Gjest gry1986 Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Lurte på om noen har enkle tips/råd/triks til å bli motivert til og å holde det støkent i hjemmet. Har bare en etg. Men jobber fult, har bare et barn og har en kronisk lidelse som gjør at jeg har en del smerter... og ikkje gla i husarbeid generelt. Har så lyst å være super husmor som klarer alt og har full kontroll....
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Fine oppbevaringsbokser med lokk er mitt beste tips. Nedi med rotet, rydd når du gidder. Anonymous poster hash: 9ae67...fec
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Det er viktigere å ha overskudd og energi til å være tilstede for barnet ditt:) Et strøkent hjem er fint, det, men det er kjærlighet og tid sammen som virkelig teller:) Når det er sagt, kan jeg jo gi et par tips: -ha gode oppbevaringsmøbler og la ting ha faste plasser -støvkost, våtservietter til kjøkken og bad, og engangsmopp gjør hverdagen enklere -prøv å få inn rutiner på å legge alt tilbake på plass når du har brukt det -roteskuff til dilldall man ikke har noe sted å gjøre av -kast eller gi bort det man ikke trenger eller det som er ødelagt -få hjelp av den/de andre i huset, om det så bare er små ting -litt hver dag er enklere enn skippertak, men man må da holde det jevnt unna -les blogger/google bilder/nettsider som tar for seg tips og triks (helst utenlandske, så slipper man å sammenlikne seg så med de (ofte hjemmeværende), men man kan plukke opp tips og få motivasjon) Det er nok også sånn at noen trives med å ha det helt strøkent, liker husarbeid og blir stresset av uorden, mens andre tåler mer rot og synes husarbeid er kjedelig eller slitsomt. Og det er greit! Jeg synes man skal leve etter de forutsetningene, egenskapene og interessene man har, og fokusere på det som gir akkurat DEG lykke:) Man skal jo ha krefter til å nyte det fine hjemmet, også. Anonymous poster hash: f2b95...8c9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Dropp det :-) jeg elsker å vaske og ordne og da gjør jeg det. Du liker det ikke og da synes jeg du skal gi beng :-) Anonymous poster hash: 402b0...04c
Gjest gry1986 Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Va mange goe tips her takk. Dropp det...hihi. d kan eg gjør når eg kjøpe hus, då blir det mye mer å vaska så då ska eg ha vaskehjelp!
Gjest gry1986 Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Det er viktigere å ha overskudd og energi til å være tilstede for barnet ditt:) Et strøkent hjem er fint, det, men det er kjærlighet og tid sammen som virkelig teller:) Når det er sagt, kan jeg jo gi et par tips: -ha gode oppbevaringsmøbler og la ting ha faste plasser-støvkost, våtservietter til kjøkken og bad, og engangsmopp gjør hverdagen enklere-prøv å få inn rutiner på å legge alt tilbake på plass når du har brukt det-roteskuff til dilldall man ikke har noe sted å gjøre av-kast eller gi bort det man ikke trenger eller det som er ødelagt-få hjelp av den/de andre i huset, om det så bare er små ting-litt hver dag er enklere enn skippertak, men man må da holde det jevnt unna-les blogger/google bilder/nettsider som tar for seg tips og triks (helst utenlandske, så slipper man å sammenlikne seg så med de (ofte hjemmeværende), men man kan plukke opp tips og få motivasjon) Det er nok også sånn at noen trives med å ha det helt strøkent, liker husarbeid og blir stresset av uorden, mens andre tåler mer rot og synes husarbeid er kjedelig eller slitsomt. Og det er greit! Jeg synes man skal leve etter de forutsetningene, egenskapene og interessene man har, og fokusere på det som gir akkurat DEG lykke:) Man skal jo ha krefter til å nyte det fine hjemmet, også. Anonymous poster hash: [acronym=Full hash: f2b950f81306db43a2d339c655e9b8c9] f2b95...8c9 [/acronym] Har på grunn av helså fokusert på å ha krefter te mini. Men nå e hu 3 å ganske selvstendig. Får så dårlig samvittighet for at eg ikkje e den flittige husmorå eg ønske å ver, å så har eg så lyst å klara alt sjøl..... tåpelig,eg vet. ska pørva noen av tipsene.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Oppdra barnet til å holde huset i orden sammen med deg. Har fire barn og stort hus, og barna må bidra som en del av familien. Anonymous poster hash: d26aa...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå