Gå til innhold

Alt nytt til SFO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi starter på SFO neste uke. Det er jo 2 uker før skolestart. Kjøper dere nye sandaler og utesko til SFO-start eller bruker dere det dere har fra barnehagen som ser greit ut, men som selvfølgelig vises er brukt? Jeg vil jo at hun skal være ny og fin til skolestart, men om jeg både skal kjøpe innesandaler, utesandaler og utesko blir det jo en formue. Ikke at vi ikke har råd til det, men det føles litt unødvendig. Eller? Hvordan har dere gjort det som har vært igjennom dette tidligere? :-)

Anonymous poster hash: af98c...7af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker de samme inneskolene på skolen og sfo (har samme garderobe) så vi har kjøpt nye innesko. Ellers har vi ikke kjøpt noe nytt, og det tror jeg ikke er så vanlig heller. 

Har tre barn på skolen hvor yngste begynner i 2.klasse nå og da hun begynte på sfo i fjor hadde de fleste barna samme klær, sko, regntøy og yttertøy som de hadde i barnehagen noen uker tidligere. Var bare på første skoledag de pyntet seg litt.

Anonymous poster hash: 89719...27b
Skrevet

Kjøper ikke nye sko og klær dersom ungene har.

Her har de fått nye klær til første skoledag, ikke nye sko.

På Sfo her har det vært ganske kaos så brukte sko og har kjøpt billige regnklær til å henge det siden dyre bare forsvant.

Ranselen har vi spart til første skoledag så har brukt en sekk vi hadde hjemme til tingene.

Anonymous poster hash: 4526c...380

Skrevet

Takk for rådene :-) Da får sandaler og joggesko fra barnehagen duge. Men nye innesko trenger hun, så da blir det tur til byen etterpå :-)

HI

Anonymous poster hash: af98c...7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...