Gå til innhold

Bare må spørre. Er jeg vanskelig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt har ikke jeg et dårlig forhold til mine svigerforeldre. Jeg har ikke noe i mot å være med de. Men vi er forskjellige og har ikke så nært forhold da nesten all kontakt står på oss.

Og så litt om meg. Jeg er sosial og trives med andre. Men jeg er litt privat. Jeg liker ikke at min mann for eksempel tar med gjester hjem uten at jeg blir informert og kan enten rydde litt eller på en dårlig dag si at i dag er jeg sliten og vil ikke ha besøk. Jeg liker for eksempel ikke overaskelsesbesøk. Vi har mange barn og jeg liker å ha det litt skikkelig når folk kommer. Sikkert en veldig dårlig side synes noen. Men slik er nå jeg.

Til saken.. Vi er bortreist i noen dager og så sier svigerforeldre våre at de tenkte å ta med to vennepar og tilbringe dagen hos oss fordi vi har finere utsikt enn hos de.

Jeg synes det var litt invaderende siden vi har et hus du kan se inn i alle rom fra hagen og i tillegg sier mannen min hvor nøkkelen ligger om de trenger å gå på do.

Jeg synes det er litt frekt å bare okkupere andre sitt hus og forlange å gå inn når andre reiser vekk. Og i tillegg ta med folk jeg ikke kjenner. De har en stor hage selv, med litt mindre utsikt. Dessuten kommer de aldri når vi er hjemme?

Min mann synes jeg overreagerte og sier hallo? Det er familie!

Som jeg skal skamme meg for å ikke synes dette er greit.

Anonymous poster hash: 058ab...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh, ikke greit for meg. Sære folk..

Mannen din bør respektere deg såpass.

Anonymous poster hash: c7dca...102

Skrevet

Det høres litt rart ut for meg, men med en god grunn som at de vil vise utsikten til besøket, synes jeg ikke det er rart de snakker ned mannen eller at han gir dem nøklen.

Anonymous poster hash: 5e838...9d0
Skrevet

Å ringe for å fortelle at man gjør det, er respektløst og invaderende.

Å ringe for å spørre om å få lov til å låne terrassen i den fine solen, er muligvis okei. 

Anonymous poster hash: 10fb8...11f
Skrevet

De har lov til å spørre, men du har også lov til å si nei. Skal de sitte på terrassen? Eller skal de inn i huset? Hvis de bare skal være på terrassen hadde jeg nok slitt hardt for å si nei(selv om jeg hadde hatt lyst). Hvis de skal inn i huset, hadde jeg sagt nei uten å blunke.

Anonymous poster hash: 69115...dc3

Skrevet

Vanskelig... Jeg hadde nok ønsket å si nei av samme grunner som deg, men hadde nok ikke gjort det.

Synes det er litt rart at de skal bruke og vise frem utsikten fra deres hus når det er folk dere ikke kjenner, og de ikke kommer på besøk ellers.

Anonymous poster hash: bc0f2...af7

Skrevet

Huff hadde blitt grinete dersom noen ringte for å si at "de tenkte å ta med noen venner og være hos oss" når vi var bortreist. Og særlig dersom de tenker å bevege seg innendørs. Når man skal dra et sånt stunt så er man i det minste ydmyk og spør pent på forhånd, før de som bor der reiser sin vei. 

Nei, jeg hadde satt foten ned og sagt at det ikke var aktuelt, og at vi heller kunne avtale et besøk etter vi hadde kommet tilbake igjen. 

Anonymous poster hash: 4ce73...df1
Skrevet

Jeg synes du er vanskelig. Det er din manns foreldre - hadde du reagert likedan hvis det var dine egne? Dere er ikke hjemme, og jeg går ut i fra at når dere drar så er det ikke forlatt "bombet".

Jeg hadde ikke reagert - uansett. Og for min del kunne de ha ligget over også  :)

Anonymous poster hash: 50017...321
Skrevet

Veldig rart. Jeg hadde reagert om det var min familie også. De kan jo selvsagt spørre og da hadde jeg sikkert sagt ja, men å bare informere?? Det er i overkant frekt...

Anonymous poster hash: 3a626...be8
Skrevet

Da er i så fall jeg vanskelig og sær også.Ikke snakk om at mine foreldre eller mine svigerforeldre får være hos oss med sine venner når vi ikke er hjemme. Jeg vil ikke ha noe snoking i skaper. Synes jo egentlig det høres ganske merkelig ut, det er vel ikke vanlig å dra på besøk til folk som ikke er hjemme....

Anonymous poster hash: fb668...cc4
Skrevet

Tenk deg noen år frem i tid. Dine barn har blitt voksne, men du er fortsatt opptatt av dem selvfølgelig. Innimellom er det litt vanskelig å finne sin plass i forhold til svigerbarn osv, du ønsker ikke å presse deg på dem og lar det være opp til dem å ta initiativ. Et av barna dine har fått et flott hus med fantastisk utsikt og du har skrytt av det til venner. De vil gjerne se den. Siden sønnen din er borte allikevel, vil det ikke være å presse deg på det travle livet deres å komme på besøk. Derfor spør du om du kan ta dem med deg dit. Sønnen din synes det er helt greit og sier også hvor nøkkelen ligger så dere kan komme dere på do. Dere har bare tenkt å være på terrassen. 

Er det virkelig så grusomt? 

Jeg synes altså at du er litt sær. I hvert fall kan det være greit å prøve å se situasjonen fra de andres synsvinkel. 

Skrevet

IKKE OK i min verden.

Ikke mamma en gang har noe i mitt hus å gjøre når jeg er borte.

Fordi jeg VET alle foreldre snoker.

Anonymous poster hash: e81f0...3a9

Skrevet

Tror de fleste reagerer som deg. Det er rart? Og litt frekt? Mannen din bør si nei. . Og legge det på seg ettersom det er hans foreldre. Bør respektete deg.

Anonymous poster hash: 920ff...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...