Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Hva er det nå hun dama har å komme med? (har ikke tv2) Anonymous poster hash: 06975...e59
Salvador Skrevet 1. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2014 Det var ikke mye hun fikk lov til å si.... Det var "Sommertid" og en dame som har skrevet en bok som heter mammasjokket tror jeg det var, ble intervjuet, mens Gro fikk ikke så mye spørsmål..
Ladybird2014 Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Det er hun som er gift med Sivert Høyem som har kommet med bok.
Ladybird2014 Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Ja! Det blir vel et nytt sjokk, tenker jeg! Jeg syntes tvillinger hørtes så koselig ut før jeg fikk min første...Jeg fikk kolikkbaby😂 Men supert med en bok som det der! Fikk litt av et sjokk selv jeg! Hadde vært fint å ha lest en sånn bok i forkant...
Salvador Skrevet 1. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2014 Uff, jeg var heldig som ikke hadde kolikkbaby! Det er nok mye man skulle ønske man visste før man fikk barn, men jeg tror faktisk ikke det hadde gjort det så mye lettere uansett... Tror nok det kommer en ny bok om tvillingsjokk
Hjertefru Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Det var bra hun ikke fikk tvillinger første gangen da....det hadde blitt litt av en bok. Men for å være alvorlig så er det bra at folk står frem som ikke bare har en rosenrød historie å fortelle.
Salvador Skrevet 1. august 2014 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2014 Enig i det! Jeg fikk bare masse historier om hvos fantastisk det var å bli mor, men ingen som fortalte meg noe om stresset med å ikke rekke alt, at jeg ikke kom til å kunne være like sosial som før (det er utrolig hvor populær man først er med én gang babyen har kommet, men så plutselig blir det slutt....) og sist men ikke minst depresjonen...... følelsen av å ikke være en god mor, jeg slet med konstant dårlig samvittighet overfor barnet, tenkte hele tiden at jeg ikke ga han det han trengte av nærhet og kjærlighet, prøvde hardt å være en perfekt mor med sanger, leker, aktivisering, etc. Det hadde vært godt å kanskje ha gått på et kurs før fødselen der jeg fikk lære meg hva som er "godt nok", sånn at jeg hadde klart å slappe mer av og være 100% tilstede psykisk også.
Hjertefru Skrevet 1. august 2014 #10 Skrevet 1. august 2014 Det er rart med det... Storfamiliene eksisterer jo ikke lenger,så unge folk vet i mindre grad enn før hva de går til når de blir foreldre. Ofte bor besteforeldre og andre som kunne vært ressurspersoner langt unna. Likevel går utviklingen i retning kortere og kortere liggetid på barsel. Her er det noe som ikke harmonerer, etter min mening.
Tante Gustava Skrevet 1. august 2014 #12 Skrevet 1. august 2014 Veldig glad noen går ut i offentligheten og forteller at barselstiden på ingen måte automatisk er rosenrød. Jeg hadde bare hørt om alt det fantastiske som var med å få barn. Kun en perifer kollega hadde nevnt tilfeldig at de første ukene var de jævligste hun hadde opplevd. Stusset på det der og da, men tenkte ikke mer over det. Helt til min første var født og livet slett ikke var rosenrødt. Da var jeg evig takknemlig for henne som en dag i lunsjen hadde vært motstykket til alle kjærlighetshistoriene, siden jeg da skjønte at det også var greit å føle det jeg følte.
Salvador Skrevet 1. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2014 så bra du taklet det bedre takket være den historien! Jeg har også hørt historier om at det ikke nødvendigvis er rosenrødt å være nybakt mor, men jeg skammet med sinnsykt over å føle som jeg gjorde allikevel..... Jeg mener det burde være mer fokus på baksidene ved å få barn når man går til kontroller hos jordmor. Jeg fikk bare masse info om fødsel og amming og spørsmål om min tilstand her og nå, veldig lite info om hvordan tiden etter fødselen kunne bli....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå