Gå til innhold

Jeg har endelig klart det!!! røykfri!!!


MamaLadyBug

Anbefalte innlegg

Jeg røkte gjennom mine to første svangerskap. Prøvde å slutte hele tiden så røkte ikke mye. Men røyk er røyk! Fikk HELDIGVIS friske barn. Jeg vet godt hvor dum jeg var og jeg vet godt hvor heldig jeg var. Denne gangen har jeg klart å slutte! Det er fortsatt vanskelig men det går!

 

Andre som har slitt med røykeslutt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har!!

Klarte å slutte relativt enkelt da jeg gikk med første.. tok et par avvennings røyk så gikk det fint.

Begynte igjen da hun var 14 dager gammel.. Lang historie ;)

Med nr 2 klarte jeg å slutte på dagen, da jeg fikk vite om graviditeten da jeg var 9+ noe.

4 uker senere sprakk jeg, og røykte frem til jeg var full gått 6 mnd..

Holdt med de 3 siste mnd, og begynte igjen da hun var 2 mnd gammel. 

 

12 aug er det 1 år siden jeg siden jeg sluttet å røyke. Men jeg erstattet røyken med snus da. Vet ikke om det er så mye bedre, men snuser som normalt enda, og har faktisk ikke planer om å slutte helt. Jeg skal begynne på nedtrapping snarest, og håper jeg klarer å slutte helt innen halvveis..

 

Jeg vet hvor vanskelig det er så all ære til deg for å klare å holde deg borte :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink jeg! Det er mye vanskeligere enn jeg trodde til tross for verdens beste motivasjon. Aner rett og slett ikke hvorfor jeg ikke klarte det før.. jeg så nok ikke alvoret i det antar jeg. Er ikke stolt for å si det sånn. Men vi får glede oss over de tingene vi klarer og prøve hardere på det vi ikke klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha røykt i mange år, er det en kamp å slutte.

Jeg sier ikke at jeg har slutta for alltid,(håper det da) for etter at man har hatt den pinnen i hånda i mange år er det en kamp å la være. Men for barnas skyld, er det viktig. 

 

Om man snur litt på den kan man sammenligne med avhengigheten av smart telefon ;) Folk hadde hatt problemer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta og snuse den dagen jeg testet positivt. Første ukene snuset jeg nikotinfri onico (det hjalp litt), men synes suget gikk over ganske raskt. Jeg har alltid sagt at nikotin er uaktuelt den dagen jeg skulle bli gravid, så jeg var innstilt på det 😃 lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...