Gå til innhold

Hvor mye penger sender man med barn til besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine på 8 og 11 år skal være en uke hos bestefar og hans kone i en uke, vi starter opp på jobb. Planen er litt at de skal til Tusenfryd en dag og ellers blir det bading på strand, helt sikkert iskjøp og evt annet de finner på (Oslo). Hvor mye bør jeg sende med? 1000 kr pr barn eller holder det med 500 pr barn? Hva koster feks en hel dag på Tusenfryd pr barn med aktiviteter og kjøp av mat?

Anonymous poster hash: 2142b...db4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel umulig å gi et generelt svar på, hver familie har sine ordninger... Hadde det vært mine foreldre som fikk besøk av barnebarn så hadde det vært utelukket at de (vi) skulle betale noe selv...

Anonymous poster hash: 3e0fc...0dc

Skrevet

Er vel ikke vanlig å sende med barna penger til besteforeldre??

Anonymous poster hash: 5e428...d20

Skrevet

Hadde sendt med kanskje 100-200 pr barn så de kunne kjøpt is og sånt, men noe annet hadde besteforeldrene betalt selvsagt. 

Anonymous poster hash: dca25...3fb
Skrevet

Hadde kanskje sendt med en 200-lapp til hver av barna for at de skulle kjøpe noe de hadde lyst på. Hadde faktisk tatt det som en selvfølge at mine foreldre betalte hvis de skulle gjøre noen aktiviteter.

Men hvis dere har avtalt at du skal sende med penger går det fort 500 kr bare i tusenfryd. Så ville sendt med 1.000 kr da.

Tenker at barna ikke var så veldig velkommet og ønsket om jeg måtte forsørge dem hos besteforeldrene :-/ kanskje jeg bare er forvent som tenker slik?

Anonymous poster hash: 7ad5c...8f0

Skrevet

Prisene på Tusenfryd sjekker du på nett, og så ringer du bestefar og spør om dere skal sende med penger for å dekke inngangsbillett og mat, eller om de tenker å spandere.

Skrevet

Det beste er vel at du avtaler?

Jeg sender aldri med penger til besteforeldrene.

Anonymous poster hash: 4943a...89c

Skrevet

Nei, skjønner det ikke er lett å gi et generelt svar. Min far ville aldri bedt om penger, men jeg tenker det er helt rett jeg sender med penger for å dekke kostnadene. Vi er i full jobb, de er pensjonister. Vil bare tilby og dekke noe av utgifter (som i form av "lommepenger") forbbarna, men vet ikke hva feks en Tusenfryd dag koster. De vil jo i tillegg få ekstrautgifter hver dag mtp mat, is osv + at vi får gratis barnevakt denne uken. Vil gjerne tilby og dekke de ekstra utgiftene de får.

Skrevet

Takk for svar, får sjekke opp via Tusenfryd hva det koster og beregne matutgifter der. Vet pappa (bestefar) ikke ville bedt om penger, men jeg var den som tipset om Tusenfryd og jeg ønsker ikke de skal kjenne på ekstrakostnader ved å ha barnebarn på besøk, de har 7 barnebarn tilsammen. Hi

Skrevet

Jeg syns det høres snodig ut å sende med penger til besteforeldre. Det hadde ikke vært aktuelt for noen av besteforeldrene her at vi skulle sende med penger.

Anonymous poster hash: a1e88...d57

Skrevet

Hadde sagt de fikk gjøre opp regnskap underveis og gi beskjed hvor mye vi skyldte når uke er over.

Skrevet

Hadde nok ikkje sendt med til besteforeldre.

Skrevet

Jeg har aldri sendt med penger til besteforeldre, men her er det kun mine to barn som er barnebarn på begge sider av familien.

Hadde sendt med 600kr per barn. De hadde jo ganske mange barnebarn!

Anonymous poster hash: 02d2b...5fd

Skrevet

Mi far har to barnebarn (mine barn). Hans kone har 5 barnebarn (to hos en sønog tre hos en datter). De lever jo sammen og har da 7 barnebarn tilsammen. Det bli dyrt for to pensjonister om de skal gjøre likt for alle, jeg tenker det da er riktig at jeg tilbyr å betale ekstraordinære ting som Tusefryd og ekstra mat kjøpt ute. Hi

Skrevet

Si til bestefar at dere vil betale inngang til tusenfryd. Og så får barna en hundrings hver i lomma si, alltid stas og ha litt penger selv å styre med. Inngangspengene setter du inn på bestefars konto.

Anonymous poster hash: 67878...62b

Skrevet

Barna mine på 8 og 11 år skal være en uke hos bestefar og hans kone i en uke, vi starter opp på jobb. Planen er litt at de skal til Tusenfryd en dag og ellers blir det bading på strand, helt sikkert iskjøp og evt annet de finner på (Oslo). Hvor mye bør jeg sende med? 1000 kr pr barn eller holder det med 500 pr barn? Hva koster feks en hel dag på Tusenfryd pr barn med aktiviteter og kjøp av mat?

har aldri sendt med mine barn penger til sine besteforeldre. da tror jeg de hadde blitt fornærmet. 

Anonymous poster hash: 4d875...26d

Skrevet

I deres tilfelle HI er det riktig å sende med penger. Ville sendt med en tuseblapp pr barn.

Skrevet

Sender ikke med penger til besteforeldre, men så har de det greit økonomisk :)

Hvis jeg visste at de hadde merket på lommeboken at mine barn hadde vært der en uke så hadde jeg definitivt sendt med penger. 500-1000 pr barn kanskje?

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Har besluttet å sende med 2000 kr til sammen for to barn. Det er uansett langt rimeligere enn den uken jeg betalte for ungene på dagleir første uke etter skoleslutt. Det kostet nesten 5000 kr for en uke for begge barna Da var de på leir fra 0830-1530 i en uke og hadde en natt overnatting i telt med gruppen. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...