Gå til innhold

Burde jeg få legetime fort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par mnd siden fikk jeg en hard klump i magen i navlehøyde. Er i hele magen i det området. Når jeg ligger på ryggen står nederste del av mage rett opp. Det er vondt/ubehagelig å trykke der og kjenner at det er noe der. Når jeg ligger på magen i senga kjenner jeg at jeg ligger på noe.

Legen min er ikke tilbake før 11. August og da er det sikkert fult ut måneden. Kan det vente eller bør jeg ringe ferievikarkontoret for å få time raskere?

Anonymous poster hash: 8ec69...290

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du ikke bestilt time tidligere? Om det allerede har pågått i minst 2 mnd så kan det godt vente litt til. 

Anonymous poster hash: 7383e...f44
Skrevet

Hvis du allerede har ventet et par mnd så kan du kanskje vente til 11/8. Personlig så hadde jeg nok kontaktet lege litt før. Men ettersom du regner med at det allerede er fullt ut august så ta kontakt med ferievikarkontoret.

Skrevet

Har ikke tenkt på det for det er først denne uka det begynte å bli vondt å trykke på

Skrevet

Da bestiller du time så fort som mulig slik at du får en avklaring.

Lykke til.

Skrevet

Det er så mange som tror at når legen er på ferie så har man ingen tilgang på fastlege. Det er feil! Fastlegene plikter å delta i en kollega-ring, slik at når h*n er på ferie så skal det være andre leger tilgjengelige. Du skal ringe fastlegekontoret ditt i dag og forklare situasjonen. Fortell dem at du kjenner på en oppfylning/tumor i magen som har begynt å verke og det bør de se på snart.

Hilsen lege.

Anonymous poster hash: 3c228...1ef

Skrevet

Ringte vikarkontoret og fikk time 09.30 i morgen. Kunne få idag, men det går ikke i forhold til jobben så da ble det i morgen

Skrevet

Ringte vikarkontoret og fikk time 09.30 i morgen. Kunne få idag, men det går ikke i forhold til jobben så da ble det i morgen Anonymous poster hash: 8ec69...290

Godt å høre! Mente ikke å skremme deg. Det kan være mange forskjellige årsaker til det du kjenner på, mest sannsynlig er det harmløst, men jeg synes at det kan sjekkes ut av lege når det er noe som utvikler seg.

Anonymous poster hash: 3c228...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...