Gå til innhold

Er dette lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var 9 timer på nattevakt inatt, og hadde 10-15 minutter pause. Dette er egentlig ganske vanlig i perioder, men kom til å tenke på om det egentlig er lov? 

Måtte virkelig holde tunga beint i munnen for å måle opp medisiner og regne ut styrken osv. 

Anonymous poster hash: af037...bfa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lovpålagt 30 min.

Anonymous poster hash: 7c6eb...1e2

Skrevet

Vi har 10-timers nattevakt, ofte uten pause.

Anonymous poster hash: ca8e2...d93

Skrevet

Lovpålagt 30 min. Anonymous poster hash: 7c6eb...1e2

Kan ikke stemme. Der jeg jobba var vi alene på nattevakt. Sykehjem. Ingen pause der.

Skrevet

Jobber du mer enn 5,5 time har du krav på pause. Jobber du mer enn 8 timer har du krav på minst 30 min pause, men de 30 minuttene må ikke være sammenhengende.

Når det er sagt, så er det selvfølgelig ikke forbudt å jobbe uten pause. Noen ganger må pausene forskyves.

Hvis du føler at du ikke får anledning til å avvikle pauser, må du ta det opp med din leder, evt rapportere det i avvikssystemet.

Anonymous poster hash: 48d4a...9f0

Skrevet

Lovpålagt 30 min. Anonymous poster hash: 7c6eb...1e2

Kan ikke stemme. Der jeg jobba var vi alene på nattevakt. Sykehjem. Ingen pause der.
jobba du hele tiden? Satt du ikke et sekund. Du har krav på 30 min pause, men er pausen betalt må du likevel være tilgjengelig. Det vil si at du har krav på å sitte ned, men du må være tilgjengelig til å trå til hvis noe skjer.

Anonymous poster hash: 787d3...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...