Gå til innhold

Trenger tips! Har noen sårt tiltrengte timer til husarbeid i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et hus som ikke ser ut!! Her har det nå vært "barnehage" i flere dager og har endelig nå noen timer barnefri. Hvor starter jeg?? Hjelp meg om du er strukturert! Her er skittentøy, urett tøy, ferdigheter, rotete og møkkete overalt!!!

Anonymous poster hash: c5c3b...b2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ubrettet og ferdigbrettet

Anonymous poster hash: c5c3b...b2f

Skrevet

Skriv deg ei liste over det som må gjøres.

Sett på høy musikkg lag ei flaske vann som du kan drikke av innimellom

Jeg gjør som regel i denne rekkefølgen

Sett på vaskemaskin

Brett og legg på plass det som er reint

Skyll og sett inn i oppvaskmaskina

Rydd alt av rot

Tørk støv

Støvsuge

Vask bad

Vask gulv

Lykke til :)

Veldig glad jeg selv gjorde ferdig mitt hus i går! ;)

Anonymous poster hash: a7a0f...8ab

Skrevet

Del opp tiden i vært rom. Begynn feks med å rydde. Først stue,så kjøkken osv. Tørk støv. Og støvsug/mopp/vask gulv til slutt. Jeg hadde tre timer i går. Og du rekker mye på et par timer. Går fort å vaske når alt er ryddig.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Begynn i ett rom av gangen! Få klær inn i skap, sett på en maskin, rydd annet mens den går, heng opp klær, vask leiligheten/huset! Ha på den musikken du liker best, og ta det som en "fest"! :)

Skrevet

Enig med de over deg her! Skriv en liste og/eller ta rom for rom. Jeg gjør omtrent slik:

Setter på klesvasken.

Rydder og vasker kjøkkenet (ikke gulv).

Rydder og tørker støv i stue evnt andre oppholdsrom.

Vasker og rydder bad/toalett.

Støvsuger/vasker over gulvene til slutt.

Og ja, musikk til jobben er viktig. Jeg koser meg faktisk når jeg kan gjøre dette...men mulig jeg er rar 😜

Anonymous poster hash: e54e6...eb2

Skrevet

Jeg starter alltid med klesvasken. Setter på en maskin, og jobber som juling mens den går. Så starter jeg med det rommet som er minst rotete. Jeg blir nemlig i godt humør av å se at noe blir helt ryddig :) Jeg starter med søpla, og så har jeg med meg en kurv, der jeg samler ting som skal legges på plass.

Slik går jeg gjennom rom for rom..

Anonymous poster hash: 96d1a...418
Skrevet

Pleier å ta rom for rom når det er kaostilstander. Rydder på plass det som hører hjemme i det aktuelle rommet, flytter det som hører hjemme i et annet rom dit. Når jeg er ferdig i første rom, beveger jeg meg til neste. Når alle rom er tilbake til normaltilstand, blir det støvtørk, støvsuging og vasking. Klesvask tar jeg alltid til slutt, for da må jeg i kjellern..

Skrevet

Samme problemet her. Ikke så skittent, men forfærdelig rotete. Kom hjem fra ferie for noen dager siden og ungene skal leke med alle lekene samtidig. Fant ikke ut hvor jeg skulle begynne så jeg satte meg ned å lekte med lego istedenfor.

Skrevet

Setter på klesvask og oppvaskmaskin og rydder mens de går. Setter på ny maskin når 1 er ferdig. Henger opp når maskinen er ferdig og fortsetter.

Anonymous poster hash: b19e9...0f8

Skrevet

Logge ut av Dib bruker å være særdeles effektivt. 

Anonymous poster hash: f5895...66d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...