Gå til innhold

Flere som ikke har SFO-tilbud på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vår skole er det ikke SFO-tilbud fra i år. Dette vil si at syvåringen må være hjemme med storesøster på 10, som ikke lenger har krav på SFO uansett. Jeg jobber ca 20 minutter hjemmefra. Flere som er i lignende situasjon? Stoler helt og holdent på 10-åringen, mens 7-åringen er jeg mer usikker på, har begynt å tilvenne ham til å være alene hjemme, men er enda veldig usikker.

Anonymous poster hash: 73df9...e57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med samme problem? :o

Skrevet

Er ikke kommunen pålagt å sørge for at det er et SFO tilbud til barna i småskolen?

Anonymous poster hash: 56c08...9cf
Skrevet

SFO fantes ikke når jeg og mine søsken gikk på barneskolen, greit nok vi var 7 år når vi begynte på skolen, men ditt barn er 7 år. Vi overlevde fint, gjorde lekser, så på tv, pratet, lekte inne eller i hagen, var med venner i nabolaget osv. Storesøstra mi var helt alene hjemme de 3 første årene etter skolen fordi vi andre søsken gikk i barnehagen. Var ikke sånn at vi sultet i hjel eller satt å hylskreik til foreldrene våre kom hjem. Og vi hadde ikke mobiltelefon, hadde hustelefon men den brukte vi sjeldent. 

Hva er du redd for? Om du er redd for fremmede på døra så be de ha døra låst og ikke åpne om noen ringer på. Be 10-åringen sende SMS når de begge er hjemme.

Anonymous poster hash: ad6be...10a
Skrevet

Men om det er lovpålagt så klag!

Anonymous poster hash: ad6be...10a
Skrevet

Er ikke kommunen pålagt å sørge for at det er et SFO tilbud til barna i småskolen?

Det er for få søkere på skolen her, så det er ikke SFO fra 2014. Det er SFO på andre skoler i kommunen, men barna får ikke dekket skyss hvis jeg overfører dem til annen skole, og jeg må betale taxi hver dag, noe som er uaktuelt.

Skrevet

Det er for få søkere på skolen her, så det er ikke SFO fra 2014. Det er SFO på andre skoler i kommunen, men barna får ikke dekket skyss hvis jeg overfører dem til annen skole, og jeg må betale taxi hver dag, noe som er uaktuelt.

Jenta mi fikk dekket skoleskyss når vi valgte en annen skole enn nærskolen. Er dette forskjellig fra sted til sted? Hun tok vanlig rutebuss da....

Anonymous poster hash: c2867...1b4

Skrevet

Tidligere var det krav til f eks minst fem barn for å ha tilbud om SFO. Etter nye regler holder det at et barn søker, da skal de ha et tilbud!

Anonymous poster hash: 5c0f6...137

Skrevet

Det er for få søkere på skolen her, så det er ikke SFO fra 2014. Det er SFO på andre skoler i kommunen, men barna får ikke dekket skyss hvis jeg overfører dem til annen skole, og jeg må betale taxi hver dag, noe som er uaktuelt.

Jenta mi fikk dekket skoleskyss når vi valgte en annen skole enn nærskolen. Er dette forskjellig fra sted til sted? Hun tok vanlig rutebuss da....

Anonymous poster hash: c2867...1b4

Her går det ikke rutebuss, kun skolebuss innen kretsene. Her skylder dem på krav om 5 barn som søker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...