Gjest Antarctica Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Her florerer mange tråder om terror, og felles for dem er de gjentatte forsøkene på å kvele alle tilløp til humor om emnet "fordi det er så alvorlig". (Mulig noen av de negative meldingene som akkurat jeg har lagt merke til skyldes at mange anonyme er generelt furtne på dem som skriver med nick, men selv hvis vi tar høyde for det, er det mye syting om at det er fælt å slå vitser om dette.) Jeg skjønner ikke hvordan situasjonen blir farligere av at man klarer å le, (terroristene leser neppe mammaforum) og syns folk skal ta seg tid til å lese Otto Nielsens sang fra Grini "Det har vi". Hvis han ikke hadde hatt galgenhumor midt i jævelskapen ville det jo ha vært ti reiser verre!
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Det handler vel om at folk er redde da? For mange er det skummelt å spøke med slikt som er uavklart og ukontrollerbart .. for andre er det nærmest nødvendig, og veldig befriende - bare synd at de førstnevnte ofte er så moraliserende, men det ligger vel i sakens natur.. Anonymous poster hash: 3e47b...079
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Ja og de som skriver med nick er ikke like anonyme? Tviler på at du ville skrevet under fullt navn og med bilde. Eller??? Anonymous poster hash: f8aa4...c62
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Er egentlig rimelig overrasket over hvor mange hysteriske damer der viste seg å være her. Greit å være redd, holde seg unna arrangementer etc men seriøst pakke en koffert i tilfelle evakuering?? Jeg vil påstå at slike mennesker ikke er skikket til å ta seg av barn og da lurer jeg, HVA gjør de på et mamma forum?? Anonymous poster hash: 30a8e...764
Marriet Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Jeg er så glad jeg har evnen til å le, selv under tragiske omstendigheter. Det gjør verden liksom litt mer levelig.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Jeg er enig med deg. Jeg kan si så mye som at jeg slett ikke har gått gjennom livet på en rosa sky- men takket være galgenhumoren har jeg holdt meg oppe i litt traurige tider. Jeg mener at humor, livsglede, selvironi og evnen til å se optimistisk og positivt på tilværelsen, til tross for at ting kan være seige, er svært viktige egenskaper ift det å faktisk ha et godt liv og å klare seg gjennom kriser. Dessuten- det er stor forskjell på å fnise litt og fjase litt om noe som ikke engang har skjedd, og å le litt av disse nødbagene, for eksempel, enn det å le og tøyse med en faktisk tragedie. Jeg ville for eksempel ikke funnet på å gjøre humor utav 22.juli (utenom det å le av hvor stor en taper han fjotten er).
Hjertefru Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Det jeg ikke skjønner er at de litt surmaga kommenterer at "vi må tenke på de som er redde". Hvis man sitter der og er redd, skulle man tro det var godt å se at noen kan vitse om det "farlige" og at man da ble litt mindre redd? Eller?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #8 Skrevet 31. juli 2014 Det kan ligge mye styrke og utholdenhet i det å greie å le av alvorlige ting og ha galgenhumor rundt dem. Det er fullt mulig å være fullstendig klar over alvoret i en situasjon samtidig som man er i stand til å ha humor rundt det. Min erfaring har vært at det ofte er de som greier å se galgenhumor i noe som gjerne har best oversikt over alvoret i en situasjon. Fordi de greier å bedømme en situasjon mer objektivt og ikke lar seg styre bare av egne følelser. Når det er sagt har jeg forståelse for at folk reagerer forskjellig. Man har ulike erfaringer på godt og vondt, og det gjør at man også reagerer ulikt på ulike belastninger. Men det at noen greier å le av noe betyr ikke at de ser ned på de som ikke greier det, og det er vel ofte der det skjærer seg på forumet. Jeg har mange ganger takket min skaper (hvem det nå enn er ) for min galgenhumor Anonymous poster hash: bad67...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå