Gå til innhold

Alt nytt til skolestart...............


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var lita fikk jeg ny sekk og nytt antrekk til hver 1.skoledag. Kan ikke minnes noe annet.

 

Min datter driter i det, hun stiller seg helt uforstående til ny sekk.....hun har jo sekk.................

 

Min datter skal opp i 4 trinn no,og sekken har hun hatt siden hun var 2 år å begynete i bhg, en fin stor og god troll- sekk......................

 

Hun skjønner overhodet ikke behovet for nyte jlær. Shopping er ett unødvenig onde....med mindre det betyr 2-3 nye monster high dukker.................

 

Bortskjemte drittungen min.............



Anonymous poster hash: 7dc35...223
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine ord du bruker når du snakker om datteren din.

Skrevet

Tror vel det siste var ironi....

 

Flott at datteren din ser på det slik:) jeg er helt enig med henne - unødvendig med ny sekk hvert år. Totalt hadde jeg 3 sekker gjennom skoletiden fra 1 etg til vgs...

 

Anonymous poster hash: b6d59...052

Skrevet

Bare vent til hun blir eldre og SKAL ha. Da kan du skrive drittunge og mene det :P

 

Anonymous poster hash: 07df7...a63

Skrevet

Nytt antrekk og ny sekk til hver 1. skoledag??? DET vil jeg vel kalle litt bortsjemt....

Hvorfor vil du "prakke" på henne en ny sekk hvis hun hverken trenger eller ønsker det?



Anonymous poster hash: 5ccff...f68
Skrevet

Høres nesten mer ut som om den bortskjemte drittungen er deg..

 

Men alle er jo forskjellig; sånn er datteren din og sånn er du. Prøv å følge hennes behov. 😊

 

Anonymous poster hash: caea4...f74

Skrevet

Jeg fikk bare ny sekk når det var behov, men nye klær fikk jeg hvert år og det var stor stas. Men mine foreldre hadde ikke så mye penger så vi fikk ikke klær ofte utenom, og nå for tiden er desto regel slik at barn får ofte og da kan jeg skjønne at din datter ikke ser poenget.

 

Anonymous poster hash: 06916...e4d

Skrevet

Hvorfor kaller du henne for bortskjemt?

 

Anonymous poster hash: d38c2...ef4

Skrevet (endret)

Jeg fikk ny sekk i 1,4 og 7 klasse(det som da var starten på ungdomsskolen). Men jeg fikk helt nytt antrekk til første skoledag hvert år og det var stor stas.

 

Har videreført dette til barna mine, men det er jo ikke tvil om at de får mer både klær og stæsj enn jeg fikk, så det har nok ikke vært samme stasen for dem.

 

Du får nyte det så lenge hun er totalt uinteressert i nye klær, tiden hvor det betyr 'alt' kommer nok til dere også 😜

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Her trolles det!

 

Ikke sjangs at en barnehagesekk(de må tross alt kunne bære sekken selv også i barnehagen) skal kunne romme alle bøkene de bruker i fjerde klasse.

 

 

Anonymous poster hash: 12124...e59

Skrevet

Her trolles det!

 

Ikke sjangs at en barnehagesekk(de må tross alt kunne bære sekken selv også i barnehagen) skal kunne romme alle bøkene de bruker i fjerde klasse.

 

 

Anonymous poster hash: 12124...e59

 

Det er ikke alle steder de må det nei. Her har de ikke med sekkene på tur, og mange har med svæære vesker i stedet for vanlige barnehagesekker.

 

Anonymous poster hash: 3c7a4...ef9

Skrevet

Gikk 1. Klassingen med en stor sekk som passer for en 4. Klassing?

 

Her vokser ungene mye mellom 1-4 klasse. En sekk passer ikke både 1 og 4. Klasse. I 4. Får de også mye mer bøker enn tidligere.

 

Hvor mange liter er denne sekken på?

 

Jeg hadde nå tatt jenta med på kjøp etter en 4. Klassesekk som passer.

 

Syns og litt synd på jenta som kom med en gammel sekk første skoledag når de aller fleste andre er stolte over nye flotte sekker.

 

Her i området får alle ny sekk til skolestart i 1. 4. Og til ungdomsskolen. Grunnen er enkel, de må opp o størrelse på sekkene for at de skal passe!

 

Anonymous poster hash: 4e2fe...5f9

Skrevet

Gikk 1. Klassingen med en stor sekk som passer for en 4. Klassing?

 

Her vokser ungene mye mellom 1-4 klasse. En sekk passer ikke både 1 og 4. Klasse. I 4. Får de også mye mer bøker enn tidligere.

 

Hvor mange liter er denne sekken på?

 

Jeg hadde nå tatt jenta med på kjøp etter en 4. Klassesekk som passer.

 

Syns og litt synd på jenta som kom med en gammel sekk første skoledag når de aller fleste andre er stolte over nye flotte sekker.

 

Her i området får alle ny sekk til skolestart i 1. 4. Og til ungdomsskolen. Grunnen er enkel, de må opp o størrelse på sekkene for at de skal passe!

 

Anonymous poster hash: 4e2fe...5f9

 

Mange steder står det da virkelig at sekkene passer for 1.-4. klasse... hvem passer de egentlig for da?

 

Her f.eks:

 

https://www.ark.no/ark/catalog/productDetail.jsf?wec-appid=ARK&page=5C30D9D8686F4B559D643067CA3F0453&itemKey=0050569134641EE3AFF920417990242C&wec-locale=no&gclid=CKH7kLOE778CFaHacgodzKUAOQ#.U9nxF8scQdU

 

"Sekken er 22 liter og passer for barn i 1. til 4. klasse."

 

Anonymous poster hash: 3c7a4...ef9

Skrevet

 

 

Gikk 1. Klassingen med en stor sekk som passer for en 4. Klassing?

 

Her vokser ungene mye mellom 1-4 klasse. En sekk passer ikke både 1 og 4. Klasse. I 4. Får de også mye mer bøker enn tidligere.

 

Hvor mange liter er denne sekken på?

 

Jeg hadde nå tatt jenta med på kjøp etter en 4. Klassesekk som passer.

 

Syns og litt synd på jenta som kom med en gammel sekk første skoledag når de aller fleste andre er stolte over nye flotte sekker.

 

Her i området får alle ny sekk til skolestart i 1. 4. Og til ungdomsskolen. Grunnen er enkel, de må opp o størrelse på sekkene for at de skal passe!

 

Anonymous poster hash: 4e2fe...5f9

Mange steder står det da virkelig at sekkene passer for 1.-4. klasse... hvem passer de egentlig for da?

 

Her f.eks:

 

https://www.ark.no/ark/catalog/productDetail.jsf?wec-appid=ARK&page=5C30D9D8686F4B559D643067CA3F0453&itemKey=0050569134641EE3AFF920417990242C&wec-locale=no&gclid=CKH7kLOE778CFaHacgodzKUAOQ#.U9nxF8scQdU

 

"Sekken er 22 liter og passer for barn i 1. til 4. klasse."

 

Anonymous poster hash: 3c7a4...ef9

Ingen i 4. Trinn her går med 1. Klassesekk. 22liter blir for lite til matboks, drikkeflaske, pennal og mange bøker. I tillegg blir de ofte for små på ryggen til ungene.

 

De blir 10 år i 4. Klasse, jenta har hatt samme sekk i snart 8 år nå, og sekken passer enda like godt! Kan hende man bør vurdere om jenta vokser som hun skal?

 

Anonymous poster hash: 4e2fe...5f9

Skrevet

 

 

Gikk 1. Klassingen med en stor sekk som passer for en 4. Klassing?

 

Her vokser ungene mye mellom 1-4 klasse. En sekk passer ikke både 1 og 4. Klasse. I 4. Får de også mye mer bøker enn tidligere.

 

Hvor mange liter er denne sekken på?

 

Jeg hadde nå tatt jenta med på kjøp etter en 4. Klassesekk som passer.

 

Syns og litt synd på jenta som kom med en gammel sekk første skoledag når de aller fleste andre er stolte over nye flotte sekker.

 

Her i området får alle ny sekk til skolestart i 1. 4. Og til ungdomsskolen. Grunnen er enkel, de må opp o størrelse på sekkene for at de skal passe!

 

Anonymous poster hash: 4e2fe...5f9

Mange steder står det da virkelig at sekkene passer for 1.-4. klasse... hvem passer de egentlig for da?

 

Her f.eks:

 

https://www.ark.no/ark/catalog/productDetail.jsf?wec-appid=ARK&page=5C30D9D8686F4B559D643067CA3F0453&itemKey=0050569134641EE3AFF920417990242C&wec-locale=no&gclid=CKH7kLOE778CFaHacgodzKUAOQ#.U9nxF8scQdU

 

"Sekken er 22 liter og passer for barn i 1. til 4. klasse."

 

Anonymous poster hash: 3c7a4...ef9

Ingen i 4. Trinn her går med 1. Klassesekk. 22liter blir for lite til matboks, drikkeflaske, pennal og mange bøker. I tillegg blir de ofte for små på ryggen til ungene.

 

De blir 10 år i 4. Klasse, jenta har hatt samme sekk i snart 8 år nå, og sekken passer enda like godt! Kan hende man bør vurdere om jenta vokser som hun skal?

 

Anonymous poster hash: 4e2fe...5f9

 

 

Selv om det er slik der dine barn bor, betyr det ikke at det er slik overalt!

Her får ungene sekk i 2. klasse (fordi de får utdelt orange 1.klasse-sekker som alle bruker 1. året). Mine har derfor fått ny sekk først i 5. klasse.

 

Noen bytter sekk i 3. klasse, noen i 4.klasse, noen i 5. klasse osv. Det er selvfølgelig ingen regel som sier at i 4.klasse så har ALLE vokst ut av sekken sin. Ungen vokser som kjent i rykk og napp, noen 4.klassinger er store mens andre er faktisk ganske små:)

 

På vår skole er det faktisk ikke noe stor foskjell på antall bøker de må bære i 2. og 4. klasse. Den store endringen kommer først i 5. klasse. Det kan selvfølgelig ha noe med vordan vår skolehverdag er lagt opp (alle fra 1. til 4. har like mange timer), at leksehjelpen er fra 1-4 osv.

 

Anonymous poster hash: 5ccff...f68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...