeg og mannen behandler alle barna likt, men vet at 9 åringen er spesielt sjalu på lillesøster,hun får mye oppmerksomhet av mine foreldre,for hun er den første jenta på lenge,men de gjør ingen forskjell, vil en ligge der,spør de alle, men 9 åringen trekker seg unna,men hva skal jeg gjøre vidre?

Jeg er mye alene med 9 åringen,tar han md på kino, cafe og andre koslige ting slik han føler seg sett, og at jenta på 3 år er hjemme med pappan og de andre brødrene sine. 12 åring har aldri reagert på dette og er veldig snill og omsorgsfull for småsøskene, tror ikke han har så veldig lyst egentlig og flytte til faren,men han blir dessverre mye påvirket. Faren er singel og vert det i 1 år, han bodde med ei i 5 år. ble slutt mellom oss for 8 år siden. ble sammens med min mann når jeg hadde vert singel i 3 år og giftet oss etter vi hadde fått jenta vår.

hva bør jeg gjøre her?

Anonymous poster hash: 57d90...7b9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn skal bli hørt, men barn skal ikke få bestemme. Kanskje 9åringen akkurat nå har et større behov for å være med pappa og det bør du lytte til, men han skal ikke få bestemme å flytte dit.

Kanskje han kan få være litt mer hos pappa for en periode? Kan det være en løsning?

Anonymous poster hash: 8a0bf...6ab
Skrevet

ta kontakt med famlievernskrontoret,det jeg reagere mest på er at han snakker mye stygt om deg.

Skrevet

Det sies at man skal bli hørt i sånne saker fra man er 12. Men til syvende og sist er det faktisk du som bestemmer. Barn vil være der de får lov til å gjøre mest. Sånn fungerer det jo ikke. Sønnen min ville også det ds han var yngre, men det rant egentlig bare ut i sanden.. Du bør forklare for barna dine at det blir en hverdag der også. Du kan også ringe familievernkontorey og få råd av de, forklare hvordan barnefaren er og at du ikke ønsker at barna dine skal bo med en som snakker stygt om deg. Lykke til

Skrevet

Jeg og eksen har også barna 50-50 men vi er veldig gode venner og bor i samme nabolag. Vi følger opp på aktiviteter sammen selv om det ikke er vår uke etc. Ingen av oss har barn med ny dame/mann (og det blir ikke det iallefall på meg). En ting som er sikkert her iallefall er at jeg aldri ville hatt 50-50 når det er nye barn involvert. Må være fryktelig for barna som flytter inn og ut at halvsøskene bor der fast og har gode og trygge omgivelser. Så fort det eventuelt blir flere barn på barnefar her så kommer barna til å bo fast hos meg og mer helgesamvær med pappa'n.

Jeg tror barna dine reagerer på at de kommer inn i en satt familie annhver uke selv om dere behandler de likt. De ønsker nok mer stabilitet i hverdagen.

Skjønner at dette er sårt men tror en forandring uansett trengs her.

Kan heller ikke skjønne at dere kan ha 50-50 når dere ikke er venner eller samarbeider bra. Jeg mener det er en forutsetning for at det skal fungere...

Skrevet

Takk for svar. vi bor i samme område, slik at barna har alt det samme her hos oss og faren sin, vennene sine og skolen sin. jeg er ikke intressert i og ha barna mine mindre pga faren,men kan fvk snakke med barna hver for seg uten oss,for og høre hva de sier, uten og bli påvirket av meg eller faren? kanskje det hadde vert lurt?

Anonymous poster hash: 57d90...7b9
Skrevet

Jeg er enig med de over her som sier at man skal høre på barna,men det er de voksne som bestemmer. Et barn på ni år er ikke istand til å se hva som er best for seg selv i det lange løp. De vil, som du selv sier, ofte la seg styre av det som føles greiest akkurat i øyeblikket ... Det er kanskje kjekkest å være der det stilles minst krav, mindre regler,mest goder. Du som mor må vurdere hva som er best for barna på lang sikt. Dersom jeg trodde mitt barn ville flytte grunnet sjalusi, ville jeg tenkt det var ekstra viktig å nettopp signalisere at barnet er en del av den nye familien og fortsette slik som du gjør med å holde barnet i familien og prøve å få så mye god kvalitetstid sammen som mulig. Å la barnet flytte til far kan jo faktisk oppleves som en bekreftelse på at det ikke er ønsket,selv om barnet selv sier at han ønsker det.

Dersom barnet vil flytte grunnet friere tøyler hos far, ville jeg heller ikke latt dette skje, da jeg mener grensesetting og krav er viktig for barn.

Du er mor, du må være den voksne og ta de avgjørelsene du mener er best! Lykke til.

Anonymous poster hash: e870d...ca2

Skrevet

Familievernkontoret kan snakke med barna alene hver for seg. Ellers har jeg ikke så mange råd og komme med, ønsker deg lykke til.

Skrevet

Jeg og eksen har også barna 50-50 men vi er veldig gode venner og bor i samme nabolag. Vi følger opp på aktiviteter sammen selv om det ikke er vår uke etc. Ingen av oss har barn med ny dame/mann (og det blir ikke det iallefall på meg). En ting som er sikkert her iallefall er at jeg aldri ville hatt 50-50 når det er nye barn involvert. Må være fryktelig for barna som flytter inn og ut at halvsøskene bor der fast og har gode og trygge omgivelser. Så fort det eventuelt blir flere barn på barnefar her så kommer barna til å bo fast hos meg og mer helgesamvær med pappa'n.

Jeg tror barna dine reagerer på at de kommer inn i en satt familie annhver uke selv om dere behandler de likt. De ønsker nok mer stabilitet i hverdagen.

Kan heller ikke skjønne at dere kan ha 50-50 når dere ikke er venner eller samarbeider bra. Jeg mener det er en forutsetning for at det skal fungere...

Så hvis du snur på det, og DU hadde fått flere barn, så skulle deres barn flyttet til far og hatt helgesamvær med deg? Har jeg skjønt deg riktig? I så fall, kunne ikke barna følt at de kom i andre rekke? Ny familie = ikke plass til dem?

Jeg bare undrer meg...

Anonymous poster hash: 0ad44...2ba

Skrevet

Så hvis du snur på det, og DU hadde fått flere barn, så skulle deres barn flyttet til far og hatt helgesamvær med deg? Har jeg skjønt deg riktig? I så fall, kunne ikke barna følt at de kom i andre rekke? Ny familie = ikke plass til dem?

Jeg bare undrer meg...

Anonymous poster hash: 0ad44...2ba

Nå VELGER jeg å ikke få flere barn, nettopp av hensyn til barna. Jeg er gift på nytt vi ønsker ikke å få barn sammen da jeg ikke vil at barna mine skal vokse opp med søsken som bor her fast mens de ikke får den samme stabiliteten. Det er et valg jeg tar av hensyn til barna jeg allerede har. Jeg kan ikke styre min eks og selv om 50-50 fungerer for alle pr dags dato så vet jeg nå at dette ikke er noe jeg ønsker for barna mine hvis det komme andre barn inn i bildet.

Skrevet

Du kan jo si til xen din at dere først tar en tur til familievernkontoret for å snakke om felles regler og oppdragelse. Så kunne du (om du er villig da) ha en prøveordning på ca 2 mnd for å se hvordan dette går. Deretter kan dere gå tilbake til familievernkontoret og evaluere hva som funket/ikke funket. Bare en ide..

Anonymous poster hash: 3b220...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...