Gå til innhold

Henger babyen min utrolig langt etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke la være å sammenligne med andres babyer. Ho er snart 6 mnd. Ruller fra rygg til mage. Når ho ligger på magen så vil ho maks ligge i noen få minutter før ho skyver armene bakover slik at det ser ut som om ho flyr. Ligger ikke på strake armer, men støtter seg på albuene og underarmene.

Er utrolig vinglete. Har prøvd å sette henne på rumpa en gang (bare for å sjekke, vet at de ikke skal settes opp) og da bare knekker ho sammen. Ser alle andre babyene på samme alder (og yngre) sitter stødig. Ser jo babyer på 5 mnd som sitter i tripp trapp stol uten babysetet osv.

Ligger ho langt etter?

Anonymous poster hash: b49ba...83d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt som nå er to, var og sen med det meste. Han gikk ikke før han var 17 mnd, sein med å krype osv. Nå er han straks to og springer som bare det, og det kommer nye ord hver dag. Men skal du ikke på 6 mnds kontroll, så kan du snakke med helsesøster da?! Unger er så forskjellige:):)

Anonymous poster hash: d94bd...63d

Skrevet

Jeg vil si at hun er innenfor normalområdet, basert på de opplysningene du gir her. Hun henger langt etter de som er lengst fremme, men det er fremdeles normalt. Slapp av, la henne bruke den tiden hun trenger til å utvikle seg.

La henne tilbringe mesteparten av tiden på gulvet, og vær der en del sammen med henne. Sitte forventer vi ikke at de gjør før 9 mnd, så dere har god tid ennå..

Anonymous poster hash: 4dc22...f0d
Skrevet

6 mnd gamle babyer som sitter stødig er nesten alltid (med noen få unntak) blitt satt opp av overivrige og uopplyste foreldre som ikke vet/gidder å bry seg om at babyer ikke skal settes opp før de selv setter seg opp.

Datteren din høres helt normal ut, jeg ville absolutt ikke vært bekymret :)

Anonymous poster hash: 1a98c...d62
Skrevet

Høres ganske normal ut vil jeg si. Har selv ei som har vært litt treg med ting, krabba ikke før hun var 11 mnd og gikk ikke før hun var 16, men er fortsatt innenfor normalen :)

Anonymous poster hash: 00729...fbd
Skrevet

Helt normal 6 mnd :)

3/4 av barna mine har ikke kunnet sitte før de var nærmere 9-10 mnd. Kun et av dem som satt seg opp selv da han var 6 mnd, men ble mye knall og fall fordi han var langt i fra stødig. Kastet seg alle veier og knakk sammen.

Et av barna ålte ikke før det var 10 mnd, mens et av de andre barna mine ålte ved 4-5 mnd.

Anonymous poster hash: 82867...a5f
Skrevet

Helt normal. Ikke test henne, bare la hun få utvikle seg. Bra å ha mye tid på gulvet ;)

Anonymous poster hash: 01f44...cc7
Skrevet

Hun er helt normal og henger ikke langt etter. Gi henne tid og kos deg max med babyen din. Min yngste satte seg opp selv når han var seks måneder, og reiste seg like etter. Jeg skulle gjerne sett at han hadde tid til å være baby også. Så, bare nyt :-)

Anonymous poster hash: bce53...114

Skrevet

Høres veldig normalt ut.

Babyer skal jo helst ikke sitte før de setter seg opp selv.

Skrevet

Høres helt normal ut, ikke sein.

Anonymous poster hash: 2e765...b1e
Skrevet

Det høres helt normalt ut.

Skrevet

Høres helt normalt ut. Mine har ikke satt seg opp selv før de var ca. 9 mnd. Begge gikk rett over 12 mnd.

Anonymous poster hash: dfa22...53d
Skrevet

Da barselgruppa mi møttes ved 6 mnd var det bare min som såvidt kunne sitte. De tre andre lå rett ut. De tre mødrene ble selvsagt bekymret, og stresset med dette.

Tenk at et av 4 barn skulle stresse de 3 andre?

Noen er tidlig, noen er sen ;)

Nyt babytiden, den forsvinner altfor fort. Min forsvant før 9 mnd da han gikk. De tre andre tok det med ro og gikk ikke før 14-16 mnd. Hvem tror du var misunnelig på den bedagelige tilværelsen til de 3 andre mødrene - jeg ;)

Anonymous poster hash: 18d27...e8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...