Gå til innhold

Svigerfamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har vært ilag med min mann i 9 år nå, og vi har to kjekke barn på 4 og 6 år. Et stadig tilbakevendende tema er min svigerfamilie vs hans svigerfamilie. Vi kommer fra to ulike hjem, jeg fra arbeider klasse og han fra et overklassehjem om man kan kalle det det. Jeg syns alltid at hans familie har vært så opptatt av status og penger, og de jobber hele tiden med egne firmaer, noe som gjenspeiler seg i min manns oppførsel. Jeg derimot er mer opptatt av andre verdier, og ha penger som man klarer seg, og heller kose seg og ha det litt kjekt isteden for bare å jobbe. Dette har resultert i at jeg og min samboer har separat økonomi, der han betaler 70 prosent og jeg 30. Det er jo greit nok syns jeg.

Hovedproblemet er vel ulikhetene i grunnverdier som vi har. Både når det gjelder barneoppdragelse og div.

Samboeren min har 1 bror og han har ikke familie, men 1 barn, så svigerfamilien min er ikke vant med familieliv, og de forventer at jeg skal følge deres pipe og gjøre slik som de mener er rett. Er jeg uenig, blir det bråk.

For å gjøre en lang historie kort, jeg liker dem ikke særlig godt, og de liker ikke meg.

De kritiserer alt jeg og min samboer gjør. Her forleden sa jeg ifra at nå er det nok, dere må slutte å kritisere oss. Så nå snakker de ikke med meg. OK, men dette skaper en vanskelig situasjon for meg og mannen min, det går utover parforholdet. Vi har nettopp komt oss igjennom en litt vanskelig periode og jeg orker ikke en gang til.

Samboeren min støtter ikke meg, men sine foreldre. Og mener at jeg har fått feil barneoppdragelse. Det er håpløst, og vi kommer ikke til enighet. Jeg har 3 søsken og 8 tantebarn, og en mamma som er barnehagetante, så jeg kan vel litt med barn, men ifølge svigerforeldrene mine gjør jeg ingenting rett, og det sårer. Går utover selvfølelse, men han andre sønnen som er alenepappa er så flink på alle måter.

Har dere noe tips? Dette ble raskt skrevet

Anonymous poster hash: 57397...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer aldri til å endre seg. Du må nesten se hva du kan leve med. Egentlig helt utrolig at dere to har valgt å få barn sammen....

Anonymous poster hash: ce0fa...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...