Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Jeg elsker å bake, men gjør det ikke så ofte, for da spiser jeg jo det også og klarer ikke å holde vekten Derfor tar jeg nok litt ekstra av når barna har bursdag og i liknende situasjoner. Både smak, form og pynting blir veldig bra, jeg er av dem som lager vakre cupcakes og kaker formet som figurer (f.eks. dinosaur, angry birds, prinsesse osv) dekket med MM-fondant osv. Det er ikke for å framstå som perfekt på noen måte, overhode ikke(!), men fordi jeg elsker å bake og putle med slikt og virkelig storkoser meg med å trylle fram vakre og velsmakende bakverk. Så til spørsmålet. Viste en venninne bilde av noen av kakene jeg hadde laget sist, og hun sier lattermildt at jeg må jo være et mareritt å komme på besøk til for andre mødre og familie fordi jeg gir dem helt prestasjonsangst. Jeg vet at hun spøkte, men ble litt satt ut også, for det blir jo stadig kommentert nedlatende om kakebakende mødre her inne. Er det slik dere føler det dersom dere kommer på besøk til noen som baker veldig flotte kaker? Selv elsker jeg å besøke andre uansett kaker, og synes bare det er gøy når andre liker å pynte også slik at jeg kan få ny inspirasjon. Anonymous poster hash: c1896...093
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Nei.. Tenker de har for mye fritid Anonymous poster hash: f612c...8b5
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Smaker de like godt som de ser ut da? Jeg har vært hos en del som baker kaker som er flotte å se på, men innholdet er tørt og søtt. Ikke kaker som faller i smak hos meg. Anonymous poster hash: 8011e...a88
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Nei.. Tenker de har for mye fritid Anonymous poster hash: f612c...8b5 Vel, det er noe jeg absolutt ikke har! Har fire barn og jobber 100%, så fritid er det ikke så mye av, men så tar det ikke så veldig lang tid å bake kaker til noen bursdager i året heller da HI Anonymous poster hash: c1896...093
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Smaker de like godt som de ser ut da? Jeg har vært hos en del som baker kaker som er flotte å se på, men innholdet er tørt og søtt. Ikke kaker som faller i smak hos meg. Anonymous poster hash: 8011e...a88 Ja, jeg synes i hvert fall det selv, og gjester skryter veldig (forsyner seg mange ganger og ser ut for å virkelig nyte kakene når de spiser). Jeg klarer ikke altfor søte kaker selv heller, så i f.eks. vaniljecupcakes tilsetter jeg gjerne litt bringebær for å få litt syrlig og frisk smak i dem. HI Anonymous poster hash: c1896...093
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Nei, jeg får ikke prestasjonsangst av å komme på besøk til noen som er flinke til å bake. Så lenge du faktisk lager gode kaker ville jeg likt veldig godt å komme på besøk. Det som ikke er så morsomt er alle dem som bare kan pynte og ikke bake. Dem er det så mange av at jeg stort sett ikke gidder å forsyne meg av de flotteste kakene. MM-fondant er etter min mening for eksempel vondt, selv om det på en måte ser fint ut. Anonymous poster hash: 3b98e...537
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Nei, jeg får ikke prestasjonsangst av å komme på besøk til noen som er flinke til å bake. Så lenge du faktisk lager gode kaker ville jeg likt veldig godt å komme på besøk. Det som ikke er så morsomt er alle dem som bare kan pynte og ikke bake. Dem er det så mange av at jeg stort sett ikke gidder å forsyne meg av de flotteste kakene. MM-fondant er etter min mening for eksempel vondt, selv om det på en måte ser fint ut. Anonymous poster hash: 3b98e...537 Smak er det viktigste for meg Når det gjelder fondanten, så spiser jeg den faktisk ikke selv en gang, og sier alltid til gjestene at de bare må la den ligge igjen dersom de vil. Jeg tar den kun på for å pynte kaken, ikke for smaken sin del, og det er heldigvis veldig lett å peele den av HI Anonymous poster hash: c1896...093
valkyrien Skrevet 31. juli 2014 #8 Skrevet 31. juli 2014 Har jeg aldri tenkt på egentlig... De få jeg kjenner som baker fancy kaker vet jeg at gjør det fordi de selv synes det er gøy, og ikke for å imponere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå