Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Stedet hvil her også, men jeg har slitt veldig med sukkersug denne uka (sjokoladefella) og er fornøyd med å ikke gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så var det veiedag igjen da. Ganske demotiverende egentlig. Jeg spiser mindre enn jeg har gjort på flere år, har virkelig skjerpet meg med tanke på snop, bakerivarer (som er min store synd ;)) og usunne mellommåltider, også skal jeg gå ned 300 gram i uken liksom.... Dette kommer til å ta tid!

 

1. januar: 87,4 kg

9. januar: 86,3 kg

16.januar: 86,2 kg

23. januar: 85,4 kg

30. januar: 85,1 kg

 

Jaja, jeg vet jo hvor problemet ligger. Jeg spiser for mye i helgene, og jeg har et altfor inaktivt liv og trenger egentlig veldig lite energi i forhold til friske mennesker som er på farten hele dagen....

 

Det går ihvertfall nedover, også får jeg skjerpe inn enda litt til i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om jeg har gått opp et kg. Aner ikke hvorfor, jeg... Men ned skal jeg igjen! Har også gått opp i centimeter rundt magen (men kan jo hende det er fordi jeg nettopp har spist, for midjen var ca. det samme). Rumpa har gått ned fra 101 til 99, lårene er på 60 og 61 (aner ikke hva de var sist gang, men får vel sjekke), midjen er på 80. Så... jeg vet ikke helt jeg.

 

Vel, finner bare for slutten av august, men det får så være...:

31. august:
Mage (over navle): 90,6
Hofte: 83,1

Venstre arm: 34,5

Høyre arm: 34,1
Venstre lår: 65,1
Høyre lår: 63,9 (hva skjedde her..?)
Rumpe: ca. 106

 

Men altså, har hatt veldig liten tid og lyst til trening, da. Har liksom bare blitt den ene gymtimen og en 8kilometers lang tur. Så, ja.. Kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvfaste har gått greit i dag, men har ikke blitt en eneste tur.

Valpen, eller drit - ongen som den går for om dagen hadde ja, drete nede i gangen i natt. Så når jeg var på do kl.5.15 så fikk jeg ikke sove mer pga. lukta! :frustrert:   Så slapp jeg han ut, mannen ga han mat ute i hagen så reiste jeg avgårde. Vips så skriver naboen at drit - ongen har kommet seg ut av hagen, som er inngjerdet! Det i tillegg til vinterføre (2 mm hagl/slaps) i 'byen' som gjør at byassane går amokk og ikke kan kjøre bil gjorde at tur utgikk i dag.

 

Så får vi se i morgen. Jeg må av sted i morgen tidlig og kjøpe nytt gjerde om ikke annet. Tur er andre prioritet.

Enn så lenge får han være i buret sitt når jeg ikke er hjemme.

 

Så jeg er mer enn sliten, i hodet i alle fall. Har sikkert forbrent noen kalorier med det også :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått veid meg eller trent denne uka. Spist har jeg gjort... og to gamger ute. .... skal ut å gå imorgen når gutten skal sove så får jeg rørt meg litt.

Vurderer å kjøpe meg et aktivitetsbånd som er registrerer alt jeh gjør iløpet av dagen og regner ut hvor mange kalorier jeg forbrenner. Har 1590 kalorier å spise iløpet av dagen og bør forbrenne mer enn det.... kanskje dette hjelper. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du forbrenner jo over 2000 bare på å leve og fungere med mindre du bare ligger i senga :)  Så om du bare klarer å holde deg litt under skal det gå nedover.

Har du vurdert å se på hva du spiser i helgene og så spare litt av det inn igjen i ukedagene? Det handler jo litt om dette med kosemerker som Grete Rode har. Eller litt av samme konseptet som jeg driver med, at jeg ikke slanker meg så masse hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få være med i denne tråden??? Jeg ligger nå på ca 66 kg og vil ned til 58 til sommeren. Vil også løpe bergen city maraton i slutten av april. Begynner i morgen!!!! Planlegger å jogge samt telle kalorier og spise mindre karbohydrater.

 

Blir gøy å følge hverandre frem til målet :)

 

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få være med i denne tråden??? Jeg ligger nå på ca 66 kg og vil ned til 58 til sommeren. Vil også løpe bergen city maraton i slutten av april. Begynner i morgen!!!! Planlegger å jogge samt telle kalorier og spise mindre karbohydrater.

 

Blir gøy å følge hverandre frem til målet :)

 

Ha en fin søndag :)

 

Du er hjertelig velkommen! :D  Det er god hjelp i de andre her. Både for trøst og skryt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få være med i denne tråden??? Jeg ligger nå på ca 66 kg og vil ned til 58 til sommeren. Vil også løpe bergen city maraton i slutten av april. Begynner i morgen!!!! Planlegger å jogge samt telle kalorier og spise mindre karbohydrater.

 

Blir gøy å følge hverandre frem til målet :)

 

Ha en fin søndag :)[/quote

 

Her er det som moota sier bare å slenge seg med, jeg finner inspirasjon og trøst i denne gruppa, blir som en type dagbok med andre! Har også trua på at jeg selv og andre her virkelig skal lykkes denne gangen! Selv så jeg 93-tallet på vekta idag og det har jeg ikke sett siden før graviditeter. Veide 99 på det meste i jula, og godt fra 98,8 den 5/1 til 93,8 ved en raske veiing idag morres!! :) Gir inspirasjon til å stå på videre også, det jeg gjør ved å kutte ut brus, juice, snop og snacks er jo enkelt, men akk også vanskelig!

 

Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga skulle vi gjøre ingenting. Travel helg sist helg og travel helg neste helg.

Kjørte først 15 min igår for å få tak i nytt gjerde til hagen. Manglet så når vi kom hjem noen deler og måtte så kjøre 30 min for å få tak i dem.

Fikk opp gjerde, lagde pizza. Mannen og broren hadde funnet ut at de skulle gå ut og spise i Stavanger. Jeg kunne kjøre, men ikke hente. Det er 1 time hver vei.

Men så gikk ikke tog og jeg skaffet barnevakt slik at jeg kunne hente også. Altså 4 timer i bil for at de skulle spise og drikke øl :o

Jaja jeg er glad i å kjøre bil.

Måtte etterpå kjøre barnevakten også hjem. Jeg er tanten hennes og det tar 20 min en vei helt uten trafikk.

 

Måtte rydde og få unna litt når jeg kom hjem og var i seng til kl.4!!!! :o

Lå faktisk våken en stund etterpå. Sover dårlig. Kl.8 eller 9. Er usikker, kommer eldste og forteller at valpen har bæsja nede. Jeg er så trøtt at jeg likevel sovner igjen. Står opp kl.10. Vasker bæsj, dusjer og får i barna og meg frokost.

Legger meg så i stolen og sover mer eller mindre til nå. Mannen har stått opp og jeg har såvidt fått det med meg.

 

Når jeg da våkner har jeg mistet følelsen i beina igjen. Jeg kan ikke røre dem, men verker :( Jeg har tatt meg for masse ut og ikke samlet energi eller mobilisert krefter. Så nå er jeg tappet og vell så det. Må ha hjelp på do og lurer på om jeg klarer å lage middag :/

Det er knallfint vær ute og jeg burde vært ute med lillebror som er inne. Men jeg klarer ikke. Klarer knapt sitte.. Jeg er glad for at mannen ikke skal reise vekk ikveld eller imorgen. Håper jeg er bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei! 😊 Jeg hover meg med her! Jeg er nå 64 kg og vil i første omgang ned til 60 kg. Aller helst ned til 58, men første mål blir 60 😊 Har lagt på meg mye de siste 5 mnd..og nå må jeg gjøre noe for ikke å gå enda mer opp. Skal kutte ut snop, og spise sunt. Trening blir mest styrke, men en joggetur i uken må det også bli. Er fornøyd om jeg får til 3-4 økter i uken. Kommer til å konsentrere meg mest om kostholdet..siden det er det jeg sliter mest med... Er 170 høy. Gleder meg til å følge dere her inne. Enklere når man er flere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei! 😊 Jeg hover meg med her! Jeg er nå 64 kg og vil i første omgang ned til 60 kg. Aller helst ned til 58, men første mål blir 60 😊 Har lagt på meg mye de siste 5 mnd..og nå må jeg gjøre noe for ikke å gå enda mer opp. Skal kutte ut snop, og spise sunt. Trening blir mest styrke, men en joggetur i uken må det også bli. Er fornøyd om jeg får til 3-4 økter i uken. Kommer til å konsentrere meg mest om kostholdet..siden det er det jeg sliter mest med... Er 170 høy. Gleder meg til å følge dere her inne. Enklere når man er flere 😊

Ja hiv deg med. Du er hjertelig velkommen! :)

Det er bare koselig med flere som gir trøst og motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen hit, alltid kjekt med flere. :)

 

Denne helga har gått veldig fint, ingen mindre oppgang, snoping eller overspising. Jeg har vært på jobb hele helga så da blir det mer fokus. Tror det blir en tidlig kveld, sliten i helene og kjempe trøtt allerede. Puh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist ostepop, kjeks og sjokolade i dag. Kombinert med å sitte i en stol hele dagen er vel ikke akkurat superflott. Beina virker ikke. Har mest lyst å bare legge meg og sove til de virker igjen. Meeeen, jeg kommer meg jo ikke opp.. Ikke engang opp av stolen.

 

Eldste hadde 39 i feber i dag så blir hjemme i morgen, så blir ikke veldig masse hvile.

Vet vel også av erfaring at om beina virker blir det tur. Klarer ikke å ta hensyn til meg selv. Det går så lenge det går..

 

Jeg er virkelig dårlig og har vondt alle steder og er kvalm. Jeg har sterke smerter i bein og ledd i kroppen, i tillegg til at musklene verker og er stive. Paralgin forte tar ikke disse smertene, så jeg kan bare spare meg. Ibux kan jeg ikke blande med andre medisiner jeg tar, så får håpe jeg sover godt i natt! :sove:

 

Ser ikke ut som om jeg har store planer før torsdag, så muligheter for å hvile er tilstede. Barna har treninger og div. men jeg trenger bare å kave meg ut i bilen og kjøre ned, så er den i box.

Bilen har vært på verksted, de har fikset de delene som ga feilmelding, tatt eu-kontroll og fikset webastoen, så nå er det bare gode greier her :kaklehone:   Bil er dyrt, men så gøy når det er i orden! :duskedame:   Nå får vi bare håpe det ikke kommer særlig ekstrautgifter før neste eu-kontroll :laugh:

 

Har hvilt og sovet mesteparten av dagen, så spørs hvor lenge jeg skal ligge våken i natt. Får få mannen til å hente medisinene for meg, så er jeg i alle fall på vei :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har ikke gått som planlagt. Ut å spiste fredag og ikveld har jeg øagt meg kvalm pga potetsticks jeg spiste før leggetid.

Har bestemt meg at imorgen skal jeg ut å gå tur under hvilinga til gutten. Da kan jeg gå et par timer.

 

Og Moota: jo jeg skal bli flinkere å bruke lifesum, men tror jeg skal investere i et slikt bånd likevel....

 

Er nesten fristet til å høre om noen i gata har lyst til å gå tur hver kveld men kjenner ingen her enda...

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vellagsside eller facebookside kan du skrive der og spørre. Vi har vellagssider på facebook og de er hyppig i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke planlagt veiing i dag, tar det på fredag siden vi skal på spa i helga og jeg ikke vil veie meg neste mandag heller.

 

Har 1 fot som virker i dag. Blir ikke tur med valpen i dag heller. Får satse på kosthold og ikke energibruk denne uka. Har vel ikke vært kjempeflink i helga :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring med foten og kroppen moota, kjedelig å føle seg redusert! Søndagen ble litt utskeielsesdag med både vafler hos naboene og kyllingwrap på Mc Donalds men vekta viste 93,8 i dag også, noe som betyr 5 kilo ned på 4 uker. Veldig fornøyd med det, måtte det gå like greit de neste 4 ukene, er ikke så vanskelig som jeg trodde å motstå godteri, Pepsi max og snacks- så lenge jeg ikke har det i huset! ;)

 

5/1: 98,8

12/1: 96,6

19/1: 95,1

26/1: 95,5

2/2: 93,8

 

:)

Endret av Håpet ble virkelighet!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Håpet ble virkelighet! :)   Kjenner meg litt bedre, men også at jeg trenger masse hvile enda.

Du er flink! Det er jo kjempegode resultater :D

 

 

I dag er hjemme dag med eldste. Blir lekser, middag og mer hviling i løpet av dagen og kvelden. Skulle ha handlet litt, men får se. Tror de har åpent til 22 så har tid nok enda. Går det så går det. Ellers så går det ikke :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg nok en liten opptur, når jeg henta i bhagen spurte ped leder om jeg hadde gått ned. Vistes godt i ansiktet og ellers også. Yay! Merker jo at buksa jeg kjøpte før jul må ha belte nå ellers blir det saggebukse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er statusoppdatering fra meg :)

 

Veide meg i dag, 66,2 målet er å være på ca 65 neste mandag!

 

Jeg begynte dagen bra...havrekli med yoghurt! Så fikk jeg ALT for dårlig tid til jobb, og fikk dermed ikke tid til å kjøpe lunsj :( "Heldigvis" var det en ny som begynte på arbeidsplassen i dag, og de serverte da den lekreste hvite damen. Ettersom jeg ikke hadde med lunsj og satt og ristet av koffeinoverdose spiste jeg, som den kakemomsen jeg er,  ikke bare ett...nei TO store stykker...buuuuu.

 

memo til meg selv: skal ha med sunn lunsj på jobb! Særlig ettersom det er mer kake igjen i kjøleskapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist havregrøt 2 ganger i dag. Det har gitt rett antall kalorier, men ikke mettet mer enn det må. Det kommer vel av at jeg ikke orket å lage frokost, så frokost ble middag og kvelds ble nå det samme.

 

Ingen tur i dag. Usikker på om jeg tør å gå i morgen. Blir i alle fall ikke mer enn 1 tur til dagen, og kanskje en rute som er kortere en hel stund. Kroppen er sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...