Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 5,5 åringen nekter å lære seg å sykle på tohjul. Kjøpte henne ny sykkel på xxl idag til 1500 Kr, passer ikke støttehjul på den og hun nekter å sette seg på den mens den står i ro. Prøver å lokke henne med ditt og datt men hun nekter plent. Vurderer å levere inn sykkel på mandag. Hun hadde sykkel med støttehjul, men den ble for liten og er gitt bort. Er jeg for streng? Anonymous poster hash: b6e9c...ef5
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Min erfaring er at press fungerer dårlig. La henne sykle når hun selv er klar. i mellomtiden kan hun bruke balansesykkel. Du kan også få kjøpe store støttehjul. Anonymous poster hash: a7615...a4e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Du tuller nå, HI? Anonymous poster hash: 7424e...6f5
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Skal ikke tvinge henne. Men dessverre er det få ting hun tør uten oppmuntring, og sykling er en av de. Hun likte ikke vann før, men kan nå svømme og er stolt over det. Nei, jeg tuller ikke? Jeg ser ikke hva vi skal med en sykkel her som ikke er i bruk? Den passer ikke støttehjul. Men kanskje vi får låne en sykkel med støtte til rittet. Jenta er stå som juling, så når hun sier hun ikke vil, så vil hun ikke. Anonymous poster hash: b6e9c...ef5
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 Dere kjøpte sykkelen i dag. Herregud, gi det litt tid da! Kanskje hun trenger noen dager eller uker på dette. Hva så? Det gjør vel ingenting. Drittdårlig gjort av deg om du gir henne knappe 2 dager på dette eller så selger du sykkelen! Anonymous poster hash: 7424e...6f5
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 La henne være med og se på sykkelrittet, men ikke foreslå at hun skal være med. Kansje hun får lyst når hun blir 8 eller 10. Hvis det er mulig kan du bytte sykkelen i en balansesykkel. Det er en fin måte å lære seg å beherske sykkelen på som føles trygg for små barn. Om dere beholder den hun har nå så sjekk at setet er så lavt at hun kan ha begge føttene flatt i bakken når hun sitter. Da blir det ikke så skummelt. Nabojenta her var som deres datter. I to år hadde hun en for stor sykkel og turde ikke prøve skikkelig. Da hun fikk låne en liten ekstrasykkel vi hadde lærte hun å sykle på en drøy time. Den store, fine, sykkelen står fortsatt i garasjen men hun har blitt flink på den lille. Anonymous poster hash: 4f24f...4f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå