Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Mannen mener ja... jeg vil ikke ha noen giftstoffer inne. Bra han vil slutte med røyken da... vil ikke være vanskelig- men har en to åring i hus og ønsker IKKE at hun skal få noe giftstoffer i seg. Noen som vet? Anonymous poster hash: 7bad6...b18
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Finnes ikke gift stoffer i e sigaretter. Er kun vanlig damp som kommer ut. Wow, hysteri. Anonymous poster hash: 0dc09...68c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Bestiller han "innhold" fra utlandet, eller røyker han den kun med damp? Anonymous poster hash: 2333e...fa1
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 En e sigarett på fylles på med væske. Det mannen da puster ut er damp fra selve e sigaretten. Anonymous poster hash: 0dc09...68c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Det har ingenting innendørs å gjøre, han må bryte uvanen og comfysonen sånn at røyk blir kjipt uansett. Ut med han. Anonymous poster hash: 4b8f2...0c3
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Men, om det er nikotin i den dampen han puster inn, absorberes da alt dette av lungene hans, slik at det ikke er noe igjen i det han puster ut? Anonymous poster hash: bbed1...0e5
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Sier det igjen: e sigaretter er ikke farlige for omgivelsene nettopp fordi det bare er damp! Hvis du har tungt for det så googler du og får litt mer kunnskap. É sigaretter hvis det hadde blitt lovlig i Norge så kunne mannen din ha røyket på bussen, i taxier, restauranter osv... Så ufarlig er det! Anonymous poster hash: 0dc09...68c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #8 Skrevet 2. august 2014 I LA har røyking av e-cig blitt forbudt på lik linje som vanlige sigaretter fordi det ikke er nok solid forskning som tilsier at det ikke er farlig. Dere som påstår at det ikke er farlig: kan dere linke til solide, seriøse kilder? Jeg ville ikke tillatt det i mitt hjem av "føre var" prinsippet. Anonymous poster hash: a5c87...645
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #9 Skrevet 2. august 2014 Sier det igjen: e sigaretter er ikke farlige for omgivelsene nettopp fordi det bare er damp! Hvis du har tungt for det så googler du og får litt mer kunnskap. É sigaretter hvis det hadde blitt lovlig i Norge så kunne mannen din ha røyket på bussen, i taxier, restauranter osv... Så ufarlig er det! Anonymous poster hash: 0dc09...68c Da har jeg googlet og fått litt kunnskap. Tydeligvis fant jeg noe annet enn deg... Hva med passiv damp? Til slutt skal vi se på den passive røykingen – eller rettere sagt damping – fra e-sigarettene. Ifølge den greske forskeren Andreas Flouris skapte e-sigarettene til stort sett samme mengde nikotin i blodet som ved passiv tobakksrøyking. Til gjengjeld så forsøksdeltakernes lungefunksjon ut til å bli langt mindre påvirket. – Vi fant en ørliten forstyrrelse av lungefunksjonen fra e-sigaretter, men det er i praksis ingen effekt. Passiv tobakksrøyk hadde derimot en betydelig effekt på lungene, sier Flouris. Myndigheter: Unngå passiv damp Hos Sundhedsstyrelsen påpeker sjefskonsulent Jørgen Falk at det fortsatt er uvisst hvordan vi blir påvirket av passiv damping fra e-sigaretter. – Det er stor usikkerhet om hva som skjer. Derfor anbefaler vi at hvis man absolutt vil bruke e-sigaretter, så bør man bruke dem utendørs, sier Falk. Verdens helseorganisasjon, WHO, og et anerkjent tysk statsinstitutt for risikovurdering, BfR, anbefaler også at e-sigaretter inntil videre behandles som vanlige tobakksprodukter. http://www.forskning.no/artikler/2014/februar/380167 Damping av e-sigarett innebærer noe utslipp av ulike stoffer som propylenglykol, nikotin, metaller og ulike stoffer som kan være kreftfremkallende. Man vet i dag ikke nok om hvorvidt det medfører risiko å eksponeres for damp fra e-sigaretter innendørs, selv om utslipp fra e-sigaretter sannsynligvis er vesentlig mindre skadelig enn fra vanlige sigaretter. Det er spesielt usikkert hvor stor forurensning av inneluften som oppstår hvis mange bruker e-sigaretter samtidig i samme rom. https://helsenorge.no/avhengighet-og-rus/royk-og-snus/e-sigaretter http://www.nydailynews.com/life-style/health/vapor-e-cigs-nicotine-toxins-tobacco-study-article-1.1565760 http://www.gmanetwork.com/news/story/314896/lifestyle/healthandwellness/fda-second-hand-smoke-from-e-cigarettes-may-be-harmful-to-your-health Anonymous poster hash: bbed1...0e5
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #10 Skrevet 2. august 2014 Mannen mener ja... jeg vil ikke ha noen giftstoffer inne. Bra han vil slutte med røyken da... vil ikke være vanskelig- men har en to åring i hus og ønsker IKKE at hun skal få noe giftstoffer i seg. Noen som vet? Anonymous poster hash: 7bad6...b18 Ja, den kan røykes inne. Anonymous poster hash: 01689...445
<3 mine søte små<3 Skrevet 2. august 2014 #11 Skrevet 2. august 2014 Det finnes væske uten nikotin. Dvs bare damp.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #12 Skrevet 2. august 2014 Det har ingenting innendørs å gjøre, han må bryte uvanen og comfysonen sånn at røyk blir kjipt uansett. Ut med han. Anonymous poster hash: 4b8f2...0c3 HVORFOR det? Hva hadde du tenkt om mannen din mente at du burde stå ute på verandaen og lese aviser? Det forslaget har like lite hensikt.... Anonymous poster hash: 01689...445
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Sier det igjen: e sigaretter er ikke farlige for omgivelsene nettopp fordi det bare er damp! Hvis du har tungt for det så googler du og får litt mer kunnskap. É sigaretter hvis det hadde blitt lovlig i Norge så kunne mannen din ha røyket på bussen, i taxier, restauranter osv... Så ufarlig er det! Anonymous poster hash: 0dc09...68c Da har jeg googlet og fått litt kunnskap. Tydeligvis fant jeg noe annet enn deg... Hva med passiv damp? Til slutt skal vi se på den passive røykingen – eller rettere sagt damping – fra e-sigarettene. Ifølge den greske forskeren Andreas Flouris skapte e-sigarettene til stort sett samme mengde nikotin i blodet som ved passiv tobakksrøyking. Til gjengjeld så forsøksdeltakernes lungefunksjon ut til å bli langt mindre påvirket. – Vi fant en ørliten forstyrrelse av lungefunksjonen fra e-sigaretter, men det er i praksis ingen effekt. Passiv tobakksrøyk hadde derimot en betydelig effekt på lungene, sier Flouris. Myndigheter: Unngå passiv damp Hos Sundhedsstyrelsen påpeker sjefskonsulent Jørgen Falk at det fortsatt er uvisst hvordan vi blir påvirket av passiv damping fra e-sigaretter. – Det er stor usikkerhet om hva som skjer. Derfor anbefaler vi at hvis man absolutt vil bruke e-sigaretter, så bør man bruke dem utendørs, sier Falk. Verdens helseorganisasjon, WHO, og et anerkjent tysk statsinstitutt for risikovurdering, BfR, anbefaler også at e-sigaretter inntil videre behandles som vanlige tobakksprodukter. http://www.forskning.no/artikler/2014/februar/380167 Damping av e-sigarett innebærer noe utslipp av ulike stoffer som propylenglykol, nikotin, metaller og ulike stoffer som kan være kreftfremkallende. Man vet i dag ikke nok om hvorvidt det medfører risiko å eksponeres for damp fra e-sigaretter innendørs, selv om utslipp fra e-sigaretter sannsynligvis er vesentlig mindre skadelig enn fra vanlige sigaretter. Det er spesielt usikkert hvor stor forurensning av inneluften som oppstår hvis mange bruker e-sigaretter samtidig i samme rom. https://helsenorge.no/avhengighet-og-rus/royk-og-snus/e-sigaretter http://www.nydailynews.com/life-style/health/vapor-e-cigs-nicotine-toxins-tobacco-study-article-1.1565760 http://www.gmanetwork.com/news/story/314896/lifestyle/healthandwellness/fda-second-hand-smoke-from-e-cigarettes-may-be-harmful-to-your-health Anonymous poster hash: bbed1...0e5 Dette sier jo ingenting annet enn at forskningen ikke har noen svar på det ennå, og at vi bør være forsiktige og ta forholdsregler frem til forskerne kan legge frem beviser. Uansett, så er nikotin regnet som et stimulerende middel, og går inn under snus- og røykeloven. Man kan derfor ikke røyke e-sigaretter i bygninger som har fullt røykeforbud. Og man bør derfor heller ikke røyke e-sigaretter eller andre ting foran barn, for å unngå å påvirke dem til å tro at det er greit å innta nikotin eller andre stoffer. Men fordelen med e-sigaretten er helt klart at den ikke er på lik linje så helseskadelig som tobakksrøyk. Og, man kan smugrøyke på do, både hjemme og på jobb... (Ser det er en litt gammel tråd, men shit æv... Jeg har nettopp begynt på e-sigg selv, og søker på tråder med temaet.) Anonymous poster hash: f8743...e6b
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Det går HELT Fint å røyke det inne :-) Anonymous poster hash: b3e23...bca
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 Ingen fare å dampe inne. Dette består e-liquid av: Propylene glycol is currently exempted from REACH registration. As such with within the EU it bares no warning signs or GHS codes, as it is legally classified as harmless. (Uskadelig) Vegetabilsk Glycerol - For human consumption, glycerol is classified by the U.S. FDA among the sugar alcohols as a caloric macronutrient. Aroma / Essens - helt ufarlig og evt. nikotin - farlig/dødelig i ren form, vanedannende, men i så små mengder som en blir utsatt for via damp er mest sannsynlig helt ufarlig, og nikotin har også helsefremmende effekter. Anonymous poster hash: 505e6...b5a
Lisabeth1 Skrevet 2. mars 2016 #16 Skrevet 2. mars 2016 Ja, e-sigaretter kan røykes inne. Ikke noe problem. Du kan lese mer om det her: http://www.smokesmart.no/blogg/visste-du-dette-om-e-sigaretter
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #17 Skrevet 2. mars 2016 Nei! https://helsenorge.no/rus-og-avhengighet/royk-og-snus/e-sigaretter Anonymous poster hash: 558d7...cb4
Himmel og hav Skrevet 2. mars 2016 #18 Skrevet 2. mars 2016 Ja, e-sigaretter kan røykes inne. Ikke noe problem. Du kan lese mer om det her: http://www.smokesmart.no/blogg/visste-du-dette-om-e-sigaretter Nå er vel ikke siden til en importør den beste og mest pålitelige kilden... Les heller denne: http://www.fhi.no/tema/royking-og-snus/e-sigaretter Og legg spesielt merke til dette: "Foreliggende data tyder på at nikotinnivåene i omgivelsene ved passiv eksponering for aerosol fra e-sigaretter fører til omtrent like høye nikotinnivåer i blodet som hos en passiv røyker av vanlige sigaretter. Dette innebærer at en kan forvente tilsvarende skadelige nikotinrelaterte effekter ved passiv røyking av e-sigaretter som for vanlige sigaretter."
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #19 Skrevet 2. mars 2016 Ja, e-sigaretter kan røykes inne. Ikke noe problem. Du kan lese mer om det her: http://www.smokesmart.no/blogg/visste-du-dette-om-e-sigaretter Hvordan fant du denne tråden? Den er fra 2014... Anonymous poster hash: fcefb...650
TinaK 1990 Skrevet 2. mars 2016 #20 Skrevet 2. mars 2016 Hva med den etiske delen av å "røyke" inne? Barnet vet jo ikke at det er e-sigarett? Fin rollemodell liksom. Det er faktisk en erstatning for noe som er helseskadelig. Barna trenger ikke ha det inni huset og late som det er greit. Er min mening.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #21 Skrevet 2. mars 2016 Hva med den etiske delen av å "røyke" inne? Barnet vet jo ikke at det er e-sigarett? Fin rollemodell liksom. Det er faktisk en erstatning for noe som er helseskadelig. Barna trenger ikke ha det inni huset og late som det er greit. Er min mening. Jeg damper inne...men kun etter at barna har lagt seg og de aner ikke at jeg gjør det. De har aldri sett en e sigarett. Anonymous poster hash: 3464b...d46
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #22 Skrevet 2. mars 2016 Dampere va antidampere. LOL! Det er i gen vits i å diskutere med røykere. De er i bunnen egoister(man må faktisk være det om man røyker) og de tenker vare på seg selv. Anonymous poster hash: 87a90...991
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #23 Skrevet 2. mars 2016 Dampere va antidampere. LOL! Det er i gen vits i å diskutere med røykere. De er i bunnen egoister(man må faktisk være det om man røyker) og de tenker vare på seg selv. Anonymous poster hash: 87a90...991 Jeg er en røyker og en egoist Alle er egoister, vi er født egoister alle i hop Men, jeg er en røyker som det går an å diskutere med. Jeg liker ikke røyklukt, jeg synes røyking er forkastelig, jeg røyker ikke inne eller i nærheten av andre. Skammer meg alene jeg er nok ikke alene om det Anonymous poster hash: 558d7...cb4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #24 Skrevet 2. mars 2016 Det har ingenting innendørs å gjøre, han må bryte uvanen og comfysonen sånn at røyk blir kjipt uansett. Ut med han. Anonymous poster hash: 4b8f2...0c3 HVORFOR det? Hva hadde du tenkt om mannen din mente at du burde stå ute på verandaen og lese aviser? Det forslaget har like lite hensikt.... Anonymous poster hash: 01689...445 Det er vel slik at hvis man skal slutte å røyke er det lurt å bryte vanene. Altså bruke e sigaretten på andre tidspunkt, andre hånda, mellom andre fingre, og andre og gjerne ukomfortable steder. Da vil man lettere miste lysten på røyk. Anonymous poster hash: 59e83...0a1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #25 Skrevet 2. mars 2016 Mannen mener ja... jeg vil ikke ha noen giftstoffer inne. Bra han vil slutte med røyken da... vil ikke være vanskelig- men har en to åring i hus og ønsker IKKE at hun skal få noe giftstoffer i seg. Noen som vet? Anonymous poster hash: 7bad6...b18 Med nikotin ville jeg sagt nei. Uten kunne han gjort det, men helst ikke der vi satt. Anonymous poster hash: e9b96...577
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå