Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Jeg har to barn, en på 5 år og en på 7 år. Jeg har aldri fått negative tilbakemeldinger om dem fra barnehage eller skole. De er aktive gutter, har mange venner og er som barn flest. Hjemme kan det gå litt hardt for seg (søskenkjærlighet), men i barnehage/skole er de visst bare snille mot andre (ifølge tilbakemeldingene). Jeg har også blitt fortalt at de er veldig inkluderende overfor andre barn som står litt utenfor leken. Jeg sier ikke barna mine er unike altså, jeg bare lurer på hvor vanlig det er Anonymous poster hash: d567f...dd7
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Helt normalt. Anonymous poster hash: 04ee7...db8
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 samme hos meg - to gutter på 4 og 7. de fleste barn er vel snille og inkluderende når de er så små, særlig gutter Anonymous poster hash: 0d0bc...e2d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Har jobbet i skole og barnehage noen år, og det som er mest vanlig er de høflige og veloppdratte barna. På en gruppe på 20 barn er det som regel 3-4 stykker som skiller seg ut ved å bråke, finne på rampestreker eller mer alvorlige atferdsproblemer. Selv har jeg to gutter. Den eldste får jeg alltid slike tilbakemeldinger på som du beskriver. Høflig, snill, inkluderende og hjelpsom. Minstemann får jeg litt andre skussmål på, for å si det pent Anonymous poster hash: cf058...b3a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Ok. Hører fra flere foreldre i bhg at de sjelden får tilbakemeldinger på positive ting ungene gjør, kun de negative. Og jeg kjente meg liksom ikke igjen Godt å høre at det er normalen HI Anonymous poster hash: d567f...dd7
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Høres helt normalt ut. :-) Anonymous poster hash: 2e88d...1b3
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #8 Skrevet 2. august 2014 Samme her.. hjemme er jeg innimellom fortvilet og litt utfreaket pga at ungene ikke hører i det hele tatt og oppfører seg bedritent - men det er visst bare hjemme, så da beholder jeg litt av roen likevel Anonymous poster hash: 66cad...80b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #9 Skrevet 2. august 2014 Samme her. Har fire barn og jeg tror aldri jeg har fått en negativ tilbakemelding på noen av dem hverken fra barnehage eller skole. Nå siste runde med konferansetimer var det ord som "ressurselev", "drømmeelev" osv som gikk igjen. De er faktisk overraskende gode venner her hjemme også, litt knuffing og småkrangling er det selvfølgelig, men stort sett har de det fint sammen Tror det er ganske vanlig altså, at barna får utløp for sinne, frustrasjon, krangel o.l. hjemme, men oppfører seg bra ute blant folk. Jeg har lært at det er et tegn på god oppdragelse jeg Anonymous poster hash: 672a4...88a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #10 Skrevet 2. august 2014 Tror man selv lettere ser det som ikke fungerer. Forleden var jeg sammen med et vennepar sammen med mine to små, og stresset med at den største raste for mye med den yngste, og følte jeg stadig måtte gå inn i situasjoner for å unngå total søskenkrangling. Men det eneste de andre foreldrene fokuserte på var hvor omsorgsfull min gutt var mot deres lille baby. Så jeg fikk med meg det som ikke var "optimalt" med mine barn, mens for de andre foreldrene var ikke dette viktig. Anonymous poster hash: 3db5c...bde
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #11 Skrevet 2. august 2014 Helt normalt! I barnehage/skole er de nor helt normale barn. De kan sikkert både krangle litt seg imellom, være irriterte eller vriene osv, men det er ikke det man fokuserer på på foreldresamtalene. Nettopp fordi dette er høyst normal oppførsel. Man gir ikke negativ tilbakemelding på barna til foreldrene fordi om deres barn innimellom viser viljen sin eller ikke er føyelig i ett og alt! Anonymous poster hash: 5fd70...353
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #12 Skrevet 2. august 2014 Helt normalt. Har to år mellom gutta mine og hjemme går det ofte en kule varmt. Får kun positive tilbakemeldinger fra barnehagen. Anonymous poster hash: 3c6e9...c28
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #13 Skrevet 2. august 2014 Ganske vanlig vil jeg tro. Mine to eldste (minste er kun 1år), blir snart hhv 4. og 6.klassing, og har aldri fått høre noe negativt! De flinke faglig, pliktoppfyllende, ressurssterke osv. Får i tillegg masse skryt av dem av øvrig familie og venner. Er er veldig stolt av dem, og det regner jeg med du også er av dine barn!! 😊 Anonymous poster hash: b86e3...c4d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #14 Skrevet 2. august 2014 Ganske vanlig vil jeg tro. Mine to eldste (minste er kun 1år), blir snart hhv 4. og 6.klassing, og har aldri fått høre noe negativt! De flinke faglig, pliktoppfyllende, ressurssterke osv. Får i tillegg masse skryt av dem av øvrig familie og venner. Er er veldig stolt av dem, og det regner jeg med du også er av dine barn!! 😊 Anonymous poster hash: b86e3...c4d Og forresten, de kan selvfølgelig krangle og være vrange, men det er igrunn så og si bare hjemme... Anonymous poster hash: b86e3...c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå