Gå til innhold

Ny bil...manuell eller automat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til nå kjørt manuell, men vurderer å bytte til automat. Noen som har byttet til automat og ikke angret?

Aner selvfølgelig ikke hvordan bil jeg skal kjøpe ennå....hehe

Anonymous poster hash: 921c6...3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Manuell viss småbil, automat elles. Småbilar med automat girar "heile tida" er eg blitt forklart, det er grunnen til at norske importørar knappast tek inn slike.

Skrevet

Jeg byttet fra manuell til automat for noen år siden, og angrer overhode ikke!

Vil helst aldri kjøre manuell igjen.

Men hvis man har barn som nærmer seg 16 tror jeg manuell er smarteste med tanke på øvelseskjøring.

Skrevet

Vi valgte å kjøpe automat bil i 2011 siden jeg var drit lei av all giring i bytrafikken, og angrer ikke et sekund på at vi gjorde det. En ekstra stor pluss ved det, er også for min del at istedenfor å bruke tida på giringen så kan jeg heller konsentrerer meg bybildet.

Dersom du går for automat gir, så anbefaler jeg også slik som hun lenger opp nevnte, velg bil med stor motor så slipper du bilen 'jages' i ett. Her valgte vi bil med ny automat teknologi, nemlig VW Passat 2.0 TDI med DSG automat. Den kjører utrolig myk, og pr dags dato har jeg ikke hatt noe problemer med det. Elsker det rett og slett :) Neste gang vi vurderer å bytte bil igjen kan jeg tenke meg en liten SUV bil med samme teknologi. Kommer aldri til å kjøpe meg bil med manuelt gir noe mer! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 6815f...ab5

Skrevet

Ikke lett dette med bil altså. Skal ut å prøvekjøre i morgen.

Må ha en bil med stor motor og 4wd for å komme opp der jeg bor, men det er jo et hav av biler å velge mellom. Blir nok til at jeg velger automat tenker jeg.

Takk for gode tips. HI

Skrevet

Vi har en Volvo xc60 og er utrolig fornøyd. Har kjørt Volvo i alle år. Prøvekjør en Volvo eller to, HI.

Anonymous poster hash: 16a7e...ac9

Skrevet

Velg automat. Har enda ikke hørt om noen som angrer på det. 

Skrevet

Jeg kjørte automat i mange år.Så kræsjet jeg og var nødt til å kjøre mannens manuelle.
Vi kjøpte oss ny bil og jeg var helt sikker på at jeg skulle ha manuell giring :) Ikke angret på det :)

Anonymous poster hash: 98fed...6b0
Skrevet

Har VW tiguan! 4wd er det også. Og automat. Beste bilen vi har hatt noen gang! <3 

Anonymous poster hash: 63ed1...0cc
Skrevet

Har hatt automat og det skjer ikke igjen. Nybilen vår bestilte vi med gir. Men vi er alle forskjellige og før du bestiller/kjøper bør du kjøre automat noen timer for å se om det er noe du kan trives med.

Skrevet

Har VW tiguan! 4wd er det også. Og automat. Beste bilen vi har hatt noen gang! <3  Anonymous poster hash: 63ed1...0cc

Har faktisk vurdert denne bilen og så har jeg kikket litt på Ford kuga. HI

Skrevet

Vi har en Volvo xc60 og er utrolig fornøyd. Har kjørt Volvo i alle år. Prøvekjør en Volvo eller to, HI.Anonymous poster hash: 16a7e...ac9

Skal kikke på Volvo også. Takk for tips. :-) HI

Skrevet

Vi har SUV med bensinmotor og automatgir. Der bruker ga ske nye mer drivstoff enn tilsvarende bil med manuell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...