Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Han var forbannet etter en krangel og tok tak i nærmeste pose og slengte den i gulvet. Der lå det en del interiørvarer verdt noen tusen kroner. Jeg har bedt han om å betale tilbake 500kr. Er dette rimelig å kreve av en 12-åring som bevisst ødela tingene mine? Anonymous poster hash: 41ee1...c7c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Ja, det synes jeg! Var det helt nye ting? Da hadde han fått betalt mer. Gva kranglet dere om? Anonymous poster hash: ad66a...942
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 12 år? La han betale hele greia! Du kan ordne opp i ting seinere. Si du syns han var flink å betale, si du syns var flink å endre holdning, og forklar han etter at han har slettet lenge at han slipper unna. Anonymous poster hash: 12dd4...eb0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Visste han var som var i posen og at det var knuselige ting? Eller tok han bare en pose, uten å vite hva den inneholdt, og slengte den avgårde? Anonymous poster hash: 69519...08a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Ja det er rimelig. Hadde han ødelagt det samme i en butikk med vilje hadde dere også fått regninga. Anonymous poster hash: f298b...52f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 12 år? La han betale hele greia! Du kan ordne opp i ting seinere. Si du syns han var flink å betale, si du syns var flink å endre holdning, og forklar han etter at han har slettet lenge at han slipper unna. Anonymous poster hash: 12dd4...eb0 Hæ? Anonymous poster hash: 0c442...ce8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Visste han var som var i posen og at det var knuselige ting? Eller tok han bare en pose, uten å vite hva den inneholdt, og slengte den avgårde? Anonymous poster hash: 69519...08a Han visste ikke hva det var og angret veldig etterpå. Allikevel var det både nye og gamle ting (og arvet)verdt mye penger. Jeg må kjøpe nytt, for det var snakk om all juletrepynten:/ Hi Anonymous poster hash: 41ee1...c7c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #8 Skrevet 3. august 2014 Hadde det vært mitt barn skuøle han pent få lov til å erstatte alt. Man kaster ikke ting uansett hvor sint man er, det får han lære på denne måten. Hadde blitt månelyst om noen av mine hadde vist slik mangel på oppførsel. Anonymous poster hash: 255dd...5b8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #9 Skrevet 3. august 2014 Visste han var som var i posen og at det var knuselige ting? Eller tok han bare en pose, uten å vite hva den inneholdt, og slengte den avgårde? Anonymous poster hash: 69519...08a Han visste ikke hva det var og angret veldig etterpå. Allikevel var det både nye og gamle ting (og arvet)verdt mye penger. Jeg må kjøpe nytt, for det var snakk om all juletrepynten:/ Hi Anonymous poster hash: 41ee1...c7c Han har sikkert fått seg en støkk når han skjønte hva han hadde gjort. 500-1000 er en grei sum, tenker jeg. Angeren etterpå og dårlig samvittighet er langt viktigere at han føler på enn pengene. Anonymous poster hash: 69519...08a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #10 Skrevet 3. august 2014 En tusenlapp vil nok svi mer enn nok for en på tolv. Kanskje han tenker seg om neste gang han blir sint. Anonymous poster hash: 91efa...2ad
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #11 Skrevet 3. august 2014 12 år? La han betale hele greia! Du kan ordne opp i ting seinere. Si du syns han var flink å betale, si du syns var flink å endre holdning, og forklar han etter at han har slettet lenge at han slipper unna. Anonymous poster hash: 12dd4...eb0 Hæ?Anonymous poster hash: 0c442...ce8 Ble nok litt rotete. Mener han må få tydelig beskjed, det kan også svi litt. Han er 12 år, sånt gjør man bare ikke. Men mener at man som 12 åring ikke helt er stor nok til å forstå allikevel, rekkevidden, og heller ikke helt verdien av penger. Etter straffen administrert, så hadde jeg tatt meg inn igjen, og blitt litt mildere. Kommer selvsagt an på familiens økonomi, men det skal svi. Det er jo sånne tåpelige ting, man ser på tv/film, leser om i bøker og hører at folk gjør. Kaster og knuser ting for å få ut sinne. Det er faktisk ikke en kul ting å gjøre. Anonymous poster hash: 12dd4...eb0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #12 Skrevet 3. august 2014 12 år? La han betale hele greia! Du kan ordne opp i ting seinere. Si du syns han var flink å betale, si du syns var flink å endre holdning, og forklar han etter at han har slettet lenge at han slipper unna. Anonymous poster hash: 12dd4...eb0 Hæ?Anonymous poster hash: 0c442...ce8 Ble nok litt rotete. Mener han må få tydelig beskjed, det kan også svi litt. Han er 12 år, sånt gjør man bare ikke. Men mener at man som 12 åring ikke helt er stor nok til å forstå allikevel, rekkevidden, og heller ikke helt verdien av penger. Etter straffen administrert, så hadde jeg tatt meg inn igjen, og blitt litt mildere. Kommer selvsagt an på familiens økonomi, men det skal svi. Det er jo sånne tåpelige ting, man ser på tv/film, leser om i bøker og hører at folk gjør. Kaster og knuser ting for å få ut sinne. Det er faktisk ikke en kul ting å gjøre. Anonymous poster hash: 12dd4...eb0 Skjønner fortsatt ikke hva du prøver å si her... Anonymous poster hash: 6bd94...7aa
ma(G)ma med to små :) Skrevet 3. august 2014 #13 Skrevet 3. august 2014 Jeg synes anonym over her hadde et godt forslag, selv om hun skrev det litt knotete😉 Si til ham at han må erstatte hele greia, la ham få kjenne på det. Gi ham noen jobber han kan tjene litt på, og når det har gått en stund og han har vært flink til å nedbetale kan du si at siden han har vært så flink kan du betale resten, men at det ikke kommer til å bli så lett hvis han noen ganger gjør noe slikt igjen. Det er han stor nok til å tåle.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #14 Skrevet 3. august 2014 12 år? La han betale hele greia! Du kan ordne opp i ting seinere. Si du syns han var flink å betale, si du syns var flink å endre holdning, og forklar han etter at han har slettet lenge at han slipper unna. Anonymous poster hash: 12dd4...eb0 Hæ?Anonymous poster hash: 0c442...ce8 Ble nok litt rotete. Mener han må få tydelig beskjed, det kan også svi litt. Han er 12 år, sånt gjør man bare ikke. Men mener at man som 12 åring ikke helt er stor nok til å forstå allikevel, rekkevidden, og heller ikke helt verdien av penger. Etter straffen administrert, så hadde jeg tatt meg inn igjen, og blitt litt mildere. Kommer selvsagt an på familiens økonomi, men det skal svi. Det er jo sånne tåpelige ting, man ser på tv/film, leser om i bøker og hører at folk gjør. Kaster og knuser ting for å få ut sinne. Det er faktisk ikke en kul ting å gjøre. Anonymous poster hash: 12dd4...eb0 Skjønner fortsatt ikke hva du prøver å si her... Anonymous poster hash: 6bd94...7aa Ikke jeg heller.. Anonymous poster hash: 992ed...fdf
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #15 Skrevet 3. august 2014 Jeg hadde latt ham erstatte det hele, ikke med sparepenger men med jobb. Eks han "tjener" 100kr timen ( som er bra for en på 12) Da kan han betale tilbake med å jobbe 10 timer med eks klippe plen, vaske bil, luke bed osv. Anonymous poster hash: b1e7f...b30
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #16 Skrevet 3. august 2014 Betale 500 kr + klippe plen, vaske bil, og evnt småting som trengs å gjøres. Og en stor alvorsprat om at slik oppførsel ikke er akseptabelt! Anonymous poster hash: e944e...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå