Gå til innhold

22 uker gravid of vondt/kramper :( hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen her har enten medisinsk kompetanse eller lignende erfaringer <3

Jeg er 22 uker gravid, og i dag når jeg hadde sex ble det litt vondt i magen, gikk på do og fikk så sterk og vond krampe da jeg bæsjet at jeg skreik høyt og mannen kom løpene til unnsetning. Turte ikke bæsje mer, reiste meg langsomt opp, med hans hjelp.

Redd og engstelig nå :( Har ingen kramper mer men litt ubehag i magen..

Noen som vet om dette er vanlig? Jeg har ikke hatt noe blod

Håper noen kan berolige meg, er så engstelig :(

Anonymous poster hash: 67ce1...899

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor vondt du hadde, men litt kramper eller stikninger i magen er ikke uvanlig - men jeg har aldri skreket...

Ring føden - de vil svare deg, og Evt be deg komme inn for sjekk!

Anonymous poster hash: 04fc4...2a0

Skrevet

Ring føden og spør om råd

Anonymous poster hash: e5c81...a26

Skrevet

Takk for råd! Jeg ringte dem og de sa jeg skulle ringe igjen og komme på sjekk om det fortsatte eller kom tilbake.

Huff..

Skrevet

Fortsatt vondt (så jeg ringte en gang til), men de beroliget meg sier at så lenge det ikke er blod eller jeg har kramper så skal jeg se det an og det mest sannsynlig ikke er noe farlig.

Noen andre som har opplevd noe lignende i graviditeten? Nå er det mensen-vondt nederst i magen liksom. Verre når jeg beveger på meg, lindret med varm dusj. Er som sagt 22 uker gravid.

Rare greier..

Skrevet

Jeg ville dratt for en sjekk , tror jeg.

Kan ikke huske jeg hadde menssmerter før jeg skulle ha de.

Hadde litt ubehag ved sex, stramming i båndene og kynnere , men ikke kramper eller vondt.

Skrevet

For meg høres det ut som kynnere. Det er sammentrekninger av livmoren, og kan for noen være ganske smertefulle. Jeg får også kynnere av ting som sex, løping osv. Så lenge de ikke blir regelmessige og du begynner å blø ville jeg ikke bekymret meg. Men mange ganger er det kroppen som prøver å si fra at du må roe ned, så du kan godt slappe av litt ekstra :) 

Anonymous poster hash: fc65f...11a
Skrevet

Høres ut som kynnere ja. Jeg fikk bestandig det etter sex. Startet i 20 uke hos meg. Det er smertefullt, men ufarlig.

Så lenge det ikke kommer blod eller går over i rier, så er det helt ufarlig :)

Skrevet

Jeg fikk kynnere når jeg hadde hard mage fra uke 19 ca.

Noe så JÆVELIG vondt.

Helt ufarlig. Skjønner du blir redd.

Anonymous poster hash: 065c9...0db

Skrevet

Vært på sykehuset og etter et par timer venting fikk vi en god sjekk av legen med ultralyd. Alt i orden heldigvis :D Letta og glad nå! Fortsatt veldig vondt da, hun mente det var ligamentsmerter mest sannsynlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...