Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Er det en middag hjemme hos dere? Bare lurer litt siden så mange mener at pannekaker kvalifiserer som middag. Er jo omtrent de samme ingrediensene, bare med litt andre blandingsforhold (og bollene er ofte uten egg). Anonymous poster hash: 09760...745
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Her lager vi grove pannekaker uten sukker. Så hvis dere spiser brød så er ikke pannekaker noe verre. Anonymous poster hash: fdb2b...963
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Her lager vi grove pannekaker uten sukker. Så hvis dere spiser brød så er ikke pannekaker noe verre. Anonymous poster hash: fdb2b...963 Men nå ble det spurt i den andre tråden om vanlige pannekaker og uten noe tilbehør, ikke om "flatbrød" (som vel strengt tatt er en mer presis beskrivelse av det du lager , akkurat som at "boller" med grovt mel blir rundstykker). Anonymous poster hash: 09760...745
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Her lager vi grove pannekaker uten sukker. Så hvis dere spiser brød så er ikke pannekaker noe verre. Anonymous poster hash: fdb2b...963 Men nå ble det spurt i den andre tråden om vanlige pannekaker og uten noe tilbehør, ikke om "flatbrød" (som vel strengt tatt er en mer presis beskrivelse av det du lager , akkurat som at "boller" med grovt mel blir rundstykker). Anonymous poster hash: 09760...745 Og nei, jeg anser for øvrig ikke bare brød som fullverdig middag heller HI Anonymous poster hash: 09760...745
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Bruker kun egg, mel, salt og melk i pannekakerøre. Har da ikke sukker i det? Bolledeig bruker jeg sukker. Vi har alltid suppe til pannekakene og bruker hjemmelaget "syltetøy" uten sukker. Anonymous poster hash: b39c6...3be
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Pannekaker og hjemmelagd ertesuppe. Spiste min farmor en gang i uken gjennom hele sitt liv, og hun ble 98 før hun gikk bort. Er det beste barna kan få og et fint minne fra da min farmor levde. En tradisjon nesten Normalvektige hele gjengen og dette unner vi oss en gang i uken. Fy skam Anonymous poster hash: b25dd...ccf
Plutselig_gravid Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Her er pannekaker middag. Bruker hvetemel, salt, egg og melk. Pannekaker med sukker blir jo mer som vafler. Og ja. Det har faktisk hendt at vi har hatt boller til middag. Sånn på farten. Men vi har ikke kalt det middag da Det blir mer som at vi har spist boller i stedet for middag.
*Miss Marple* Skrevet 31. juli 2014 #8 Skrevet 31. juli 2014 Jeg har ikke lest tråden du henviser til, men fleskepannekaker er middagsmat her i huset. Det er ganske mye mindre sukker i pannekakene mine enn i bollene. Og egg er da bare positivt å ha i kosten? Vi har kanskje pannekaker til middag kanskje en gang i mnd og det lever vi veldig god med.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #9 Skrevet 31. juli 2014 Ja. Hender vi har pizzaboller eller skinkeboller til middag. Hender vi har pølse med brød også. Eller stekt bacon med pannekake rundt Hva er dette å henge seg opp i? Mange steder i landet er middagspannekaker en tradisjonsrett. Anonymous poster hash: aa0bb...4b4
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #10 Skrevet 31. juli 2014 Nå spiser vi grove pannekaker med soppstuing og bacon som fyll, blir middag av det.Men, ja, vi spiser boller til middag, fiskeboller, kjøttboller Anonymous poster hash: edd05...9a3
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #11 Skrevet 31. juli 2014 Aldri hørt om noen som putter sukker i pannekakerøre?! Er det vanlig?! Har vi aldri hatt Anonymous poster hash: b39c6...3be
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #12 Skrevet 31. juli 2014 Aldri hørt om noen som putter sukker i pannekakerøre?! Er det vanlig?! Har vi aldri hatt Anonymous poster hash: b39c6...3be Ja, det er vanlig. Google du og se. Alle har sukker i seg Jeg burde vel presisert at jeg refererte til tråden om KUN pannekaker, ikke fylte eller med tilbehør. HI Anonymous poster hash: 09760...745
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #13 Skrevet 31. juli 2014 Jeg lurer på hvorfor det plager deg at vi noen ganger i året har pannekaker med blåbærsyltetøy på til middag. For det må virkelig plage deg når du skriver et innlegg med en slik overskrift. Anonymous poster hash: 80809...a89
IreneUtålmodig Skrevet 31. juli 2014 #14 Skrevet 31. juli 2014 Er det en shoppe dag så har vi boller til middag, skjer kanskje en gang i mnd
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #15 Skrevet 31. juli 2014 Aldri hørt om noen som putter sukker i pannekakerøre?! Er det vanlig?! Har vi aldri hatt Anonymous poster hash: b39c6...3be Ja, det er vanlig. Google du og se. Alle har sukker i seg Jeg burde vel presisert at jeg refererte til tråden om KUN pannekaker, ikke fylte eller med tilbehør. HI Anonymous poster hash: 09760...745 Alle er vel en overdrivelse. Jeg googlet. Av oppskriftene på første side var det 3 som inneholdt sukker, og 2 av disse var amerikanske pannekaker. Anonymous poster hash: 84568...65d
Surogvanskelig Skrevet 31. juli 2014 #16 Skrevet 31. juli 2014 Du må lage enten veldig rare boller eller rare pannekaker... Er det en middag hjemme hos dere? Bare lurer litt siden så mange mener at pannekaker kvalifiserer som middag. Er jo omtrent de samme ingrediensene, bare med litt andre blandingsforhold (og bollene er ofte uten egg). Anonymous poster hash: 09760...745
Hjertefru Skrevet 31. juli 2014 #17 Skrevet 31. juli 2014 Pannekaker med flesk, blåbær og ev blomkålsuppe er god gammeldags norsk tradisjonsmat til middag. I motsetning til boller, som ikke er middag. Og ja, jeg er vant til å sette fram vanlig sukker som tilbehør til pannekakene, har også ørlite sukker i røra men kan sikkert la vær. Ser ikke helt problemet med å servere grovbrød med sunt pålegg til middag heller en sjelden gang hvis det er krise. Er drittlei av sunnhets-hysteriet her inne.
Fero Skrevet 31. juli 2014 #18 Skrevet 31. juli 2014 Tradisjonelt sett har jo en hel haug nordmenn spist pannekaker til middag i flere tiår. Det samme kan ikke sies om boller, så det er jo helt uvesentlig. Og bare for å ha sagt det: da jeg var hjemme i Norge på ferie nå nylig, så spiste jeg vafler til frokost, lunsj og middag en dag. Helt gæren. La sikkert på meg fem kilo og løper en fremtid med diabetes og slankeoperasjon i møte. Men jaggu var det godt. Nøt hver vaffel som om det skulle være den siste! Et måltid som inntas sen ettermiddag eller litt utpå kveldingen er for meg middag, akkurat som det første måltidet jeg spiser er frokost, uavhengig av når på døgnet det er. Jaja, da har jeg sikkert spise boller til middag et par ganger også. Folk har det blitt av meg lell.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #19 Skrevet 31. juli 2014 Aldri hørt om noen som putter sukker i pannekakerøre?! Er det vanlig?! Har vi aldri hatt Anonymous poster hash: b39c6...3be Ja, det er vanlig. Google du og se. Alle har sukker i seg Jeg burde vel presisert at jeg refererte til tråden om KUN pannekaker, ikke fylte eller med tilbehør. HI Anonymous poster hash: 09760...745 Sukker i pannekakene er ikke vanlig her jeg kommer fra, så at alle har det er feil. Anonymous poster hash: 4e96b...209
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #20 Skrevet 31. juli 2014 Vi har ofte boller til middag. Det er lettvinr og metter godt! Sønnen på tre år elsker det også. Mmm tror jeg skal bake litt nå, fikk lyst på nybakte boller!😋 Anonymous poster hash: 76efd...957
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #21 Skrevet 31. juli 2014 Nei, det er ikke middag hos oss.....men jeg har bukket under en sjelden gang og laget det til stor jubel hos ungene:) Prøver å ha i grovmel. Anonymous poster hash: fe86f...b64
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #22 Skrevet 31. juli 2014 Spiste faktisk to kanelboller til middag i går siden det ble så sen lunsj. Ellers spiser vi sjelden pannkekaer, og har vi pannekaer så pleier vi å ha suppe først. Dæver ikke av litt sukker en gang iblant skjønner du. Anonymous poster hash: eedf1...96f
*Miss Marple* Skrevet 31. juli 2014 #23 Skrevet 31. juli 2014 Pannekaker med flesk, blåbær og ev blomkålsuppe er god gammeldags norsk tradisjonsmat til middag. I motsetning til boller, som ikke er middag. Og ja, jeg er vant til å sette fram vanlig sukker som tilbehør til pannekakene, har også ørlite sukker i røra men kan sikkert la vær. Ser ikke helt problemet med å servere grovbrød med sunt pålegg til middag heller en sjelden gang hvis det er krise. Er drittlei av sunnhets-hysteriet her inne. Jeg er så enig med deg at det ikke holder å trykke *liker* bare en gang! Så irriterende med alle som skal bry seg med hvordan andre velger å leve. Fei for egen dør!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå