Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Hvor reiser dere på ferie med tenåringene deres? Og hvordan oppfører de seg? Er de med på det meste eller er de sære? Grunnen til at jeg lurer, er at vi egentlig er på en drømmeferie i 3 uker nå, vi skal innom flere byer og tenåringen var med å planlegge hele turen. Bestemte hotell og alt. Nå er vi her, og hun blir aldri fornøyd. Er mye sur, krever at vi skal gjøre alt hun vil, når hun vil, ta hensyn til andre er ikke aktuelt. Hvis jeg sier ifra at oppførselen hennes ikke er akseptert, så blir det drama. Kjenner jeg allerede er lei, og vi er bare på starten av ferien. Egentlig så elsker jeg å reise, men har jo ikke lyst til å reise noe mer med henne skal det være sånn. Håper bare resten av ferien blir bedre. Anonymous poster hash: 207a2...92c
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Oppdragelse? Vår tenåring mister all frihet ved sånn oppførsel. Da for han seg fort. 16 år. Anonymous poster hash: dc2b0...7b8
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Tenåringer er noen egoistiske hormontroll, tenk deg å ha pms gange 100 hele tiden. Rasjonelle tanker bare raser ut av hodet og de har null kontroll på sine egne reaksjoner. Fakta er at de ikke engang vet selv hvorfor de reagerer så kraftig på ting og at de rett som det er selv føler de er i ferd med å bli gale i hodet Men som jeg sier til min tenåring, selv om man har det slitsomt selv er det ingen unnskyldning for å forsure livet til resten av familien. Er alt galt og han ikke makter ta seg sammen får han ta seg en time-out og rusle seg en tur alene. Jeg er alltid her om han trenger meg, og jeg har forståelse for pubertetens herjinger i kropp og sinn. Men jeg aksepterer ikke at han bruker familien som "boksepute" for frustrasjoner og generell surhet. Da får han heller jogge seg en tur eller noe også kan vi snakke sammen etterpå... Han har måttet ta seg noen time out i sommer ja Anonymous poster hash: ede08...a2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå