Gå til innhold

Dere som har erfaring med syden og 1åring:

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Har dere erfaring med om det er "best" å fly på morgenen eller kvelden? Er så i tvil om hva vi skal velge.

2.Hva hadde dere med i bagasjen som dere ikke hadde klart dere uten?

Anonymous poster hash: fef35...61a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har reist både tidlig og seint, men er nok velsignet med snille barn. ☺

Ombord tar jeg med melk eller velling i kartonger, frukt, brødskiver og nye leker. Samt Ipad med masse tegnefilmer.

Har også med vogndynen siden det alltid er kaldt.

Skrevet

Takk for tips :) Lurer også på om det er lurt å ta med ordentlig vogn, eller om vognene de leier ut på hotellene holder..?

HI

Anonymous poster hash: fef35...61a
Skrevet

Har alltid hatt med egen vogn. Pakker den bare ned i prampacken☺.

Mine har alltid sovet i vognen sin og kjenner den best. Aldri vært noe styr for meg å ha med egen iallefall. Selv når jeg har reist alene☺☺

Skrevet

Vil tro at vognene de leier ut ikke kan legges ned i ryggen?? Ser for meg at det er paraplytraller e.l? Visste ikke at de leide ut vogner en gang. Jeg har alltid tatt med egen vogn i alle fall, dessuten får du plass til masse "fyll" som bleier, badehåndklær osv i prampacken ;) Sengene har vi alltid brukt fra hotellet, pleier å være standard reisesenger. Ta med egen dyne, kaldt med aircondition om natten. 

Anonymous poster hash: a150b...a1d
Skrevet

Og hvis barnet bruker smokk er det lurt å ha en sånn som du kan feste på klærne på flyet, vanskelig å finne igjen smokken som er mistet på gulvet mellom all håndbagasje og rot....

Anonymous poster hash: a150b...a1d
Skrevet

Vi har som regel reist på morgenen ut og på ettermiddagen hjem. Erfaringsmessig utifra det så syns jeg at nedoverturen på morgenen (avreise Gardermoen 07ish) har vært best. Da sover som regel ungene mine 1 drøy time + at de sover i bussen til hotellet. Hjemoverturen på ettermiddagen syns jeg har vært kavete, og å skulle reist på kvelden hadde ikke jeg orket- men jeg er ikke velsignet med "snille" barn som sovner hvorsomhelst nårsomhelst;-)

Ang vogn så kommer det kanskje litt an på bruken der nede. Om dere kun skal være ved hotelletområdet og ikke trille turer i særlig stor grad så holder det nok fint med reisevognene de har på hotellet (men sjekk ut om de har full liggestilling). Når vi reiste med vår 1-åring så sov hun faktisk i senga på avkjølt rom på dagen istedet for vogn som hun pleier. Vi fant ut at vi lot henne sove inne for å få et av rekk fra varmen og da syns vi (og henne) at senga var mer behagelig.

Hvis dere skal på sunwing-hotell f eks så har de hotellene Chicco liteway som utlånstriller og de er helt greie, men ikke no mer enn det (hadde aldri kjøpt sånn vogn selv!!);-)

Anonymous poster hash: a37a0...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...