Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #1 Skrevet 1. august 2014 Hvordan gikk det? Mine er to år og to mnd. Jeg føler at de er veldig knyttet til meg og frykter at det vil bli en stor og vond overgang for dem. Håper at det er en fordel at det er en liten barnehage og at de har hverandre og storebror som også går der. Anonymous poster hash: b5f9d...e60
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Skulle det og gledet meg så til det ekstra året, men hadde er så vanvittig sosialt og selvstendig barn at det ble barnehage gitt. Hun kjedet seg hjemme og når barselgruppe barna begynte i barnehage hadde vi ikke så mange å møte på hverdagen. Hun var helt ekstatisk av lykke når hun begynte der. Anonymous poster hash: fb8cf...41c
Elsker livet Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Mine har begynt da de var ca. 3 år. Det gikk helt strålende. de var veldig klare for nye mennesker, leker og aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Vårt andre barn begynte når h*n var to - da gikk h*n i barnepark (åpen 4 timer om dagen, barna er i all hovedsak ute, og sover gjerne halve tiden) fra h*n var 15 mnd til 2 år. Det fungerte strålende - korte dager, fantastiske voksne, trygge omgivelser, OG den kjempeviktige sosiale omgangen med andre barn. Pga den friske lufta (?) var barnet omtrent ikke sykt og fikk en god og trygg overgang når h*n startet i bhg. Vi hadde tenkt å ha nr tre hjemme til fylte to men ombestemte oss nylig fordi vi ser at også denne er en aktiv, trygg, motorisk flink og sosial type, slik at også h*n skal gå i park det neste året. Parkene er dessverre en "utdøende rase" og det er tragisk - det er en fantastisk overgang til lange dager i bhg med mange barn, få voksne og et utrolig intenst lyd- og aktivitetsnivå. Anbefaler park på det sterkeste om det finnes der dere bor - det er ikke så lett å aktivisere ettåringer og de har helt andre behov enn babyer;-) lykke til! Anonymous poster hash: 12447...ffe
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 Mine har begynt da de var ca. 3 år. Det gikk helt strålende. de var veldig klare for nye mennesker, leker og aktiviteter. Godt å høre! Angrer nesten nå som det nærmer seg. Skulle gjerne hatt dem hjemme lenger, men føler meg nesten presset til å la dem starte i barnehagen. Barnehagen er nærmeste nabo, så det blir kanskje greit at de er der og leker litt noen timer midt på dagen. Anonymous poster hash: b5f9d...e60
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 gikk veldig bra. over all forventning! Anonymous poster hash: 36a26...3a3
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Min begynnte når han var 22 mnd. Det gikk strålende. Litt gråting ved levering de første dagene, men det var vanlig. Jeg ville ikke at han skulle begynne i barnehage når han var 1 år. Alt for tidlig syns jeg. Vi var i åpen bhg 1-2 g pr uke, og møtte andre som var hjemme. Ellers ble han flink til å leke seg selv, noe han fortsatt er. Aldri syk. Slapp at han ble syk hele tiden etter bhg oppstart. Har hele tiden fått beSkjed om at han er en rolig og trygg gutt. Nestemann skal heller ikke begynne i bhg tidlig. Var selvfølgelig litt slitsomt til tider, men det skal være det når en har barn. Anonymous poster hash: 863d4...9e3
Elsker livet Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Mine har begynt da de var ca. 3 år. Det gikk helt strålende. de var veldig klare for nye mennesker, leker og aktiviteter. Godt å høre! Angrer nesten nå som det nærmer seg. Skulle gjerne hatt dem hjemme lenger, men føler meg nesten presset til å la dem starte i barnehagen. Barnehagen er nærmeste nabo, så det blir kanskje greit at de er der og leker litt noen timer midt på dagen. Anonymous poster hash: b5f9d...e60 Presset har jeg merket også. Eller jeg fikk spørsmål om det hele tiden. Nå skal min 3 åring begynne 2 dager fra høsten av. Regner med det går like fint som det har gjort med de 3 andre. Etter jul skal han sannsynligvis gå 3 dager, og slik fortsetter vi frem til skolestart. Når de er to stk. blir det nok veldig fint for både barna og deg å få en pause fra hverandre, de har jo også hverandre, noe som sikkert hjelper på trygghetsfølelsen i starten.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #9 Skrevet 1. august 2014 Ene barnet mitt begynte da hun var to. Det gikk som en drøm! Tusen ganger enklere enn broren som begynte da han var 15 mnd. Derfor skal også nr 3 vente til hun blir to år. Anonymous poster hash: 695e9...acd
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #10 Skrevet 1. august 2014 Min gutt begynte når han var to år å det gikk egentlig ikke så veldig bra. Han var så utrygg i barnehagen at de måtte ta vognen hans inn på avdelingen så han kunne sitte i den,for det var kun der han følte seg trygg. Han var helt hysterisk når jeg leverte han i barnehagen å jeg følte meg som verdens verste mor som likevel gikk fra han. Ikke at jeg hadde noe særlig valg da ettersom jeg hadde jobb. I våres barnehage hadde de ett system der de annenhver uke måtte være på en annen avdeling tidlig om morgenen å det vil si at jeg måtte levere han til nye ansatte som han knapt kjente, Så etter å bare ha gått i barnehagen en uke så måtte jeg levere han til noen han nesten ikke kjente å han var helt hysterisk og hylskreik av full kraft når jeg skulle levere han. Det ble jo ikke bedre av at de to ansatte allerede hadde tre andre unger som skreik. Når jeg henter han får jeg høre at han hadde skreket en hel time,før det kom en på jobb som han var trygg på. Da ble ikke akkurat samvitigheten min bedre Så å bli trygg i barnehagen var en lang prosess med mye dårlig samvitighet og mye skriking fra småen. Men når han først ble trygg så er barnehagen bare helt fantastisk! Når han begynte i barnehagen snakket han knapt,å etter å ha gått der 6 mnder så hadde mye mer og bedre språk. Anonymous poster hash: 73f03...8a4
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #11 Skrevet 1. august 2014 Min gutt begynte når han var to år å det gikk egentlig ikke så veldig bra. Han var så utrygg i barnehagen at de måtte ta vognen hans inn på avdelingen så han kunne sitte i den,for det var kun der han følte seg trygg. Han var helt hysterisk når jeg leverte han i barnehagen å jeg følte meg som verdens verste mor som likevel gikk fra han. Ikke at jeg hadde noe særlig valg da ettersom jeg hadde jobb. I våres barnehage hadde de ett system der de annenhver uke måtte være på en annen avdeling tidlig om morgenen å det vil si at jeg måtte levere han til nye ansatte som han knapt kjente, Så etter å bare ha gått i barnehagen en uke så måtte jeg levere han til noen han nesten ikke kjente å han var helt hysterisk og hylskreik av full kraft når jeg skulle levere han. Det ble jo ikke bedre av at de to ansatte allerede hadde tre andre unger som skreik. Når jeg henter han får jeg høre at han hadde skreket en hel time,før det kom en på jobb som han var trygg på. Da ble ikke akkurat samvitigheten min bedre Så å bli trygg i barnehagen var en lang prosess med mye dårlig samvitighet og mye skriking fra småen. Men når han først ble trygg så er barnehagen bare helt fantastisk! Når han begynte i barnehagen snakket han knapt,å etter å ha gått der 6 mnder så hadde mye mer og bedre språk. Anonymous poster hash: 73f03...8a4 Herregud så forferdelig! Dette hadde jeg klaget på. Slikt hadde jeg ikke funnet meg i. Hos bhg til sønnen min, hadde han ei som var hans kontakt. Det var hun som tok imot han de første dagene, og han ble veldig trygg på henne fort. Ei hærlig dame. De var kjempe flinke til å gradvis utvide til de andre ansatte. Men det er ikke base bhg, men en god gammeldags bhg med egne avd. Anonymous poster hash: 863d4...9e3
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #12 Skrevet 1. august 2014 Min gutt begynte når han var to år å det gikk egentlig ikke så veldig bra. Han var så utrygg i barnehagen at de måtte ta vognen hans inn på avdelingen så han kunne sitte i den,for det var kun der han følte seg trygg. Han var helt hysterisk når jeg leverte han i barnehagen å jeg følte meg som verdens verste mor som likevel gikk fra han. Ikke at jeg hadde noe særlig valg da ettersom jeg hadde jobb. I våres barnehage hadde de ett system der de annenhver uke måtte være på en annen avdeling tidlig om morgenen å det vil si at jeg måtte levere han til nye ansatte som han knapt kjente, Så etter å bare ha gått i barnehagen en uke så måtte jeg levere han til noen han nesten ikke kjente å han var helt hysterisk og hylskreik av full kraft når jeg skulle levere han. Det ble jo ikke bedre av at de to ansatte allerede hadde tre andre unger som skreik. Når jeg henter han får jeg høre at han hadde skreket en hel time,før det kom en på jobb som han var trygg på. Da ble ikke akkurat samvitigheten min bedre Så å bli trygg i barnehagen var en lang prosess med mye dårlig samvitighet og mye skriking fra småen. Men når han først ble trygg så er barnehagen bare helt fantastisk! Når han begynte i barnehagen snakket han knapt,å etter å ha gått der 6 mnder så hadde mye mer og bedre språk. Anonymous poster hash: 73f03...8a4 Herregud så forferdelig! Dette hadde jeg klaget på. Slikt hadde jeg ikke funnet meg i. Hos bhg til sønnen min, hadde han ei som var hans kontakt. Det var hun som tok imot han de første dagene, og han ble veldig trygg på henne fort. Ei hærlig dame. De var kjempe flinke til å gradvis utvide til de andre ansatte. Men det er ikke base bhg, men en god gammeldags bhg med egne avd. Anonymous poster hash: 863d4...9e3 Ja sønnen min hadde også en som var hans kontaktperson som tok imot han den første uken,men den andre uken ble han som sagt tatt imot av en han knapt kjenner. Heldigvis klaget nesten alle foreldrene på det,så etter første dagen ble den ordningen avsluttet. Anonymous poster hash: 73f03...8a4
magica fra tryll Skrevet 1. august 2014 #13 Skrevet 1. august 2014 Mine 3 første begynte i barnehage når de var ca 3(det eksisterte så og si ikke småbarnsavdelinger den gangen). Før det var de hos besteforeldre/dagmamma fra ca 1 års alder. De 3 siste har vært hjemme med meg til ca 2 år. Det har ikke vært vanskelig å begynne i barnehage for noen av dem:)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #14 Skrevet 1. august 2014 Begynte ved 2,5 år. Det gikk kjempelett. Vi besøkte barnehagen et par ganger våren før start. Første dag var jeg der i en times tid og hentet henne for soving. Dagen etter var jeg der kanskje 20 min og hun sov i bhg. Veldig greit med barn som både er bleiefrie og kan gjøre seg forstått når de begynner i barnehagen. Vi kunne jo forklare dette og forberede henne og hun var helt inneforstått med det. (Dette var "jobben" hennes, mamma og pappa måtte på sine jobber). Anonymous poster hash: df4cd...264
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #15 Skrevet 1. august 2014 Selvfølgelig er barna knyttet til deg HI Du er jo mammaen. Det betyr jo ikke at barna ikke kan kose seg i barnehagen. MIn startet rett før han ble 2. Gikk som en drøm! Anonymous poster hash: 6ce53...36a
Elskerhøsten2014 Skrevet 1. august 2014 #16 Skrevet 1. august 2014 Min er nesten 19mnd når han begynner,skulle gjerne vert hjemme til neste august med han,men ikke mulighet til det økonomisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå