Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Tenkte skrive litt om hvordan dagen har vært 😊 Til frokost spiste jeg et knekkebrød med hvitost, og en kopp kaffi. Jeg vet jeg bør spise mer til frokost, men jeg sliter sånn med å få i meg mat på morgenen. Til lunch spiste jeg et knekkebrød med egg og en skive med cottage cheese og litt lett syltetøy, og et glas melk. Tul middag ble det toro gryterett med svinekjøttdeig og ris..ikke særlig sunt, men spiste mindre porsjon enn vanlig. Til vanlig pleier jeg å spise til det er tomt, så og si... Var på trening fra 6 til 7, en halv time på elipse maskin og 10 minutt med roing, og styrke for rumpe/bakside lår. Lagde smoothie til kvelds av frosne bær og vanilje kesam + litt biola naturell for å tynne det ut litt. Hmm...synest det ser ut som jeg har spist mye jeg..hva tenker dere? Jeg sliter litt med å finne ut av dette, selv om jeg leser og leser om sunt kosthold 😉 spiste forresten et eple før middag også. Hva/hvordan spiser dere? Og trener dere mye? Jeg har alltid trent mye, men de siste mnd har jeg vært lat...derfor desse extra kg også.. 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte bra idag, havregrynsgrøt til frokost. Men når jeg skulle legge det inn i lifesum så ble det sååå mange kalorier:o

Til lunsj: 2 wraps med salat og kalkunskinke. Liten porsjon med kjøttboller og potetmos til middag.

 

 

Har stekt kylling ikveld slik at jeg har til salat imorgen. For meg fungerer det å planlegge og ordne alt kvelden før.eneste jeg mangler til imorgen er frukt på ettermiddagen. Men skal lage smoothie imorgen tidlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte skrive litt om hvordan dagen har vært Til frokost spiste jeg et knekkebrød med hvitost, og en kopp kaffi. Jeg vet jeg bør spise mer til frokost, men jeg sliter sånn med å få i meg mat på morgenen. Til lunch spiste jeg et knekkebrød med egg og en skive med cottage cheese og litt lett syltetøy, og et glas melk. Tul middag ble det toro gryterett med svinekjøttdeig og ris..ikke særlig sunt, men spiste mindre porsjon enn vanlig. Til vanlig pleier jeg å spise til det er tomt, så og si... Var på trening fra 6 til 7, en halv time på elipse maskin og 10 minutt med roing, og styrke for rumpe/bakside lår. Lagde smoothie til kvelds av frosne bær og vanilje kesam + litt biola naturell for å tynne det ut litt. Hmm...synest det ser ut som jeg har spist mye jeg..hva tenker dere? Jeg sliter litt med å finne ut av dette, selv om jeg leser og leser om sunt kosthold spiste forresten et eple før middag også. Hva/hvordan spiser dere? Og trener dere mye? Jeg har alltid trent mye, men de siste mnd har jeg vært lat...derfor desse extra kg også..

 

Jeg er ikke flink til å se og tenke kalorier i mat når du spør om det er masse eller lite. Vil anbefale deg å legge det inn i en app eller på nett hvor du får det ferdig utregnet :)  Det kan fort bli lite eller masse om en ikke teller og følger med. Kjekt om du skal ha litt oversikt over kaloriene i alle fall :)

 

Jeg pleier også å spise til det er tomt, men har om ikke annet blitt flinkere og mer bevisst. Så det hender jeg tømmer litt i bosset. Det er faktisk bedre det enn at jeg bruker magen som boss.

 

Etter at jeg ble syk trener jeg ikke lenger. Før svømte jeg 2000 m til dagen og syklet på trimsykkelen foran tv. Var også mer aktiv med barna.

Har etter at vi fikk valp gått 1-2 turer i skogen her. Brukte 45 min i starten, nå går det på en god dag bare ca. 30 min. Har gått 2 turer en stund når jeg får det til. Men etter en slitsom helg og dårlig form har jeg enda ikke gått. Burde egentlig ikke gå i dag heller. Så får se når jeg orker å ta det opp igjen. Valpen har heldigvis en svær inngjerdet hage som han kan løpe og herje i.

 

Jeg lever etter 5-2, kjører mitt eget opplegg med 4-3. Halvfaster mandag, onsdag, fredag. Ligger lavt tirsdag og torsdag og spiser litt mer lørdag og søndag. Hadde god effekt av det, så var vi på fest og fylla og masse god, men dårlig for kroppen mat både lørdagen og søndagen. Sliter med å hente det inn igjen, så prøver å holde meg litt ekstra i tøylene.

 

Har tidligere prøvd noka, kaloritelling, ketolyse, lavkarbo og ufrivillig nesten ikke spise noenting over flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere nye, bare hyggelig! Selv om det er veldig ulikt hvor mye vi ønsker å gå ned i vekt, så har vi jo samme mål: en kropp vi kan være fornyød med! Søstre, Foren Eder hihi:)

 

Jeg skal ikke skryte og si at det går riktig vei. kremt. Først hyttetur, så syk (men ikke så syk at lysten på noe godt forsvant) og nå syke barn. Bah! Veide 69,4 idag, det er opp nesten et kilo fra forrige uke. Irriterende, og IGJEN må jeg gå ned samme kilo på nytt. Og på nytt og på nytt.

 

Håper på friske omgivelser og mer energi og bevegelse fremover! Er lei av sofaen nå!

 

Og løvemamma, det er jo koslig når det synes at man blir slankere. Hurra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvordan det er med det nye kostholdet mitt. Jeg var faktisk sulten i går. Hadde ikke lyst på noe, eller kanskje lyst på alt. Endte i alle fall opp med å spise bare havregrøt. Det er godt altså :) 

I dag når jeg står opp, kjenner magen rumler, orket ikke lage mat, hadde ikke lyst på mat. Har nesten ikke spist i går, men er ikke så sulten.

 

Har i alle fall fått i meg mat nå. Og mat er godt :)

 

På toppen av det hele maser mannen om at jeg må legge 'dietten' til side når jeg er så dårlig. Hva, hvorfor det? Hvor masse energi og mat kan en kropp trenge når den bare skal sitte i sofaen uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gledet meg til middag idag siden søndag. Lagde da skikkelig hjemmelaget lasagne, noe som jeg ikke kunne spise på lavkarbo. Vi skulle alle ha rester fra den idag. Siden jeg halvfastet igår.

Men så finner jeg ut at den satxxx, jæxxxxx, helxxxx, forbxxxx, idioten!!!! jeg bor med tok så masse lasagne igår at det ikke er nok til alle uten å gi beskjed til meg..

Jeg får jo ikke tid å lage noe annet når jeg står med formen i hendene og skal varme den!

Fy faxx så sint jeg er nå.

 

 

Sulten? Jeg? Ikke litt engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt inn all mat idag og har igjen 500kcal! Skal lage grove vafler til kvelds. Lillegutt spiser lite for tiden og må friste han med noe annet..

 

Moota :.høres kjent ut! Men han til meg spiser opp alt til middag og har derfor sjelden rester ....

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk roet meg litt ned etter hvert :sur:   Middag ble det. Fant noe ferdig tacokarbonadedeig i frysen og kokte spagetti. Men litt sur likevel :frustrert:

 

Har nå brukt siden søndag på å komme meg, sovet for det meste og ikke gått tur. Jeg er superglad for at jeg ikke har prøvd meg på noe tur, det skal være sikkert!!

 

Lillebror kom hjem fra skolen i taxien. Med 1 vintersko, og 1 gymsko, uten lua.

I bilen med oss, ned på skolen og leita. Joda, oppi kurvene til div. andre barn ligger både sko og lue.

 

Hjem, lekser, middag, lesing, rumpa i sofaen.

Kjører lillebror på vennegruppe, skal bare en lite tur i butikken. Det er da det skjer. Kroppen sier nei stopp. Jeg blir kald, svett, skjelven og tror jeg skal gå i bakken flere ganger. Hiver etter pusten. Glemmer litt av hvert og får komt meg ut i bilen. Ender med at jeg kjører hjem gråtende. Sitter i bilen i garasjen i 15 min før jeg endelig makter å gå inn. Mannen spør litt halvsurt hva jeg gråter for.. Han mener jeg sikkert ikke har spist godt nok i dag :o

 

Så det blir resten av dagen på sofaen, så får vi se i morgen. Er eldste frisk blir det kjøring og henting på skolen, pga. is. Og kjøring og henting på bading + lillebror skal på fotballtrening på kvelden.. Jeg får heldigvis om ikke annet sitte i bilen til og fra :reise:

 

Så det blir ingen tur i morgen heller. Stakkar hund :grine:

 

Og vi som skal på spa til helga?? Jeg skal om ikke annet ikke røre alkohol! :pirat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hva er det som gjør at du er dårlig, moota? I dag har jeg spist greit, tror jeg. Lagde meg havregrynsgrøt til middag, menst ungene fikk "vanlig" middag. Har vært ute en time å aket med ungene nå i kveld, og nå blir det en halvtime med rockeringen i stua 😊 jeg tror ikke jeg kommer til å veie meg før beste fredag..føler det er litt unødvendig å veie meg denne fredagen siden det bare er en uke siden jeg startet. Da er det uansett mest vann ol som er borte...om jeg har nedgang 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hva er det som gjør at du er dårlig, moota? I dag har jeg spist greit, tror jeg. Lagde meg havregrynsgrøt til middag, menst ungene fikk "vanlig" middag. Har vært ute en time å aket med ungene nå i kveld, og nå blir det en halvtime med rockeringen i stua jeg tror ikke jeg kommer til å veie meg før beste fredag..føler det er litt unødvendig å veie meg denne fredagen siden det bare er en uke siden jeg startet. Da er det uansett mest vann ol som er borte...om jeg har nedgang

 

Jeg har ME.

Ble kjørt i kjelleren av alt det uplanlagte styret på lørdag og lørdag kveld/natt.

Nå må jeg tydeligvis holde sofaen (skulle jo egentlig bare ligget i senga og fått hentet meg inn, men jeg har to barn jeg må følge opp) resten av uka og håpe det holder til spa på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en BMI på 25,0 igjen!

 

I det siste så har jeg nesten ufrivillig måtte ha en sultekur også. Liker virkelig ikke slike sultekurer, men det får så være. Klarer jo ikke å få i meg noe mat heller på grunn av at visdomstennene har fått munnen min til å hovne opp og få sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned et par kilo på å fjerne mine visdomstenner. Fikk avslappende før, og bedøvelse nok til å få en elefant til å sovne. Så sov mesteparten av dagen og hadde en del smerter så spiste knapt noe de dagene jeg tok dem og dagene etterpå. Hadde ikke matlyst heller da. Var så redd for at det skulle gjøre vondt + at etter at jeg trakk første så fikk jeg mat nedi hullet som var igjen og måtte inn igjen. Det var ubeskrivelig vondt. Så ventet og ventet og ventet og ventet litt til før jeg spiste igjen..

 

I dag har jeg halvfaste. Eldste er syk enda, og lillebror har fri i dag. Så bortsett fra at jeg var oppe for å undersøkte formen til eldste og fikk mannen opp så fikk jeg sove/hvile/ligge til litt over kl.10 i senga.

Orket også en herlig dusj i dag. Skikkelig skrubb og hårvask 2 ganger, godt å være ren igjen :P

Har nå tørmoppet gulvene og vasket kjøkkengulvet siden vaskehjelpen ikke kunne komme sist uke eller denne uka. Så da har jeg gjort mitt i dag. Planen er å klare å vaske sengetøyet til barna og hjelpe til med å legge på igjen.

Dermed blir det ingen tur i dag heller. Beina vil ikke bære meg, så jeg er nokså husbunden, til nøds klarer jeg en kort tur med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte meg rundt magen i dag, og har gått inn 2 cm. Det har nok med kostholdet å gjøre, at jeg ikke spiser mat som gjør at jeg blir oppblåst i magen! Det er herlig å ikke føle seg så oppblåst hele tiden...sliter med det når jeg spiser brødmat og andre bakevarer. Har nett vært og trent en time, en god treningsøkt i dag 😊 Nå skal jeg og ungene ut i det fine været, gå en tur til butikken, det er ca 2 km en vei, så blir litt hverdagsmosjon det da 😊 Ha en fin dag alle sammen! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er herlig å ikke være oppblåst. Jeg begrenser også slik mat litt og merker det godt på kroppen og magen (og hodet).

Høres herlig ut å trene :)  Nå skal jeg lage middag, har ikke noe særlig matlyst i dag, men håper det skal smake med middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned Lifesum app'en nå, den er jo utrolig grei. Så enkel! Synest mange andre sånne er så vanskelige... Det viser seg at de siste dagene har jeg ligget en del under anbefalt kalori inntak om jeg skal gå ned 2 kg i mnd. Men jeg går ikke akkuratt rundt og er sulten... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :D 

Jeg har også brukt noe ale det. Funka fint det når jeg brukte det.

 

Dagens trim her var en tur til postkassen. Det var egentlig mer enn jeg klarte. Fader jeg hater å være så dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille larven aldri mett, har vært min dag i dag. Har spist fire medium lefser med tacokjøtt og salat +2iskaffer i dag. Jo og en sjokolade muffins. Aner ikke hvor mye kcal det er tilsammen men vet at iskaffen i seg selv er på hele 300kcal. Jaja ny dag i morgen :) enda er jeg sulten men jeg er også trøtt så det slår innimellom ut i sult her i huset.

 

Lille har fått feber så det blir en rolig dag i morgen, jeg har planlagt å gjøre unna litt rydding og vasking av leiligheten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det omvendt igår. Ikke sulten og magen hadde ikke lyst på mat. Hodet og kroppen derimot var utsultet og ville gjerne ha litt energi.

Har ikke halvfaste idag, og har for første gang på veldig lang tid laget meg matpakke idag. Skal bare til kiropraktoren med lillebror. Men om kroppen er som igår kan det være godt å ha noe energi å fylle på med :)

 

Veiing imorgen, gruer meg skikkelig siden jeg hadde gått opp sist veiing :/

Hotellmat og spa i helgen hjelper nok heller ikke :o

 

Jaja. Det er bare i bite i eple samme hvordan det smaker og gjøre en god innsats videre. Er det ikke nedgang er jeg kanskje for slapp på 'spisedagene' :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag. 76.1, altså 0.1 ned :( i realiteten er det jo ingenting. Jeg har 2- 3 gode dager i løpet av uka, men så skeier jeg ut i helga, og går ofte på en smell eller to i uka også, og da går jeg jo ikke ned. Åh, blir då sint og oppgitt på meg selv. Jeg veier fortsatt mer enn jeg gjorde i november. Ca 2 kg julefett som "klamrer" seg fast. I tillegg skulle jeg liksom kommet meg videre da... Det er deprimerende å se hvordan ukene går uten at jeg klarer å ta grep.

 

Jeg har bursdag i slutten av mnd og hadde egentlig håpet å være kvitt julefettet da, men da må jeg skjerpe meg. Synes liksom jeg har skrevet dette innlegget før?! ;)

 

Velkommen til nye slankere! Jeg bør nok prøve å bli litt mer aktiv her inne igjen, det hjelper å holde fokus. Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta i dag. Ble først ganske sur for ingen nedgang. Men så går jeg tilbake på sidene her og finner ut at jeg har gått ned hele 0,5 kilo. Ikke særlig glad likevel, men det er i alle fall resultater. Det går fortere med 0,5 i uka enn 0 i uka uansett.....

 

Jeg spiste for masse i går og det vet jeg. Jeg har jo vært veldig syk denne uka og ikke beveget meg lenger enn til postkassen. Det er nå noen kalorier som jeg ikke har brukt, så jeg får vel bare fornøyd da med tanke på innsatsen.

Prøver videre. Har halvfaste i dag. Har også bestemt at jeg får leve litt strengere hele ukene, så får lørdag og søndag være de to dagene jeg får styre litt selv. Det er 2 mer enn på lavkarbo og vanlig kaloritelling så det skulle jo gå bra. Håper det hjelper når jeg får beveget meg mer i tillegg.

 

Akkurat nå er hele helga også usikker. Eldste har vært hjemme mandag, tirsdag og onsdag pga. sykdom. Hoste, feber, vondt i hodet, vondt i kroppen, vondt i halsen. Var på skolen i går. Hostet enda mer i går. Hostet til han kastet opp og sier han kastet opp blod. Så det blir legen i dag. Deretter får vi planlegge resten av helga når vi vet hva legen sa. Regner jo med at det er virus og beskjeden er ta det med ro, men har ikke lyst å levere barna til min far i morgen og ta avgårde på hotell og spa uten å vite at det går greit.

 

Klokka ringte 6.30 i dag og jeg var oppe og på gulvet nesten før jeg hadde fått av alarmen. Jeg er så trøtt at jeg er kvalm og vil helst bare sove :(  Får hvile litt senere. Har så masse å gjøre i dag. Heldigvis kan jeg sove ut på søndag. Så er det bare 1 uke igjen til vinterferien med barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fann ut jeg skulle veie meg i dag lilevel, selv om jeg egt ikke var tenkt.. Vekten viste 62,8 kg. Altså ned 1,2 kg. Veldig fornøyd med å se 62 tallet!! 😊 Har gått veldig bra denne uken, ingen problem å holde seg unna snop og usunn mat. Håper jeg klarer å være litt sunn i helgen også! Skal på trening rett etter jobb i dag. Ha en god helg alle sammen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt halvfaste i dag. Har spist tomatsuppe med 1 stort egg i. Og et pølsebrød... Hehe ikke det beste valget da men hadde såååå lyst på :D  Er ikke direkte sulten, men litt lysten på noe. Klarer nok å holde meg til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeeh det blir nok ikke nedgang denne (neste) uke. Det er godt det ikke er noe som skjer før om nesten 1 mnd etter denne helga :o

Pølsebrød, frokostbrød, 1 pk ballerina kjeks, sjokolade, druer, sjokolademelk, snart 3 retters middag.. Ja og så i morgen da :o

 

Jaja. Jeg får bite tennene sammen og jobbe videre på mandag :)

 

Nå har jeg vært på bodywrap, bading i varmt vann, kald kulp, lang god dusj, lunsj, avslapping og litt data. Skal nå tørke og slette håret før jeg går og får lagt kveldsmakeup :)   Så blir det middagen og avslapping på hotellet. Sove lenge i morgen, frokost, pakke og dra på middag til morfar som har barna over natten.

 

Plutselig er det mandag og halvfaste igjen! Så var den helga over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått veid meg. Og med sykdom i huset har jeg vært hjemme med sykt barn.... og der er det vanskeligere å følge dietten enn når jeg jobber. Idag har jeg nesten ikke spist. Kjenner på meg at det er noe som foregår i magen og er redd det er spysyka da lillegutt hadde det nå.før helgen. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff god bedring! :)  Håper du slipper lett unna.

 

Jeg sitter på hotellrommet etter frokost, helt stappa :o   Hehe..

Sitter under dyna og bare sløver. Er så trøtt.. Har bare lyst å sove, men får heller legge meg tidlig i kveld. Spent på hvordan det har gått med eldste som hoster til han kaster opp, og kastet opp blod på torsdag. Var hos legen og fikk Corsodyl? Nei det høres feil ut. Noe sterk hostesaft med trekant på. Spent på om han er klar for en ny uke. Og litt spent på om lillebror har blitt smitta.

 

Bare 1 uke til vinterferien. Lurer på hvordan det skal gå med halvfaste da. Sikkert helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...