Gå til innhold

Dere som klarer å holde det ryddig; Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så mye dilledarr og småting som ligger overalt. Prøver jo å sortere noe, men blir så mye og har en samboer som vil spare på det meste og ikke kaste. Noen med tips og råd?

Anonymous poster hash: 37aaa...1fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes bare én måte: Alle ting som finnes i huset, må "bo" på et bestemt sted. Hvis ikke tingene hører til på et bestemt sted, blir det til at du flytter dem rundt.

Skrevet

Man bør ha minst mulig dill, få samboeren til å sortere i beholde og ikke beholde. Få ham til å kvitte seg med så mye som mulig. Kjøp oppbevaring. Rydd ti minutter hver dag.

Anonymous poster hash: 8c41b...fee

Skrevet

Det finnes bare én måte: Alle ting som finnes i huset, må "bo" på et bestemt sted. Hvis ikke tingene hører til på et bestemt sted, blir det til at du flytter dem rundt.

Er enig, men vi får det ikke til likevell. Alt for mye rill rall blir liggende her og der.

Det kommer jo alltids inn nye ting som ikke har en fast plass.

Gjør det ikke det til dere???

Anonymous poster hash: ca309...a36

Skrevet

Når vi får inn noe nytt, får det en fast plass :) Men vi er ikke så glad i ting, da, det hjelper! Har ganske stort rekkehus og ikke så mange ting, bra kombinasjon :)

Skrevet

Er enig, men vi får det ikke til likevell. Alt for mye rill rall blir liggende her og der.

Det kommer jo alltids inn nye ting som ikke har en fast plass.

Gjør det ikke det til dere???

Anonymous poster hash: ca309...a36

Akkurat sånn det er her og. Hi

Skrevet

expedithyller med kurver eller annen innsats er genialt. Det ser fint ut, og alt rotet og dilldall kan bare skjules inni der! :D

Skrevet

System og fast plass til alt. Kleskurver med navn på vaskerommet. Så må hvert fam.medlem rydde på plass klærne sine. (Hvis de er store nok)

Ha få steder til å samle rot, bare en rotskuff og kast/gi bort fortløpende. Dette gjør du nå mannen er borte, han kommer neppe å savne noe.

Skrevet

Struktur, system og orden får man gjennom å rydde litt hele tiden. Hvis man ikke vill leve i rot kan man heller ikke være lat.

Kast ting som ingen bruker eller trenger😀

Anonymous poster hash: 431f8...328

Skrevet

Ta en alvorsprat med han, og få han til å forstå at dere kan ikke samle alt mulig rart som ikke verken nyttig eller ta plass i huset. Så tar du/ dere å gå gjennom rom for rom, kast alt som kastes evt gi bort. Ta så en runde til å kast enda mer, for som regel så blir det til at man kviet seg å kvitte seg en del ting. Når det er unnagjort, så må dere ha et system hvor man gjøre av seg, f.eks lekene skal ryddes på plass i lekekasser, skitne klærne skal slenges med en gang i skittentøy kurven, nøkler i en eske som står der dere pleier å slenge dem, alle må bidra til rydding osv...

Anonymous poster hash: caf94...4cb

Skrevet

Struktur og faste plasser. Har 2 rote-skuffer for alt jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av.

Anonymous poster hash: 38a44...827

Skrevet

Jeg elsker å organisere og skape orden i ting. Ifølge min søster som er fryktelig rotete bikker jeg litt over av og til... Men jeg har et ekstremt organisert og ryddig hus selv. Hadde blitt dårlig av et totalt kaos med oss seks i familien hvis det hadde vært fri flyt av ting...

Som tidligere sagt må alle ting "bo" et sted og det må merkes, slik at de andre i familien også vet hvor de ulike tingene "bor". Ikea har utallige løsninger for å kunne organisere et ryddig hjem men det må jo selvsagt følges opp av alle i familien.

Spurte nylig om å få lov å rydde hos min søster og selv om hun synes jeg var plagsom da det sto på er hun veldig takknemmelig i ettertid og snakker nå om hvor ditt og datt "bor". Men jeg vet det er mye lettere for henne da hun slipper å bruke så mye tid på å lete etter ting som hun gjorde før...

Anonymous poster hash: 38f4e...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...