Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 når hun jobber 130% stilling og mannen går hjemme? Her er mannen for tiden permittert og går hjemme. Barna er såpass store at de ikke trenger å passes i sommerferien. Et tredje barn går siste året i barnehagen. Jeg jobber 8-16, og har enda mye kontorjobb jeg må ta med hjem på grunn av svært hektisk periode i firmaet. Når jeg kommer hjem ser huset ikke ut. Oppvask og klesvask flyter, gulvene er skitne. Eneste mannen gjør er å lage middag og klippe hekken. Ellers gjør han absolutt ingenting med ungene og ingenting i huset. Hvis jeg sier "kan du gjøre det og det" så nikker han og fortsetter å sitte ved data/TV eller lese bok. Hvis jeg spør en gang til så spør han først om jeg ikke kan gjøre det selv, for så å bli irritert og gjøre det jeg ber om, med klapping av dører og sur mine. Er det virkelig slik det skal være? At jeg skal være trippelarbeidede? Jobber mer enn full stilling, gjør ALT i huset (inkludert skifte av dekk, søppelhåndtering, lese av strømmen, betale regninger, fikse sykler til barna osv) og følge barna opp på aktiviteter, mens han ikke gjør noen verdens ting, men bare trør hjemme og holder på med hobbyer? Anonymous poster hash: a5dbd...f4f
NettoppJa Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Nei det er ikke vanlig. Skriv liste over tingene som til enhver tid må gjøres inne og ute, så setter dere dere ned og avtaler hvem som ansvar for hva. Er han mest/minst glad i å vaske klær eller vaske bad? Gi han noen valg for ansvarsområder, enten eller. Og bli enig om hvilken standard det skal være på ting, feks er det greit at det står noe oppvask på benken, eller skal den til enhver tid være strøken? Skal skittentøyskurven alltid være tom, eller er det greit at man vasker først når en i familien er tom for undertøy/sokker? Hvor ofte må det støvsuges? Skal badet alltid være shinet fredag ettermiddag? osv. Good luck - det er en kamp!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Dette hadde jeg ikke funnet meg i!!! Her må mannen ta i et tak.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Nei. Og det vet du.. Anonymous poster hash: 5a8d3...1d0
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Enig med nr 2! Kan det i tillegg være at mannen din er deprimert over å ikke jobbe? Er vanligere blant menn det enn blant kvinner, visstnok. Ikke sikkert han vil innrømme det eller er klar over det selv en gang. Men still krav til ham! Det at han er permittert fra jobben betyr ikke at han er fritatt for alt arbeid hjemme i tillegg. Hvordan var arbeidsfordelingen mellom dere før han ble permittert? Hvis han aldri har bidratt særlig hjemme så forstår han vel ikke at han bør bidra mer nå heller (sløv mann...). Hvis det at han ikke bidrar hjemme startet etter at han ble permittert så holder jeg en knapp på depresjon. Om han bruker to timer daglig på å søke andre jobber, to-tre timer på husarbeid - da har han fremdeles ca en halv fridag frem til du kommer hjem fra jobb til hobbyer, data osv. Anonymous poster hash: e378e...854
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Det er fremdeles mange menn som tror at siden det er de som klipper hekk, plen og fikser bilen, så er de liksom fritatt alt av husarbeid. Anonymous poster hash: b8783...eb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå