Gå til innhold

Gutten min på 8 år har stor mage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt det hele livet. Den buler ut rett der sternum slutter og ser veldig oppblåst ut. Minner om sånn som barna på bilder fra Afrika har (for å ta et litt teit elsempel). Han er ellers normalt slank, innenfor normalvekt (30 kilo og 136 høy).

Driver med svømming og jujitsu. Ellers aktiv. Men det var denne magen da. Den sitter liksom så høyt og unaturlig også.

Noen som vet om det er noe å få gjort med det?

Anonymous poster hash: 46eb2...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere testet for matallergier?

Anonymous poster hash: 3a292...86e
Skrevet

Er han sjekket for matallergier o.l.?

Det er jo ganske vanlig at små barn har struttemage, men den forsvinner som regel før de begynner på skolen. Har normalt slanke barn selv (4 stykker) og alle sammen har hatt den søte babymagen, men den har forsvunnet en gang mellom 4 og 6 år. 7-åringen min har helt flat mage, mens 5-åringen fremdeles har en liten runding på magen (babyfett?), men er ellers slank.

Om sønnen din som har blitt såpass stor har så utspent og "stinn" mage ville jeg snakket med legen. Som sagt tenker jeg først og fremst på matalleriger, men det kan kanskje være andre grunner også.

Anonymous poster hash: bb322...d6a
Skrevet

Høres ut som allergireaksjon.

Anonymous poster hash: 83287...a2b

Skrevet

Han er sjekket for allergier (vet ikke om det var matallergier også) eneste vi fikk beskjed om var gresspollen. Var en blodprøve han tok.

Gjest Julia1984
Skrevet

Min 4 åring er sånn hvis vi ikke reduserer brødmåltider. Han har ingen direkte allergier, men som legen sier skal vi redusere brød etc. Knekkebrød fungerer bedre.

Skrevet

Hi over

Skrevet

Min 4 åring er sånn hvis vi ikke reduserer brødmåltider. Han har ingen direkte allergier, men som legen sier skal vi redusere brød etc. Knekkebrød fungerer bedre.

Vi kan høre med legen om det er lurt. Han har flat mage når han våkner. Er veldig glad i rugsprø knekkebrød, så vi kan prøve det noen dager i stedet for brød.

Hi

Skrevet

Høres veldig ut som intoleranse for enkelte matvarer.

Anonymous poster hash: 3324d...6d7
Skrevet

Takk for svar. Leste nå på nett at gresspollen (timotei) kunne ha kryssallergier med flere korntyper (hvete, havre, rug, bygg med flere).

Er det trygt å eliminere dette fra kosten en periode uten å snakke med lege først?

Og isåfall. Hva mater vi da barnet med? Ikke knekkebrød, brød, pasta, musli, frokostblanding. Hjelpes. Da kommer han jo til å sulte.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...