Gå til innhold

Hvordan faset dere ut mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 10 mnd. Har forstått det slik at frem til 1 år skal hovedernæringen være mme. Han får litt nan til hvert måltid + fast føde (grøt, middag, frukt, skive..). Men hvordan går jeg herfra til å ikke gi mme i det hele tatt? Hva gjorde dere?

Anonymous poster hash: ddf22...4a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynte å gi vanlig melk når hun ble ett år... ikke noe mer hokus pokus. Varma den i starten.

Anonymous poster hash: 2494f...58f
Skrevet

Da de nærmet seg året blandet jeg mme med litt vanlig melk. Økte litt etter litt, og da de var ett år gikk jeg over til bare vanlig melk. Førstemann fikk flaske til han var rundt 18 mnd. og andremann sluttet med flaske rett etter ha ble ett år. Da ville han ikke ha den mer.

Skrevet

Da de nærmet seg året blandet jeg mme med litt vanlig melk. Økte litt etter litt, og da de var ett år gikk jeg over til bare vanlig melk. Førstemann fikk flaske til han var rundt 18 mnd. og andremann sluttet med flaske rett etter ha ble ett år. Da ville han ikke ha den mer.

Hvor ofte ga du melk da? Til hvert måltid?

Gjest MammaTilFelix
Skrevet

Bruker dere morsmelkerstatning, nan 1, til barn på 10 mnd? Eller tilskudd, nan 2?

Skrevet

Hvor ofte ga du melk da? Til hvert måltid?

Det er jeg litt usikker på, faktisk. Minsten blir 3 år nå, så det er en stund siden. Men tror ikke de fikk flaske til hvert måltid. Introduserte vel tutekopp til måltidet. Husker at de fikk kun én flaske om dagen i bhg, det var da de skulle sove. De begynte i bhg. da de var ett år gamle. Også fikk de flaske da de la seg om kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...