Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Tror egentlig de er like gode, man blir vant til det man har og foretrekker dermed det merket. Vi er strålende fornøyd med vårt canon, men det samme er min bror med sitt nikon og min far med sitt olympus. :-) vi har alle tre havnet på det kameraet vi har da vi har kommet over gode tilbud, og dermed fått oss kamera i klassen over vi egentlig tenkte å kjøpe. :-) Anonymous poster hash: 77eab...24c
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Jeg har nikon. D5200 tror jeg det heter. Følte det lå bedre i hånda enn Canon som jeg vurderte. Anonymous poster hash: b987a...790
Anyne Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Nikon! Mye mer brukervennlig og ligger bedre i hånden som noen over skrev. Knapper osv er på "naturlige" plasser ift hånden synes jeg :-)
pæreblomst Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 (endret) Jeg har en Nikon D5100 som jeg er kjempefornøyd med, men er nok litt smak og behag om man velger Nikon eller Canon Vurderte en Canon EOS60 (tror jeg det var) når jeg kjøpte, men endte opp med Nikon da den satt bedre i hånda mi. Det at den hadde fleksibel skjerm bak var også noe som telte i favør av den jeg valgte, da det gjør at jeg kan ta bilder over hodet f.eks og allikevel se hva jeg tar bilde av .. Mitt tips er å ta en tur i butikken og kjenne på hvordan de aktuelle føles i hånda. Det kan være litt forskjell, samt se hvem som evt har de funksjonene du har bruk for Lykke til! Endret 31. juli 2014 av pæreblomst
Gjest Ovidia Skrevet 31. juli 2014 #8 Skrevet 31. juli 2014 Smak og behag, om du ikke har objektiver ol fra tidligere som du vil fortsette å bruke. Prøv brukervennligheten og hvordan de ligger i hånden min. Jeg har alltid hatt nikon og er veldig fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #9 Skrevet 31. juli 2014 Ville heller valgt et speilløst systemkamera, som et fra Fujifilm. De koster mer enn flere av speilreflekskameraene til Canon/Nikon, men tar like gode bilder, har utskiftbar optikk (og mulighet for ekstern blits), innstilling av lukker/blender osv. Og de tar mindre plass og veier mindre. Jeg hadde Canon 7D før, og endte opp med å ofte ikk ha det med meg nettopp grunnet størrelse/vekt. Har nå Fujifilm x-e1, og elsker det. Mannen min som er fotograf og har Canon 5D mark III synes mitt kamera tar omtrent like bra bilder som hans (mitt koster 8000kr, hans kostet 30 000) Anonymous poster hash: 270a3...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå