Gå til innhold

Surrogatsaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke han australske adoptivfaren som er biologisk far til barna? Om ja, så skjønner jeg avgjørelsen enda mindre.

Gutten kunne jo fått et bedre liv i Australia.

Anonymous poster hash: 0fd6c...576
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt mulig at han er det, men også mulighet for at der er blitt brukt både egg og sæddonor. Hvis han er den biologiske faren er det jo vanskelig å forstå hvordan han kan kunne klare å bare forlate barnet sitt på den måten, så jeg føler vel kanskje at han ikke er det?

Men de gav jo beskjed at de ønsket å ta abort når de fant ut at det ene barnet hadde downs, men surrogatmor nektet. Jeg forstår på en måte begge sider. 

På en side blir det feil å tvinge et annet menneske gjennom en abort, på den annen side så var det jo de som skulle ha barna, og da blir det jo på en måte deres valg. Det er jo feil å tvinge på noen et uønsket barn også.

Men så klart, dette burde de jo ha avklart på forhånd - hva skal de gjøre om barnet/barna blir påvist et handicap e.l. og hvilke syn surrogat har på det å evt. ta abort. Har surrogatmor og de kommende foreldrene forskjellige syn på dette, så må man jo nesten velge noen som deler samme syn slik at situasjoner som dette ikke oppstår.

Anonymous poster hash: 58c24...862
Skrevet

Godt mulig at han er det, men også mulighet for at der er blitt brukt både egg og sæddonor. Hvis han er den biologiske faren er det jo vanskelig å forstå hvordan han kan kunne klare å bare forlate barnet sitt på den måten, så jeg føler vel kanskje at han ikke er det?

Men de gav jo beskjed at de ønsket å ta abort når de fant ut at det ene barnet hadde downs, men surrogatmor nektet. Jeg forstår på en måte begge sider.

På en side blir det feil å tvinge et annet menneske gjennom en abort, på den annen side så var det jo de som skulle ha barna, og da blir det jo på en måte deres valg. Det er jo feil å tvinge på noen et uønsket barn også.

Men så klart, dette burde de jo ha avklart på forhånd - hva skal de gjøre om barnet/barna blir påvist et handicap e.l. og hvilke syn surrogat har på det å evt. ta abort. Har surrogatmor og de kommende foreldrene forskjellige syn på dette, så må man jo nesten velge noen som deler samme syn slik at situasjoner som dette ikke oppstår.

Anonymous poster hash: 58c24...862

Abort etter 4 mnd, og på eine fosteret? Skikkelig humant krav..
Skrevet

Sorteringssamfunnet i all sin prakt.........

Skrevet

Sorteringssamfunnet i all sin prakt.........

Jepp. Og det erikke det SPOR bedre å abortere babyer som legene sier har en defekt (f.eks downs)

Anonymous poster hash: 6845b...e32

Skrevet

Synes surrogati-handel er avskyelig, men det bør være innlysende for 'kjøperne' at de må ta det som kommer. Ingen er garantert 'friske' barn.

Burde være totalforbud mot surrogati. Det er alt for mange etiske problemstillinger knyttet til denne industrien, der rike par fra vesten utnytter fattige mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...