Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #1 Skrevet 3. august 2014 Enten hadde hun blitt alvorlig kvestet eller omkommet. Fy søren det var skummelt, Jeg kom kjørende langs en veldig trafikert vei, med fartsgrense på 50. Det er mange avstikkere både til høyre og venstre, til boligområder på ene siden og butikker/ industri på andre siden. Dette innebærer da også regulerte lyskryss med fotgjengeroverganger og "frittstående" felt for fotgjengere. Jeg kom kjørende, hadde en bil bak meg. Jeg så ei dame som jeg var usikker på om skulle rett frem eller krysse veien i fotgjengerfeltet. Jeg sakket farten, og det gjorde bilen bak også. Damen skulle over så vi stoppet. Plutselig ser jeg damen stoppe opp akkurat ved midten av veien. I sidesynet ser jeg en bil som kom bakfra, suste forbi uten tanke for at det kunne være noen i gangfeltet. Dette var en el-bil, og de høres ikke akkurat så godt heller. Kun damens egen oppmerksomhet reddet henne der. Tenk om hun hadde gått litt kjappere, hadde hatt en barnevogn med seg, eller et barn hadde løpt i forveien. Fy søren, det var skummelt. Jeg kjørte bak vedkommende ei stund etterpå og det var tydelig på kroppsspråket at han(det var en mann) fikk seg en skikkelig støkk. Tror han hadde mistet lappen dersom politiet hadde sett han... Fatter ikke hva han tenkte på, og etter min fartsbedømmelse kjørte han ikke i henhold til fartsreguleringen ved veien heller. Burde han vært anmeldt? Hva hadde du gjort? Har bilnummeret. Anonymous poster hash: 0161b...92d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #2 Skrevet 3. august 2014 Kjørte han forbi dere mens dere stoppet for en fotgjenger? Hadde nok tipset politiet ja, men det spørs om de kommer til å gjøre noe. Anonymous poster hash: 16751...ee3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #3 Skrevet 3. august 2014 Veldig skummelt og han burde blitt anmeldt. Men hvordan i all verden klarer du å lese kroppsspråket til et menneske gjennom bakvinduet hans? Anonymous poster hash: d600a...25a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #4 Skrevet 3. august 2014 Ja, båjeg kjører en suv og bilen bak var enda høyere, så han som kom i den lille el-bilen hadde ikke mulighet til å se årsaken til at vi stoppet. Eneste "grunnen" til at han gjorde som han gjorde, utfra det jeg kan tenke meg er at han ikke så at vi stoppet og ville unngå å kjøre inn i bilen bak meg bakfra. Men det var så rart at han bare holdt farten... Anonymous poster hash: 0161b...92d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #5 Skrevet 3. august 2014 Veldig skummelt og han burde blitt anmeldt. Men hvordan i all verden klarer du å lese kroppsspråket til et menneske gjennom bakvinduet hans?Anonymous poster hash: d600a...25a Han satt og tok seg til hodet flere ganger, som man gjerne gjør når man blir fortvilet, redd etc. Nesten som han satt og rev seg i håret. Du skjønner kanskje hva jeg mener, eller tenk over det om du ser noen som er redd/fortvilt neste gang... Anonymous poster hash: 0161b...92d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #6 Skrevet 3. august 2014 Jeg ville absolutt tipset politiet om det. Tviler på at de kan gjøre så mye, med mindre du har video av hele greia. Men bra om de kan ta kontakt med han det gjelder og gi ham en advarsel. Neste gang går det kanskje ikke så bra. Anonymous poster hash: d4bb1...647
Pengetreet Skrevet 3. august 2014 #7 Skrevet 3. august 2014 Huff, enda godt at det gikk bra. Jeg har mine tvil om det nytter å ringe politiet, de var ikke på stedet og de har ikke så god kapasitet som man skulle ønske. Det viktigste er at det gikk bra og at bilføreren fikk seg en skikkelig støkk. Da har han forhåpentligvis lært noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå