Gå til innhold

IVF uten å være gift eller samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg har lyst på et barn sammen, men jeg steriliserte meg av grunner jeg ikke ønsker å utdype her. Vi har nå fått kontakt med Hausken Klinikken, og de ba om info om oss. Jeg oppgav seff to ulike adresser, da vi ikke samboere, og fikk bare svar tilbake: Tusen takk, brev sendes i posten.

Men så har jeg lest etterpå at man må være samboere/gift for å få dette utført. Burde de ikke sagt noe når vi oppgav to ulike adresser?

Og hvor "nazi" er de på at man må være samboer/gift?

Anonymous poster hash: b3438...7fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva reglene er - men har dere tenkt å ha et barn sammen UTEN å bo sammen? Høres ikke særlig praktisk ut gitt ....

Anonymous poster hash: 4dd64...964

Skrevet

Nei seff ikke, men vi har ikke flyttet sammen enda, vi jobber med saken!

Skrevet

Dere må signere på en pasienterklæring som sier at dere er gift/samboere. Uten den tror jeg dessverre ikke at dere kommer særlig langt?

Hilsen en som holder til på Hausken.

Anonymous poster hash: 2721d...052

Skrevet

Da jeg tok IVF måtte man ha vært samboere i minimum 2 år. De ville ha en attest på dette også. Men det er nå snart 7 år siden så vet ikke om reglene er forandret? I Danmark har de sikkert ikke de reglene, da man kan alene gjennomføre IVF

Anonymous poster hash: 59a93...cad

Skrevet

Planlegger dere å flytte sammen? Ville bodd sammen litt før man begynner å planlegge barn sammen. Barn er absolutt ikke "pleiende" for forholdet, snarere en prøvelse... I hvert fall i starten (typ første året...).

Men, det var jo ikke det du spurte om. Jeg har jo ikke peiling på hva hausken krever, så jeg burde vel ikke svart her...

Skrevet

Vi har vært kjærester lenge og kjent hverandre i mange år. Men takk for info! Tror vi sjekker hva som er lovlig i Danmark, vil ikke bryte loven her. 

Skrevet

Jobber med å flytte sammen? Det bør vel være på plass, samt det økonomiske rundt dette før dere starter prosessen med barn. 

Anonymous poster hash: 926cf...086
  • 3 uker senere...
Skrevet

Da er vi i gang, venter bare på mensen, slik at jeg kan begynne på medisinene. De var fullstendig klar over at vi ikke er samboere, og det var ikke et tema engang. :)

Skrevet

Lykke til :)

Synes dere er jammen spreke som ikke bare anskaffer dere barn før dere har prøvd å bo sammen, men må faktisk igjennom IVF! Det er en meget krevende prosess fysisk og psykisk altså.

IVF kan også være krevende for forholdet.

Men du har jo ingen sådan diagnose siden du er sterilisert, så spiren vil sikkert sitte raskt!

Anonymous poster hash: 76bf6...8f4

Skrevet

Ser at du skrev det første innlegget i juli, og nå oppdaterer at du skal begynne på medisin. Hvilket sykehus bruker dere? Både Riksen og Skien har omtrent et halvt års ventetid

Anonymous poster hash: 3d889...044

Skrevet

Lykke til! Heldig med så kort ventetid!

Anonymous poster hash: 3fc5f...ce5

Skrevet

Dere må signere på en pasienterklæring som sier at dere er gift/samboere. Uten den tror jeg dessverre ikke at dere kommer særlig langt?

Hilsen en som holder til på Hausken. Anonymous poster hash: 2721d...052

Da kan du jo hilse og si at klinikken bør utvikle sin grad av medfølelse til det bedre!

Anonymous poster hash: 54b96...c6f

Skrevet

Sjekk Ciconia i Århus.

Anonymous poster hash: e63ba...1d3
Skrevet

Hausken er privat, og man slipper vel da unna særlig med ventetid. Tror også at det kun er i det offentlige at man må være enten gift eller ha vært samboer over lengre tid.(var 2 år som gjaldt da jeg og eksen søkte for 1,5 år siden)

Skrevet

Da skal jeg begynne på Gonal-F i dag, veldig spennende!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Da ruger jeg på ett embryo :)

Skrevet

Gratulerer ;)

Har dere flyttet sammen? 

Anonymous poster hash: 81e64...8c9
Skrevet

Hilsen en som holder til på Hausken. Anonymous poster hash: 2721d...052

Da kan du jo hilse og si at klinikken bør utvikle sin grad av medfølelse til det bedre! Anonymous poster hash: 54b96...c6f

Dette har ikke noe med medfølelse og gjøre- det er et kriterie for å få assistert befruktning. Det samme gjelder på Rikshospitalet og andre private klinikker. Se på de ulike klinikkene, helfo og bioteknologiloven. Det er ikke noe klinikk Hausken finner på.

Lykke til hi- håper dere lykkes raskt :)

Anonymous poster hash: 19aea...137

Skrevet

Gratulerer ;)

Har dere flyttet sammen? 

Anonymous poster hash: 81e64...8c9

Takk!! Det er veldig spennende :) Vi har ikke offisielt flyttet sammen, men han er hos meg 99% av tiden. Vi må bare finne det rette huset for oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...