Gå til innhold

Har dit barn kontantkort eller abb. Til mobilen? Hvad anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de med mobil........ :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vanlig abonnement. Abonnementet er knyttet til meg.

Anonymous poster hash: 79a10...169
Skrevet

Begge har ring kontant:-)

Skrevet

Kontantkort. Det går ikke så mye i mnd nå de første årene da hun kun ringer oss og sender noen sms til venninner. 

Den blir brukt mest til spill og at vi skal få tak i henne de gangene vi har bedt henne om å ta med tlf.

Anonymous poster hash: 6e46e...3d1
Skrevet

Først hadde de kontantkort. Nå har vi familie pakka fra One Call. De har blitt større og bruker en del mobil data.

Skrevet

Dere som har abonnement, hvordan har dere kontroll på at ikke regningen tar helt av? Har dere satt noen maxgrense for hva dere betaler, evt at barna er med og betaler på regningen selv? 

Ser for meg at spesielt datatrafikk er vanskelig å beregne på forhånd, og at man plutselig kan risikere å få en kjemperegning en måned fordi poden har lastet ned masse musikk og spill ol. 

Anonymous poster hash: d0c5e...a3f
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Abb hos faren og kontant hos meg. Det med abb er inkkudert datatrafikk, så får hun melding når drt nærmer seg slutten. Men hun har jo wifi både her og hos han, så det går sjeldent tomt

Skrevet

Tak :)

For vel begynne og undersøke, hvilket kontantkort der er bedst?

Hvilken har i?

Skrevet

Dere som har abonnement, hvordan har dere kontroll på at ikke regningen tar helt av? Har dere satt noen maxgrense for hva dere betaler, evt at barna er med og betaler på regningen selv?  Ser for meg at spesielt datatrafikk er vanskelig å beregne på forhånd, og at man plutselig kan risikere å få en kjemperegning en måned fordi poden har lastet ned masse musikk og spill ol.  Anonymous poster hash: d0c5e...a3f

Har noe datatrafikk inkludert i abonnementet. Dessuten har ikke poden egen konto på app store. Kontoen er min og jeg har koden. Ergo er det jeg som avgjør hva som kan lastes ned

Anonymous poster hash: 79a10...169

Skrevet

Både 10 og 13 åringen her har kontantkort.

Vi har fri familie så vi ringer jo gratis til hverandre, og de ringer veldig lite til andre. Sånn som det er nå varer et kontantkort på 200 kr i nesten 3 mnd og da lønner det seg ikke med noe abonnement.

Begge har smarttelefoner, men bruker ikke data annet enn når de er hjemme her, hos venner eller på skolen, alle stedene er det jo wi-fi som de bare logger seg på. Barna trenger ikke bruke mobildata når det er på farten altså...

Eldste har begynt å bruke mobilen litt mer nå og jeg ser at det snart kan lønne seg med et abonnement, da blir det U21 fra telenor. Både jeg og mannen har telenor så vi hekter bare på et U21 abonnement på vår fri familie. U21 finnes i tre størrelser (S, M og L), og det følger med en datapakke i alle sammen, når datapakken er brukt opp virker ikke mobildataen igjen før neste måned.

Anonymous poster hash: 170e6...29e
Skrevet

Jenta vår har telenor kontantkort. Hun har hatt tlf i 1 år nå og har enda ikke brukt 300 kr.

Anonymous poster hash: 6e46e...3d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...