Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #1 Skrevet 31. juli 2014 Egoistisk? Mulig. Men nå går ferien min mot slutten og vi har bare tilbrakt den med folk som tapper meg for energi. Først en uke med svigerforeldre, så en uke med en familie på 4 (også familie av mannen) hvor ungene har sutra fra de har stått opp til de har lagt oss. De spiser oss ut av huset og roter som bare det! Så har vi hjulpet et vennepar med barnepass etpar dager pga noe uforutsett, og det er bare hyggelig å kunne hjelpe, men jeg begynner å jobbe til mandag og idag er første dagen i ferien hvor vi kan være alene, bare oss i familien... Dagens syt... Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #2 Skrevet 31. juli 2014 Jeg skjønner deg godt! Jeg har også lagt andre planer for neste års ferie. I år hadde vi tre uker, neste år tar jeg seks. Gleder meg til å være med barna mine, alene <3 Anonymous poster hash: e7d48...e8a
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 31. juli 2014 #3 Skrevet 31. juli 2014 Da synes jeg heller at planen for neste ferie bør være at dere som familie prioriterer litt familie-tid alene. Si til andre familie-medlemmer at dere har andre planer, hvis de spør om å få komme til dere. Ingen, overhodet ingen kan regne med å benke seg hos andre ei heil uke i sommerferien! Da skal man ha kvalitetstid sammen med de man ønsker, og samle energi og krefter igjen.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #4 Skrevet 31. juli 2014 Det er ikke egositisk! Skjønner deg fryktelig godt! Anonymous poster hash: 40e4b...788
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #5 Skrevet 31. juli 2014 Takk for forståelsen! Joda, de var her en uke i fjor og, så dette skulle visstnok være tradisjon nå! Jeg orker for fullt alvor ikke å ha sutrete unger som bare går å stamper og hyler her én dag mer! Jeg holdt på å fly på veggen. I tillegg til det eier de ikke bordskikk. Ungene smatter og prater med mat i munn, de raper og fiser, og de endrer på reglene fordi de føler de kan... nei, nok er nok! Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #6 Skrevet 31. juli 2014 Da synes jeg heller at planen for neste ferie bør være at dere som familie prioriterer litt familie-tid alene. Si til andre familie-medlemmer at dere har andre planer, hvis de spør om å få komme til dere. Ingen, overhodet ingen kan regne med å benke seg hos andre ei heil uke i sommerferien! Da skal man ha kvalitetstid sammen med de man ønsker, og samle energi og krefter igjen. Disse folka er av typen som da spør.. hva skal dere? Hvor da? Hva skal dere gjøre der da? Jammen da er dere hjemme på lørdag så kan vi komme på søndag og hvis dere hadde tenkt å gjøre litt hjemme som dere ikke har rekt så kan dere bare gjøre det selvom vi kommer altså. Når man tilbringer hele døgnet med andre får man virkelig kjørt seg altså;-) jeg føler meg urimelig, selvom jeg ikke bør det... Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #7 Skrevet 31. juli 2014 Skjønner deg veldig godt! Har hatt samme problemet, særlig i jule og påskeferie. Har nå satt ned beinet, så nå prøver vi å styre unna folk og heller nyte fridagene med ungene. Ferien er tross alt det en ser fram til hvert år :-) Anonymous poster hash: 4ef55...011
Elsker livet Skrevet 31. juli 2014 #8 Skrevet 31. juli 2014 Da synes jeg heller at planen for neste ferie bør være at dere som familie prioriterer litt familie-tid alene. Si til andre familie-medlemmer at dere har andre planer, hvis de spør om å få komme til dere. Ingen, overhodet ingen kan regne med å benke seg hos andre ei heil uke i sommerferien! Da skal man ha kvalitetstid sammen med de man ønsker, og samle energi og krefter igjen. Disse folka er av typen som da spør.. hva skal dere? Hvor da? Hva skal dere gjøre der da? Jammen da er dere hjemme på lørdag så kan vi komme på søndag og hvis dere hadde tenkt å gjøre litt hjemme som dere ikke har rekt så kan dere bare gjøre det selvom vi kommer altså. Når man tilbringer hele døgnet med andre får man virkelig kjørt seg altså;-) jeg føler meg urimelig, selvom jeg ikke bør det... Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9 Jeg har en slik venninne, og jeg har lært meg å sette foten ned og snakke klart og tydelig. Du må si vi har ingen spesielle planer, men vi vil være alene. Det passer ikke at dere overnatter i sommer, men dere kan komme en helg i høst.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #9 Skrevet 31. juli 2014 Vi er så heldige at vi har hytte 20 min kjøring hjemmefra. De som ønsker å besøke oss, blir da tilbudt å overnatte der. Vi har tre barn selv, og har egentlig ikke plass i huset til å ha en hel familie på besøk. Hadde vi ikke hatt hytte, så hadde jeg nok sagt at de måtte leid seg inn på nærmeste camping, og gjerne må være sosiale med oss på dagtid. Fungerer utmerket, da gjør vi noe sammen på dagtid ( ikke alle dager), og takker for dagen rundt kl seks. Da har vi tid til å roe ned ungene våre, og til å ta et glass vin på terrassen eller en treningstur på kvelden. Hytta må leveres tilbake i samme stand som da de kom. Mitt motto er, jeg tar gjerne mot besøk, men ikke gjester. Så besøket må bidra med middag noen dager, og underholde seg selv de dagene vi har planer. Folk kommer igjen år etter år, så det er sosialt aksepert å være så direkte ☺ Anonymous poster hash: f0efc...8d2
MammantilNurket Skrevet 31. juli 2014 #10 Skrevet 31. juli 2014 Oj! Dette høres ikke ut som ferie Vi har hatt i underkant av en uke sammen m/svigerforeldre og tilsvarende med mine. Nurket er eneste barn på begge sider. Det var mer enn nok. Resten av tiden har vi vært alene. I august er alle helgene fullbooket m/to bursdagfeiringer ute av huset og to helger m/besøk - det tåler vi selvom det ikke er optimalt. Jeg kan forøvrig opplyse om at den BESTE ferien jeg noensinne har hatt var helt alene. Tilbragte 10 dager på gresk øy. Jeg var nyseparert og kjempesliten. Da jeg kom hjem var jeg som et nytt menneske. Ferie alene anbefales på det varmeste
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #11 Skrevet 31. juli 2014 Oj! Dette høres ikke ut som ferie Vi har hatt i underkant av en uke sammen m/svigerforeldre og tilsvarende med mine. Nurket er eneste barn på begge sider. Det var mer enn nok. Resten av tiden har vi vært alene. I august er alle helgene fullbooket m/to bursdagfeiringer ute av huset og to helger m/besøk - det tåler vi selvom det ikke er optimalt. Jeg kan forøvrig opplyse om at den BESTE ferien jeg noensinne har hatt var helt alene. Tilbragte 10 dager på gresk øy. Jeg var nyseparert og kjempesliten. Da jeg kom hjem var jeg som et nytt menneske. Ferie alene anbefales på det varmeste Nei det er ikke ferie heller. Vi har tre unger sjøl så det er ikke bare august som er booka. Kalenderen er full frem til jul! Jeg trenger ro.... Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 31. juli 2014 #12 Skrevet 31. juli 2014 Da synes jeg heller at planen for neste ferie bør være at dere som familie prioriterer litt familie-tid alene. Si til andre familie-medlemmer at dere har andre planer, hvis de spør om å få komme til dere. Ingen, overhodet ingen kan regne med å benke seg hos andre ei heil uke i sommerferien! Da skal man ha kvalitetstid sammen med de man ønsker, og samle energi og krefter igjen. Disse folka er av typen som da spør.. hva skal dere? Hvor da? Hva skal dere gjøre der da? Jammen da er dere hjemme på lørdag så kan vi komme på søndag og hvis dere hadde tenkt å gjøre litt hjemme som dere ikke har rekt så kan dere bare gjøre det selvom vi kommer altså. Når man tilbringer hele døgnet med andre får man virkelig kjørt seg altså;-) jeg føler meg urimelig, selvom jeg ikke bør det... Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9 Du er ikke urimelig. Men når de spør, så går det vel an å si at dere tenker å ta ting på sparket. At dere ønsker å bruke tid sammen og ha muligheten til å dra av sted hvis dere finner på det ;-) Blir de sure, er det jo opp til dem. Jeg skjønner ikke hvordan det kan oppfattes som slemt eller egoistisk. De kan ikke forvente at dere skal være vertskap i feriene deres......Hvis de er så tette at de sier at dere må bare gjøre som dere vil, selv om de er der, så bare svar at det ikke er aktuelt. Gjenta at det ikke passer i ferien, men at en helg på sensommer/ høst er veldig koselig ;-)
MammantilNurket Skrevet 31. juli 2014 #13 Skrevet 31. juli 2014 Oj! Dette høres ikke ut som ferie Vi har hatt i underkant av en uke sammen m/svigerforeldre og tilsvarende med mine. Nurket er eneste barn på begge sider. Det var mer enn nok. Resten av tiden har vi vært alene. I august er alle helgene fullbooket m/to bursdagfeiringer ute av huset og to helger m/besøk - det tåler vi selvom det ikke er optimalt. Jeg kan forøvrig opplyse om at den BESTE ferien jeg noensinne har hatt var helt alene. Tilbragte 10 dager på gresk øy. Jeg var nyseparert og kjempesliten. Da jeg kom hjem var jeg som et nytt menneske. Ferie alene anbefales på det varmeste Nei det er ikke ferie heller. Vi har tre unger sjøl så det er ikke bare august som er booka. Kalenderen er full frem til jul! Jeg trenger ro.... Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9 Det er lenge til neste ferie. Om du er sliten NÅ, som du fremdeles er i ferie, er ikke det bra i det hele tatt.Nå må du passe på deg selv og ivareta dine egne interesser. Sett dere ned med almanakken og gjør en STALINISTISK utrenskninger. Vær brutale: Hva kan droppes? Hva har vi LYST til? Er det noe vi egentlig ikke vil? Hva er viktig og mindre viktig? Er det noen "tidstyver" der? Har noen i familien aktiviteter som er uforholdsmessig tidkrevende? Forsøk å sette av tid til DEG alene (pri.1), tid til deg&partner (pri.2) og til dere som familie (pri.3).
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #14 Skrevet 31. juli 2014 Vi er så heldige at vi har hytte 20 min kjøring hjemmefra. De som ønsker å besøke oss, blir da tilbudt å overnatte der. Vi har tre barn selv, og har egentlig ikke plass i huset til å ha en hel familie på besøk. Hadde vi ikke hatt hytte, så hadde jeg nok sagt at de måtte leid seg inn på nærmeste camping, og gjerne må være sosiale med oss på dagtid. Fungerer utmerket, da gjør vi noe sammen på dagtid ( ikke alle dager), og takker for dagen rundt kl seks. Da har vi tid til å roe ned ungene våre, og til å ta et glass vin på terrassen eller en treningstur på kvelden. Hytta må leveres tilbake i samme stand som da de kom. Mitt motto er, jeg tar gjerne mot besøk, men ikke gjester. Så besøket må bidra med middag noen dager, og underholde seg selv de dagene vi har planer. Folk kommer igjen år etter år, så det er sosialt aksepert å være så direkte ☺ Anonymous poster hash: f0efc...8d2 Du var i overkant sær. Har dere aldri overnattingsbesøk hjemme, hvor ungene får sove sammen med besøket sitt, og hvor dere tilbringer lange, lyse kvelder på verandaen med vin, latter og gode venner? Trist. Anonymous poster hash: d6a57...a0f
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 31. juli 2014 #15 Skrevet 31. juli 2014 Forstår deg godt jeg. Jeg dro før jul på "syden"ferie i 2 uker. Mann og 3 unger ble igjen hjemme. Da hadde jeg ikke hatt ferie alene (eller alenetid i det hele tatt) siden 2004. Skal love deg at hele familien trengte det. Jeg kom hjem med energi, og ungene/mannen fikk tilbake en helt ny mor/kone
ms.Pond Skrevet 31. juli 2014 #16 Skrevet 31. juli 2014 Da synes jeg heller at planen for neste ferie bør være at dere som familie prioriterer litt familie-tid alene. Si til andre familie-medlemmer at dere har andre planer, hvis de spør om å få komme til dere. Ingen, overhodet ingen kan regne med å benke seg hos andre ei heil uke i sommerferien! Da skal man ha kvalitetstid sammen med de man ønsker, og samle energi og krefter igjen. Disse folka er av typen som da spør.. hva skal dere? Hvor da? Hva skal dere gjøre der da? Jammen da er dere hjemme på lørdag så kan vi komme på søndag og hvis dere hadde tenkt å gjøre litt hjemme som dere ikke har rekt så kan dere bare gjøre det selvom vi kommer altså. Når man tilbringer hele døgnet med andre får man virkelig kjørt seg altså;-) jeg føler meg urimelig, selvom jeg ikke bør det... Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9 Oi hjelpes, hvis de skal være så insisterende på å invitere seg selv, så ville jeg vært direkte tilbake. Sagt at det har ingenting å si hva vi skal, det passer ikke med besøk i sommer. Punktum. Men, som andre nevner, invitert de til en helg på høsten, utenom ferietid, sånn at det ikke passer å "tilfeldigvis" bli lenger.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #17 Skrevet 31. juli 2014 Oj! Dette høres ikke ut som ferie Vi har hatt i underkant av en uke sammen m/svigerforeldre og tilsvarende med mine. Nurket er eneste barn på begge sider. Det var mer enn nok. Resten av tiden har vi vært alene. I august er alle helgene fullbooket m/to bursdagfeiringer ute av huset og to helger m/besøk - det tåler vi selvom det ikke er optimalt. Jeg kan forøvrig opplyse om at den BESTE ferien jeg noensinne har hatt var helt alene. Tilbragte 10 dager på gresk øy. Jeg var nyseparert og kjempesliten. Da jeg kom hjem var jeg som et nytt menneske. Ferie alene anbefales på det varmeste Nei det er ikke ferie heller. Vi har tre unger sjøl så det er ikke bare august som er booka. Kalenderen er full frem til jul! Jeg trenger ro.... Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9 Det er lenge til neste ferie. Om du er sliten NÅ, som du fremdeles er i ferie, er ikke det bra i det hele tatt.Nå må du passe på deg selv og ivareta dine egne interesser. Sett dere ned med almanakken og gjør en STALINISTISK utrenskninger. Vær brutale: Hva kan droppes? Hva har vi LYST til? Er det noe vi egentlig ikke vil? Hva er viktig og mindre viktig? Er det noen "tidstyver" der? Har noen i familien aktiviteter som er uforholdsmessig tidkrevende? Forsøk å sette av tid til DEG alene (pri.1), tid til deg&partner (pri.2) og til dere som familie (pri.3). Nja. Det er ikke noe som går ann å prioritere vekk, desverre. Men det jetsetlivet er jeg vant til. Det er det å ikke kunne puste i min egen ferie som tar knekken på meg nå. Og om et par dager kommer det mer besøk, som skal bo her en uke... Yey. Da skal jeg heldigvis på jobb da. Ungene krever jo sitt, og de skal følges opp på ulike aktiviteter. Det har vi valgt selv, så det er helt greit. Bursdager kommer snart (våre ungers), ulike aktiviteter på skolen, fotballcuper, oppvisninger, turneringer, you name it. Hadde bare lyst å slappe av bittelittegranne i ferien. Men, sånn går nu dagan Ferien er snart over, mannen skal på jobb, og sirkuset er mitt alene siden han jobber borte. En helg alene til paris hadde ikke gjort no Anonymous poster hash: 7d7dd...cd9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #18 Skrevet 31. juli 2014 Ikke egoistisk. Du har så og så mange uker i året med ferie. Du jobber og sliter. Fortjener ikke du å slappe av, fortjener ikke ungene dine en uthvilt og lykkelig mor. De som mener det skal bli tradisjon å trø inn i deres hus får tro om igjen... dere kan ha andre planer neste år. Jeg er såpass "ego" at jeg hadde gitt beskjed. " i år ønsker vi å ha en rolig ferie alene- bare oss". Pungtom. Ikke noe galt i det. Forstår de ikke det- ja så la dem bli sure da. Anonymous poster hash: cfe87...a14
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #19 Skrevet 31. juli 2014 Du er ikke egoistisk, du må jo få puste i ferien. Vel om noen uker skriver du en sms eller ett brev at, det må nok ha blitt en liten misforståelse...eller at dere ser dere nødt til å trekkebdere fra den "tradisjonen" Jeg er bare så glad for det #9 skrev. Hun har ikke gjester.......som hun må varer opp.....men de er velkommen på besøk og bidra....med å lage middag osv. Den kommer jeg til å innføre.... Alle trenger noen stunde med RO. Slappe av la tankenene bare suse og kjenne at dette er bra. Og det gjelder også BARN. En må ikke ha noe på timeplanen hele tiden. Det er Sundt...å sove litt ektra, drøye litt med frokosten og la dagen gå som humla suser. Jeg har sel ett barn som er flink til dette......han trenger ikke være sammen med andre HELE tiden, han leker godt alene. Og han ønsker det sånn selv også. Ferie tid er også litt egentid....det har jeg sagt i fra om her. Og min mann føler det også sånn. Anonymous poster hash: 89ec8...6ff
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #20 Skrevet 31. juli 2014 Vi også! Har feriert en uke med venner, en med min familie og en med svigers og imorgen skal vi endelig hjem, alene!!! Puh! Hyggelige folk men har fått overdose nå... Trenger å være bare oss nå, hjemme, med våre rutiner:) Anonymous poster hash: 776fa...137
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå