kiki1980 Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Vi var på besøk hos en familie som har 7årgammel gutt. Jeg har to gutter på 3 og 4år. Alle tre gutter var på rommet til 7åringen. Første gang kommer 4åringen gråtende og sier at gutten hoppet på magen hans. Etter litt kjeft fra foreldrene går de på rommet igjen. Der ble det stille så kommer 4åringen igjen gråtende og sier at gutten tok kvelertak på han og kvalte hanslik at han kunne ikke puste. 3åringen fortalte det samme. Gutten fikk kjeft, unnskyldte seg osv men jeg lurer på om det er normal oppførsel til en. 7år gammel gutt? Han hadde adhd diagnose hengende over seg da han gikk barnehage men, til meg,så det ut som han roeet seg ned.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Normal eller ikke. Hadde ikke latt barna mine være alene ett sekund med barnet. Anonymous poster hash: 5d86b...7e6
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Selvsagt ikke normalt Anonymous poster hash: a7372...1ea
kiki1980 Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2014 Jeg tenker at større barna er litt mer røff enn mindre barn,men må si at jeg husker ikke noen som gjorde slike ting da jeg var barn. Bør jeg nevne utredning? Jeg skal ikke la mine barn være alene med gutten. Litt trist...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Ikke normalt!! Anonymous poster hash: d775d...13b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 På ingen måte normalt. Håper det går bra med guttene dine. Ganske traumatisk å bli tatt kvelertak på... Anonymous poster hash: d497f...e57
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #8 Skrevet 1. august 2014 Såklart ikke normalt. OG jeg ville gitt klar beskjed til foreldrene at barna mine ikke fikk være alene 1 sekund med han! Anonymous poster hash: fdead...8e8
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #9 Skrevet 1. august 2014 Overhodet ikke normalt. Han utgjør dessuten en fare for barna dine. Barn kan kvele barn. Anonymous poster hash: ede18...f0c
kiki1980 Skrevet 1. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 1. august 2014 Nei, de skal ikke være sammen alene i det hele tatt. De ble ikke alene med han da han var mindre heller siden han var litt hyperaktiv, sjalu og sånn. Men da kom ei periode da han ble rolig og da tenkte jeg at han roet seg ned. Nå tenker jeg at han bare forandret sitt måte på å være overaktiv. BArna mine ble urolige men roet seg ned. Jeg har ikke vært borti en slik oppførsel før altså. Jeg faktisk trodde at en 7åring finner ikke på sånne ting, at 7 åringer er store nok barna. Har jeg rett eller er det bare dette barnet som er problemet? Min brors datter er også 7 år. Betyr det jeg kan ikke la henne være alene med gutta på rommet sitt?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #12 Skrevet 1. august 2014 Ikke normalt, og slik oppførsel må foreldrene få beskjed om at de må ta tak i hvis de ikke skjønner det selv. Anonymous poster hash: bb5c3...f02
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #13 Skrevet 1. august 2014 Hvordan kan dere bare slå fast at dette ikke er normal oppførsel med så lite informasjon? Ja, gutten høres litt vel røff ut, men vi vet for lite til å si noe mer. Har selv to gutter rundt den alderen og de kan være ganske så tøffe med hverandre selv om de ikke har gjort akkurat de tingene du refererer til her (som jeg vet da...). Guttene mine er, så vidt jeg vet da, helt normale. Anonymous poster hash: 47fe4...a58
kiki1980 Skrevet 1. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 1. august 2014 Hvordan kan dere bare slå fast at dette ikke er normal oppførsel med så lite informasjon? Ja, gutten høres litt vel røff ut, men vi vet for lite til å si noe mer. Har selv to gutter rundt den alderen og de kan være ganske så tøffe med hverandre selv om de ikke har gjort akkurat de tingene du refererer til her (som jeg vet da...). Guttene mine er, så vidt jeg vet da, helt normale. Anonymous poster hash: 47fe4...a58 Oppfører de seg slik mot småbarn også? Lar du dem være alene på rommet sitt? Kunne du latt dem alene på rommet sammen med mindre barn?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 1. august 2014 #15 Skrevet 1. august 2014 Jeg synes ikke dette vitner om en normal oppførsel. Men det jeg reagerer mest på, er den tilsynelatende tafattheten til foreldrene. Når gjestene gjentatte ganger blir ofre for sønnens utagering, så hjelper det tydeligvis ikke bare med kjeft. De må våge å ta mer tak i det. Jeg ville nok ha spurt om de heller kunne leke ute hvor dere kunne se dem, i stedet for på rommet.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #16 Skrevet 1. august 2014 Hvordan kan dere bare slå fast at dette ikke er normal oppførsel med så lite informasjon? Ja, gutten høres litt vel røff ut, men vi vet for lite til å si noe mer. Har selv to gutter rundt den alderen og de kan være ganske så tøffe med hverandre selv om de ikke har gjort akkurat de tingene du refererer til her (som jeg vet da...). Guttene mine er, så vidt jeg vet da, helt normale. Anonymous poster hash: 47fe4...a58 Oppfører de seg slik mot småbarn også? Lar du dem være alene på rommet sitt? Kunne du latt dem alene på rommet sammen med mindre barn? Selvsagt oppfører de seg stort sett ikke slik, men ting kan skje. For å gi ett eksempel: Eldstemann var på en lekeplass for en stund siden. Han og en annen gutt som var litt yngre (4 kanskje?) ville leke med den samme tingen og den yngste gutten bet min sønn (det var tannmerker på armen hans). Min sønn slo da tilbake, og resultatet er at den minste gutten kommer gråtende ut og sier at "den slemme gutten slo meg". Jeg så alt og kan si at det var eksakt slik det hendte, men min sønn ble "den slemme" i denne situasjonen likevel. Selvfølgelig har jeg forklart ham at at ikke må gjøre slik med de som er yngre enn ham selv og han forstår. Ja, guttene mine er på rommet alene med andre barn og det går stort sett bra, men selvfølgelig blir det krangler innimellom. Anonymous poster hash: 47fe4...a58
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #17 Skrevet 1. august 2014 Nei jeg synes ikke det høres normalt ut :/ Anonymous poster hash: fd9b9...a68
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #18 Skrevet 1. august 2014 Hvordan kan dere bare slå fast at dette ikke er normal oppførsel med så lite informasjon? Ja, gutten høres litt vel røff ut, men vi vet for lite til å si noe mer. Har selv to gutter rundt den alderen og de kan være ganske så tøffe med hverandre selv om de ikke har gjort akkurat de tingene du refererer til her (som jeg vet da...). Guttene mine er, så vidt jeg vet da, helt normale. Anonymous poster hash: 47fe4...a58 Oppfører de seg slik mot småbarn også? Lar du dem være alene på rommet sitt? Kunne du latt dem alene på rommet sammen med mindre barn? Selvsagt oppfører de seg stort sett ikke slik, men ting kan skje. For å gi ett eksempel: Eldstemann var på en lekeplass for en stund siden. Han og en annen gutt som var litt yngre (4 kanskje?) ville leke med den samme tingen og den yngste gutten bet min sønn (det var tannmerker på armen hans). Min sønn slo da tilbake, og resultatet er at den minste gutten kommer gråtende ut og sier at "den slemme gutten slo meg". Jeg så alt og kan si at det var eksakt slik det hendte, men min sønn ble "den slemme" i denne situasjonen likevel. Selvfølgelig har jeg forklart ham at at ikke må gjøre slik med de som er yngre enn ham selv og han forstår. Ja, guttene mine er på rommet alene med andre barn og det går stort sett bra, men selvfølgelig blir det krangler innimellom. Anonymous poster hash: 47fe4...a58 Forskjell på at barn biter hverandre, og at en 7 år gammel gutt hopper på magen til et mindre barn. Anonymous poster hash: fd9b9...a68
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #19 Skrevet 1. august 2014 Hvordan kan dere bare slå fast at dette ikke er normal oppførsel med så lite informasjon? Ja, gutten høres litt vel røff ut, men vi vet for lite til å si noe mer. Har selv to gutter rundt den alderen og de kan være ganske så tøffe med hverandre selv om de ikke har gjort akkurat de tingene du refererer til her (som jeg vet da...). Guttene mine er, så vidt jeg vet da, helt normale. Anonymous poster hash: 47fe4...a58 Oppfører de seg slik mot småbarn også? Lar du dem være alene på rommet sitt? Kunne du latt dem alene på rommet sammen med mindre barn? Selvsagt oppfører de seg stort sett ikke slik, men ting kan skje. For å gi ett eksempel: Eldstemann var på en lekeplass for en stund siden. Han og en annen gutt som var litt yngre (4 kanskje?) ville leke med den samme tingen og den yngste gutten bet min sønn (det var tannmerker på armen hans). Min sønn slo da tilbake, og resultatet er at den minste gutten kommer gråtende ut og sier at "den slemme gutten slo meg". Jeg så alt og kan si at det var eksakt slik det hendte, men min sønn ble "den slemme" i denne situasjonen likevel. Selvfølgelig har jeg forklart ham at at ikke må gjøre slik med de som er yngre enn ham selv og han forstår. Ja, guttene mine er på rommet alene med andre barn og det går stort sett bra, men selvfølgelig blir det krangler innimellom. Anonymous poster hash: 47fe4...a58 Forskjell på at barn biter hverandre, og at en 7 år gammel gutt hopper på magen til et mindre barn. Anonymous poster hash: fd9b9...a68 Selvsagt, jeg mener bare at man skal være litt forsiktig med å være veldig bombastisk om hvorhvidt et barns oppførsel hvis man ikke kjenner vedkommende, men bar får referert fra andre løst om et par episoder. For alt jeg vet, kan denne guttungen være klin kokos, men poenget mitt er at jeg vet ikke og kan ikke bedømme det med så lite informasjon. Når mine gutter krangler og en av dem kommer gråtende til meg og forteller hva som skjedde, kan det høres helt forferdelig ut, men sannheten er ofte litt mer nyansert. Anonymous poster hash: 47fe4...a58
smula80 Skrevet 1. august 2014 #20 Skrevet 1. august 2014 Ikke normalt, han burde vite at han skal være forsiktig med de som er mindre enn han.
kiki1980 Skrevet 1. august 2014 Forfatter #21 Skrevet 1. august 2014 Jeg lar begge mine gutta være alene på rommet. De krangler og slår hverandre om de vil ha den samme leken, eller er sulten. De har også venner på rommet sitt, de krangler også og jeg anser det som normalt. Man må jo passe på hele tiden og jeg hører hva som skjer. Det som er annerledes her, og som skremte meg egentlig, er den stillheten som var på rommet. De lekte ikke. Jeg kunne ha hørt om de lekte. Og så kommer han plutselig ut. Jeg ble litt skremt av at jeg trodde at 7 åring er litt mer "voksen" enn det.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2014 #22 Skrevet 1. august 2014 Jeg lar begge mine gutta være alene på rommet. De krangler og slår hverandre om de vil ha den samme leken, eller er sulten. De har også venner på rommet sitt, de krangler også og jeg anser det som normalt. Man må jo passe på hele tiden og jeg hører hva som skjer. Det som er annerledes her, og som skremte meg egentlig, er den stillheten som var på rommet. De lekte ikke. Jeg kunne ha hørt om de lekte. Og så kommer han plutselig ut. Jeg ble litt skremt av at jeg trodde at 7 åring er litt mer "voksen" enn det. Det høres absolutt skremmende ut og jeg skjønner at det var en ekkel opplevelse. Anonymous poster hash: 47fe4...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå