Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Er på tur ned i vekt og har akkurat begynt å bevege litt på meg. Går i rask gang en time tre ganger i uka. Har ingen stopp på disse turene. Går raskt hele veien. Har ikke trent på år og dag, så er ikke i særlig god form. Bruker pulsklokke med sånn magebelte som hører til. Det står at jeg forbrenner ca. 550 kalorier på en gåtur, men når jeg googler, så ser jeg at man forbrenner rundt 250-300 kalorier på en times gåtur med rask gange. Viser min pulsmåler feil? Eller hva er greia? Jeg veier forresten 79 kg og er 1.68 høy om det har betydning. Anonymous poster hash: fff4c...a78
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Definisjon av "rask" gange, kan være så mangt. Om du virkelig får opp pulsen osv vil ha litt å si. Siden du du sier du ikke har trent på lenge, regner jeg med at du ikke har all verdens muskelmasse heller. Mye muskelmasse gir høyere forbrenning.Den telleren du bruker på nett - tar den hensyn til høyde og vekt? Ingen fasit, men litt tanker bare dette her.... Anonymous poster hash: a6df7...d00
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #3 Skrevet 1. august 2014 Hva ligger pulsen din på da? Da var veldig høyt for å gå syns jeg, men det har også sammenheng med at du veier mye. Anonymous poster hash: a7c9b...40d
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Hvis du har stilt inn klokka di riktig så stemmer det jo. Jeg begynte å løpe for to år siden. Veide 40 kg for mye. Jeg brukte ca 800 kalorier på en tur jeg bruker bare 350 på nå. Til sammenligning. Utrent og overvektig så bruker du mer. Anonymous poster hash: 5745a...39c
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 Du må i så fall ha høy puls hele turen, så er det ikke umulig da Pass på at verdiene som alder, høyde og vekt er rett stilt inn på klokka. Anonymous poster hash: 1c581...469
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Pulsklokka beregner kalorier utfra puls og hva du har lagt inn av høyde, vekt, alder, kjønn og makspuls. Har du lagt inn en for lav makspuls tror den at du jobber på en høyere intensitet enn reelt og den beregner da også et høyere kaloriforbruk. Nå tror jeg at et kaloriforbruk på 250 på en time er for rolig gange, dvs med lav puls. Siden du sier at du er utrent vil jeg anta at du har forholdsvis høy puls og at du derfor brenner forholdsvis mange kalorier på en slik tur. Når du blir i bedre form vil pulsen din bli lavere og du vil også få et lavere kaloriforbruk. Anonymous poster hash: 8f60c...4d2
mamma_til_gutt Skrevet 1. august 2014 #7 Skrevet 1. august 2014 Jeg forbrenner 600kcal på en times løping, så det høres litt høyt ut. Men om du er overvektig kan det stemme. Msn forbrenner mer da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå